היום: קטמון נגד הפועל י-ם. דיין: לא יהיה איחוד

הקהל של קטמון. מנוהלת בסטנדרטים גבוהים
הקהל של קטמון. מנוהלת בסטנדרטים גבוהים |

מישל דיין, שי אהרון וחיים ברעם מתכוננים לדרבי העירוני הייחודי בלאומית

(גודל טקסט)

רגע לפני החלוקה לפלייאוף תחתון ועליון בליגה הלאומית, המחזור האחרון של הסיבוב השני, שישוחק ביום שישי, יכלול משחק מטורף: דרבי לוהט בין הפועל קטמון להפועל ירושלים, שיקבע האם קטמון תשחק לראשונה בהיסטוריה שלה בפלייאוף העליון, ובנוסף תשפיע רבות על מאבקי התחתית של היריבה השנואה.

 

כזכור, את קטמון הקימו לפני מספר שנים מספר אוהדי הפועל ירושלים, שהתייאשו מהניהול השערורייתי שלה ורצו מועדון ששייך ומנוהל על ידי האוהדים. את הקבוצה המקורית ממשיך להחזיק ולנהל בצורה שכונתית יוסי סאסי, מה שגורם גם לאוהדים המעטים שנותרו בקבוצה למחות נגדו.

 

 

"ממתי קוראים לזה דרבי?", התעניין מישל דיין, הסמל הבולט של הפועל ירושלים לפני עידן קטמון. "דרבי זה הפועל ירושלים נגד בית"ר ירושלים". "זה מיני דרבי", קובע חיים ברעם, פרשן ואחד האוהדים המוכרים של קטמון. "יש תהום בין שתי הקבוצות, יש היסטוריה, זה משחק מיוחד וכל אחר רוצה מאוד לנצח, להביא את הדרבי".

 

דרבי זה הפועל נגד בית"ר. דיין (עדי אבישי)

 

"אני נמנע מלקרוא לזה דרבי", הצטרף לקביעה שי אהרון, המנג'ר המקצועי של קטמון והאייקון של אוהדיה. "זה לא הפועל נגד בית"ר. זה משחק שמשקף יריבות אידיאולוגית, של דרכים שונות, רקעים שונים והיסטוריה שונה. למשחק הזה אין הגדרה, אנחנו מתייחסים לזה כמשחק אחרון של הליגה הסדירה".

 

דיין ניסה לנתח את ההבדלים בין המועדונים מבחינת ההתנהלות המקצועית: "הפועל קטמון זה מועדון יותר מסודר ומאורגן. בכלל, הקבוצות האלה כבר הפכו להיות שתי ישויות שעומדות בפני עצמן בלי יכולת לחזור ולהתאחד. הפועל ירושלים, מבחינת סטנדרטים של ניהול, רחוקה מאוד מקטמון, וזה גם מקרין על הצד המקצועי. קטמון נראית יותר טוב כרגע".

 

"אין הבדל מקצועי בין הקבוצות", מנתח חיים ברעם, "לקטמון יתרון גדול בקהל אבל אני לא יודע עד כמה זה יקבע, כמו גם המיקום של שתי הקבוצות בטבלה. שתי הקבוצות באיכות שווה ואף תוצאה לא תהיה הפתעה. יהיה מאבק ספורטיבי, מה גם שהנקודות חשובות לשני הצדדים".

 

שי אהרון. המטרה לא השתנתה – להיות בפלייאוף העליון (עדי אבישי)

 

"אנחנו משחקים כדורגל טוב בחודשים האחרונים", אומר שי אהרון. "אבל בליגה הלאומית בשנים האחרונות הכול יכול להיות. בתחילת השנה סימנו למטרה להיות בפלייאוף העליון, כחלק מהתהליך שעובר על המועדון, וזו המטרה שלנו שלא השתנתה גם בתקופות הרעות שלנו. כל משחק שעובר רק מעמיק את השסע בין שני המועדונים אבל זה לצערנו המצב, אנחנו כבר לא חושבים על איחוד אלא רק להצליח עם קטמון".

 

"אין לי מושג מה יהיה היחס שייתנו בווינר, אבל אני חושב שזה הולך לכיוון של תיקו", אמר מישל דיין. גם חיים ברעם מסכים: "אני הולך על תיקו במשחק הזה, אבל תיקו עם שערים. 2:2 או משהו כזה. יהיה משחק מעניין עם אווירה ומזג אוויר טוב, נקווה שיעבור בצורה הוגנת. הדרבים האחרונים עברו די בסדר. נקווה להגיע לפלייאוף העליון ולא לעלות ליגה, כי יש לנו קבוצה נחמדה ולא יותר".

 

"אנחנו רוצים לשחק כדורגל טוב וליהנות. אנחנו נותנים לשחקנים שלנו את כל הכלים להצליח, ואנחנו רוצים לנצח", סיכם שי אהרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי