מועד לגדולות: דוידוב מקווה להיות הכוכב הבא

דוידוב
דוידוב | צילום: אלבום פרטי

אחרי שלא קיבל הזדמנות במכבי פ"ת, ייטב לוזון מודה: "גם אנחנו מפספסים"

(גודל טקסט)

עידו דוידוב משגע את ליגת העל. קשר הנבחרת האולימפית ושחקנה של עירוני רמת השרון הפך לסחורה חמה לקראת שוק ההעברות הממשמש של הקיץ כשכל הקבוצות הגדולות לוטשות אליו עיניים. זמן להיכרות, לא?

 

 

'ברקו הקטן': הפספוס של מכבי פתח תקווה?
דוידוב, בן ה-21, גדל בבית בולגרי שבו אהדו את מכבי יפו, אך צמח במחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה למרות שלא זכה לקרדיט גדול בבוגרים. לאחר שהתגייס הוצב בבסיס השייטת בעתלית, אך בצה"ל הבינו שמדובר בכדורגלן מבטיח ולאחר שדרש, זכה להצבה קרובה למקום מגוריו ולתנאים טובים יותר.

 

בתחילת העונה שעברה הוא הושאל ממכבי פ"ת לעפולה, שם החלה למעשה הפריחה שלו. בטרום העונה הנוכחית חזר לפתח תקווה אבל לפני מחנה האימונים עבר לרמת השרון בעסקת מכירה.

 

הקבוצה ממורשה הצליחה להשביח את הכישרון שזוכה לאט לאט לליטוש. קובי רפואה, המנטור של דוידוב והאיש ששידך אותו לרמת השרון, אמר: "ראיתי אותו לראשונה כשהיה ברעננה והבאתי אותו לנוער של מכבי פ"ת, אצלי הוא היה שחקן מוביל. שחקן טכני מאוד שמבין היטב את המשחק, הוא יכול לשחק גם קשר אחורי וגם 50-50. אני מאוד מחזיק ממנו. הוא מאוד טכני שיודע להצטרף להתקפה ולחזור אחורה כשצריך".

 


עידו דוידוב. 'ברקו הקטן' (אלבום פרטי)

 

העונה לא החמיץ משחק ליגה רשם 8 שערי ב-29 הופעות במדי הקבוצה של ליאור זאדה. הילד שגדל כאוהד מכבי חיפה וריאל מדריד זכה גם לזימון לנבחרת הצעירה והצליח להרשים לא מעט מאנשי הענף כשהעתיד נראה ורוד.

 

מאמנו בנוער של מכבי פ"ת, ייטב לוזון החמיא: "הוא ילד מאוד כשרוני, כשבזמנו בנערים כינו אותו 'ברקו הקטן', כי היכולות שלו היו מדהימות. יש לו אישיות והוא שחקן כשרוני מאוד. הלוואי שימשיך להצליח".

 

"לפני הכל הוא ילד מדהים, איכותי מאוד, ביישן, צנוע ביותר, תמיד מוריד את הראש ואף פעם לא מתלונן גם אם הוא לא משחק. חומר אנושי משובח. מבחינת כדורגל, הוא לא מהיר, אין לו בעיטה חזקה והוא לא חזק, אבל יש לו משחק חכם מאוד, יש לו תנועה בלתי רגילה, הוא לא מפסיק לרוץ. כמו אייל ברקוביץ' בזמנו הוא רץ לשטחים ויוצר אופציית מסירה, המשחק איתו הרבה יותר יפה כי הוא מגיע לאזורים שקשה לגלות אותו. הגולים שהוא מבקיע זה תמיד קו שני, הוא מצטרף יפה מאוד, יש לו פס טוב, ראיית משחק טובה, הוא יודע לשמור על הכדור, צריך לשפר את האגרסיביות שלו ושינויי הקצב, מדי פעם לשחק קצת יותר מהיר", ציין מאמנו ברמת השרון, ליאור זאדה.

 


לוזון ורפואה, מחמיאים לחניך שלהם (עדי אבישי)

 

הפנים למועדון גדול? "צריך הרבה אופי"
רגע לפני מחזור הסיום של העונה הסדירה בלאומית, נדמה שדוידוב רק ישתבח עד תום העונה ובעונה הבאה ימצא עצמו במועדון גדול בליגה הבכירה.

 

זאדה סיפר: "אלי טביב היה בכמה משחקים שלנו העונה, אבל דווקא במשחקים האלה הוא היה פחות טוב. גם מכבי חיפה מתעניינת בו ועוד קבוצות. לדעתי בשנה הבאה הוא יהיה בליגת העל".

 

ייטב לוזון קצת יותר סקפטי: "אם יאמינו בו הוא יוכל להגיע יום אחד לליגת העל, למרות שזה לא קל. יש בעיה עם הפיזיות שלו אבל אני יודע שהוא עובד על זה. אצלנו במכבי פתח תקווה לא מספיק נתנו לו קרדיט, למרות שרן בן שמעון כן האמין בו, הוא עזב כדי לשחק ולהשתפשף ואצלנו היה לו מאוד קשה להיכנס ל-18, אבל לפעמים גם אנחנו טועים".

 


בנאדו, "שיישאר עם הרגליים על הקרקע" (אודי ציטיאט)

 

"יש לנו הצעות מכל הכיוונים", מגלה אביו של השחקן, דוד דוידוב. "הסוכן שלו שלומי בן עזרא מדבר לגביו עם בית"ר ירושלים, הפועל ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה".

 

"אי אפשר לדעת לאן הוא הולך", אמר רפואה. ""ש לו עתיד אבל בקבוצה גדולה יש לחץ ופוליטיקה וצריך הרבה אופי. אמנם יש לדוידוב אופי חזק והוא עובד הרבה אבל עוד נראה איך הוא יתמודד עם קהל, תקשורת וכל הפוליטיקות שיש בקבוצות גדולות, וזה מה שיקבע אם הוא יהיה שחקן מוביל, כי כדורגל בטח יש לו".

 

"הוא ילד מוכשר עם פוטנציאל גדול. מהיר, טכני, זריז. אם ימשיך לעבוד קשה ולהתקדם יש לו סיכוי טוב להמשיך להתקדם. לשמחתי יש עניין בשחקנים צעירים וראינו לאן עומר אצילי התקדם, אבל הכל זה עניין של עבודה קשה ולהישאר עם הרגליים על הקרקע", סיכם מאמן הנבחרת הצעירה, אריק בנאדו. מוכנים לקשר העתיד?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי