צעד להעפלה: אשקלון ניצחה והגדילה את הפער

| צילום: ירון אלפי

נעים (0:2 על לוד) 4 נקודות מעל הרצליה (0:1 על ר"ג), פ"ת מעדה (2:2 עם קטמון)

(גודל טקסט)

הפועל אשקלון היא המנצחת הגדולה של הסיבוב הראשון בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית, לאחר שניצחה 0:1 את בני לוד, וניצלה מעידה של הפועל פ"ת, שסיימה ב-2:2 ביתי עם הפועל קטמון, והגדילה את הפער ממנה לחמש נקודות.

 

ארבע נקודות מפרידות כעת בין אשקלון השנייה לבין המקום השלישי, אליו השתחלה מכבי הרצליה שניצחה 1:2 את הפועל ר"ג. אשדוד עשתה צעד נוסף לעבר ליגת העל לאחר שניצחה 0:2 את אחי נצרת, והגדילה ל-11 נקודות את הפער מהמקום מהרצליה. במשחק היחיד שהתקיים בפלייאוף התחתון נפרדו ראשל"צ והפועל ירושלים ב-1:1.

 

 

הפועל אשקלון – בני לוד 0:2

לא פחות מ-4,000 איש הגיעו לאצטדיון סלה, וראו את הקבוצה של יובל נעים מנצחת עוד משחק, נהנית מאיבוד הנקודות של הפועל פ"ת ומגדילה את היתרון על המקום השלישי לארבע נקודות. נעים סופר 16 משחקים ללא הפסד, וקשה לראות מי יצליח לעצור אותו מחזרה לליגת העל. ברוך דגו כבש את הראשון בדקה ה-14, לאחר שנגח פנימה קרן מצד שמאל, ועידן שריקי חתם את התוצאה בדקה ה-84 עם שער מזווית קשה בתוך הרחבה.

מ.ס. אשדוד – אחי נצרת 0:2

אשדוד המשיכה את המסע שלה לליגת העל, לאחר שדילגה גם מעל אחי נצרת והגדילה את הפער מהמקום השלישי ל-11 נקודות. האורחת נותרה עם 44 נקודות, מרחק של תשע מאשקלון, והיא כמעט בוודאות סיימה את העונה.

 

חן עזריאל העלה את אשדוד ל-0:1 בדקה ה-23, לאחר שסובב באומנות כדור לחיבורים מקצה הרחבה, אחרי מבצע מרהיב של מיכאל אוחנה. מיקו סירושטיין החטיא פנדל בדקה ה-90, אך עט על הריבאונד וכבש את השער השני שהבטיח את הניצחון הגדול. בין לבין, בדקה ה-69, נצרת נותרה בעשרה שחקנים אחרי שגל ספיר הורחק.

 

הפועל פתח תקווה – הפועל קטמון 2:2

המשחק המרתק של המחזור הסתיים בחלוקת נקודות שגורמת לשתי הקבוצות להיות מאוכזבות. למרות שחזרה פעמיים מפיגור, לא הרבה חיוכים נראו בפתח תקווה, שהתרחקה חמש נקודות מאשקלון וצנחה למקום הרביעי. גם בקטמון, בה לא מעט אנשים פינטזו על ריצה טובה בפלייאוף העליון וסיכון המקום השני, נרשמה אכזבה. קבוצת האוהדים רחוקה כעת שמונה נקודות מאשקלון, ולאור הכושר הטוב של הדרומיים קשה לראות את האדומים מסכנים את המקום השני.

 

האורחים פתחו את המשחק בסערה, ומיקו ממן החטיא מצב של אחד אחד בדקות הראשונות. הקשר לא התרגש וכעבור מספר דקות נגח קרן פנימה (7). פ"ת לא נבהלה וכבר בדקה העשירית השוותה ל-1:1. בן מלכה דהר באגף ימין והעביר כדור רוחב קטלני לבן אז'ובל, שמעמדה נוחה שלח את הכדור לרשת. רז שטיין השיב את היתרון לאורחים דקה לסיום המחצית, לאחר שניצל מסירה טובה של ממן, ומתוך הרחבה בעט חלש אך מדויק לפינה הרחוקה. שגיב כהן השווה בטיל מתוך הרחבה בדקה ה-51.

 

מכבי הרצליה – הפועל רמת גן 1:2

לפתע, משום מקום, הרצליה מוצאת את עצמה במקום השלישי, וכשבלוח המשחקים עוד מופיע משחק בית נגד אשקלון, לא מופרך שהקבוצה של אריאל שיימן תמצא את עצמה בליגת העל. ג'ורדן פושה כבש צמד (34, 65), השני בבעיטה חופשית מושלמת. ישראל ראש איזן זמנית (54).

 

הפועל ראשל"צ – הפועל ירושלים 1:1

אחרי הניצחון הגדול בדרבי, הפועל ירושלים קיבלה עוד זריקה מורלית לאחר שכבשה שער שוויון דרמטי (שרון לוי) בדקה ה-95, נגד הקבוצה של איל ברקוביץ' שבאופן מעשי סיימה כבר את העונה, ולה כבש יעקב בריהון (77). הקבוצה של מחפוד עלתה ל-32 נקודות במקום ה-14, נקודה פחות מיבנה במקום שמבטיח הישארות בליגה, וחמש נקודות מעל נצרת עילית, במקום המוליך ישירות לליגה א'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי