חמוץ מתוק: קטמון בפלייאוף העליון למרות 3:2 בדרבי

אוהדי קטמון. הגיעו בהמוניהם
אוהדי קטמון. הגיעו בהמוניהם | צילום: קרפד

גם ר"ג, לוד ונצרת (1:1 ביניהן) עלו. ראשל"צ, עפולה ובית"ר ת"א בתחתון

(גודל טקסט)

שבעה מתוך שמונת משחקי מחזור סיום העונה הסדירה בליגה הלאומית שוחקו והליגה התחלקה לפלייאוף עליון ופלייאוף תחתון. במשחק המרכזי הפסידה הפועל קטמון 2:3 להפועל ירושלים בדרבי החם של עיר הבירה, אך למרות זאת עלתה לפלייאוף העליון. יריבתה העירונית שיפרה עמדות לקראת משחקי ההישרדות הקשים שמצפים לה.

 

גם הפועל פתח תקווה, מכבי הרצליה, מכבי אחי נצרת, בני לוד והפועל רמת גן עלו לפלייאוף העליון, והן יצטרפו שם להפועל אשקלון ומ.ס. אשדוד שכבר הבטיחו את עלייתן לשם טרם המחזור. בית"ר ת"א/רמלה, הפועל עפולה, ראשל"צ ורמת השרון פספסו את ההזדמנות להגיע לפלייאוף העליון והן ימצאו את עצמן משחקות נגד הקבוצות שמתמודדות נגד הירידה.

 

 

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם אוהדיהם בסיום

 

הקבוצה שיכולה להרגיש את הפספוס הגדול מכולן היא בית"ר ת"א/רמלה, שיצאה למשחק חוץ אצל מכבי יבנה, בידיעה שניצחון יבטיח לה מקום בפלייאוף העליון. קבוצת הבת של מכבי תל אביב הייתה קרובה לסיים את המשימה בהצלחה, אך דור ז'אן החטיא פנדל בדקה ה-60 והתוצאה בסיום כאמור מאופסת. מי ששמחה מכך יותר מכל היא הפועל רמת גן, שאמנם הפסידה 1:0 אצל הפועל אשקלון, אך עלתה מהמקום השמיני.

 

בני לוד ומכבי אחי נצרת התמודדו ביניהן בדרבי של המגזר כשכל אחת מהן יודעת שבמקרה שתפסיד היא עשויה למצוא את עצמה מחוץ לפלייאוף העליון, אך ה-1:1 ביניהן, בשילוב עם התוצאות האחרות, הבטיח ששתיהן יחייכו בסיום. 

 

הפועל קטמון ירושלים – הפועל ירושלים 2:3

קטמון הייתה זקוקה לתיקו בשביל להבטיח העפלה לפלייאוף העליון, אך עשתה זאת למרות הפסד ליריבה המרה. 5,877 הגיעו לטדי, כ-5,400 מתוכם אוהדי קטמון, שיצאו מהמשחק עם טעם חמוץ מתוק.

 

בסוף הקהל המועט חגג 

 

ברונו ריקארדו הימם את הקהל הגדול בדקה ה-15, כשדהר למעלה מחצי מגרש והרשית מתוך הרחבה. מתיאס מרטין הרגיע את המארחים כעבור דקה וחצי בלבד כאשר נגח פנימה ממרחק של שני מטרים, ואבירם ברוכיאן הפך את התוצאה בדקה ה-22, כאשר ניצל בצורה מוצלחת פנדל לאחר שמיקו ממן הוכשל ספק מחוץ לרחבה ספק בתוכה.

 

היתרון לא החזיק מעמד הרבה זמן, לאחר שאסף לוי השווה בדקה ה-31 בבעיטה חופשית מ-30 מטרים, בעיטה שהשוער אוהד סיידוף היה חייב לקלוט. עם פתיחת המחצית השנייה התוצאה שוב התהפכה והפועל עלתה ל-2:3, לאחר שגיא כהן בעט מקרוב כדור חוזר שהגנת קטמון התקשתה להרחיק.

 

הפועל פתח תקווה – הפועל עפולה 2:4

לפני המשחק מיקומן של שתי הקבוצות בפלייאוף העליון לא היה בטוח, אולם במקרה של המלאבסים היה נדרש נס על מנת שהם לא יגיעו לשם. הקבוצה הצפונית, לעומת זאת, הייתה זקוקה לניצחון, אולם התוצאה בסיום הבטיחה כי היא תשחק בפלייאוף העליון, בעוד שהמנצחת, בזכות הניצחון, נמצאת חזק מאוד במאבק על עליית הליגה.

 

עשהאל בן שבת העלה את המארחים ל-0:1 בדקה ה-14 אחרי שדחק ממטר פנימה, בן אז'ובאל הכפיל בדקה ה-39. עזאת ח'לאילה צימק בדקה ה-62, אך בן מלכה השיב את המארחים ליתרון בן שני שערים בדקה ה-81 וליאור אסולין העלה ל-1:4 בדקה ה-85, יובאל שוואט (פנדל, 90), צימק ל-2:4.

 

מ.ס אשדוד – עירוני רמת השרון 0:3

אשדוד עשתה צעד ענק נוסף לעבר העפלה לליגת העל, כשעם הניצחון המוחץ הגדילה שמרה על פער של עשר נקודות מהמקום השלישי. רמת השרון הייתה עולה לפלייאוף העליון אם היא הייתה מנצחת, אך היא הייתה רחוקה מכך. כבשו: חן עזריאל (41), אור אינברום (90, 90).

 

הפועל ראשון לציון – מכבי הרצליה 2:1

אייל ברקוביץ' יכול לסמן כישלון ראשון העונה, לאחר שהקבוצה שלו הפסידה את המשחק המכריע ואיבדה את ההעפלה שכבר הייתה בידיים שלה. מנגד, הקבוצה של אריאל שיימן התבססה במקום הרביעי, מרחק של ארבע נקודות מאשקלון שבמקום השני. להרצליה: אופיר עמרם (17), ג'ורדן פושה (90+4). לראשל"צ: יוסף אבו לאבן (70).

 

הפועל אשקלון – הפועל רמת גן 0:1

עוד משחק שהסתיים בחיוך כפול, אך יחד עם הרבה עצבים. אשקלון שמרה על פער שלוש הנקודות מהמקום השלישי, בעוד רמת גן שמחה לשמוע על איבוד הנקודות של רמלה, שהעניק לה את ההעפלה מהמקום השמיני. המארחת החליטה להעניק כניסה חופשית לאוהדיה, ואכן אצטדיון סלה היה מלא באלפי אוהדים שדחפו את קבוצתם. את השער היחיד במשחק כבש ירדן אבוחצירה (27),  בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה.

 

בני לוד – מכבי אחי נצרת 1:1

משחק נוסף בו שתי הקבוצות חייכו בסיום הוא הדרבי של המגזר. שתיהן היו יכולות למצוא את עצמן בסיטואציה מסוימת מחוץ לפלייאוף העליון, אך לבסוף הן יתמודדו על העלייה או לכל הפחות עם המתמודדות על העלייה. כבשו ללוד: דייגו סוליס (18), לנצרת: יאיא פטי (47). רז שביט מלוד הורחק בצהוב שני בדקה ה-77.

 

מכבי יבנה – בית"ר רמלה ת"א 0:0

כאמור, בית"ר ת"א רמלה היא המפסידה הגדולה של היום הזה, לאחר שהחמיצה פנדל ופספסה הזדמנות לעלות לפלייאוף העליון. יבנה לעומתה צברה עוד נקודה, והפער בינה לבין הפועל ירושלים, שנמצאת מתחתיה במקום ה-14, עומד על שתי נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי