הוגש כתב אישום נגד אבו סובחי ובני לוד

אבו סובחי. מסתבך
אבו סובחי. מסתבך | צילום: אלן שיבר

אבו סובחי נאשם בקבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון

(גודל טקסט)

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי כנגד הבעלים של בני לוד, אבו סובחי ומספר נאשמים נוספים וחברות שונות. לנאשמים מיוחסות, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על פי חוק מע"מ ועבירות הלבנת הון, בהיקף של מעל מיליארד שקלים.

 

לפי כתב האישום, במטרה להתגבר על הסדרים רגולטוריים שמנעו מהם את האפשרות לעסוק ולשלוט בחברות תיווך של עובדים זרים לתעשיית הבניה, השתלטו אזברגה ונאשם נוסף בשם ירון סולמי על תאגיד כוח אדם להעסקת עובדים זרים. זאת, תוך שהם מסתירים את פעילותם מהרשויות באמצעות רישום מניותיהם על שם אדם אחר. ההיתר להפעלת התאגיד התקבל במרמה בנסיבות מחמירות. כדי להעביר את הכנסותיה של החברה לידם, ביצעו אזברגה וירון סולמי פעולות מרמה מתוחכמות, לרבות שימוש בחשבוניות כוזבות, וכן העבירו כספים בכסות של חסויות לקבוצת הכדורגל "בני לוד הרכבת", שבשליטתו של אזברגה.

 

 

בנוסף, אזברגה וסולמי נזקקו לכספים רבים, הנאמדים במאות מיליוני שקלים במזומן, בין היתר לצורך תשלומי שכר לעובדים זרים. על כן קשרו השניים ביחד עם עבאס קשר להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, באמצעות חברות שונות בהן אזברגה שלט, העוסקות לכאורה בקבלנות בניין, וזאת בהיקף של מעל ל- 800 מיליון ₪, ובתוך כך אף ביצעו פעולות הלבנת הון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי