האבא היה מתבייש: הפיטורים של בואנו חסרי כבוד

בואנו
בואנו | דני מרון

החסכון הקטן במשכורת זה לא מה שיסייע, לו רק אביהם של הניסנובים היה חי. טורק כועס

(גודל טקסט)
למה אין לכם לב. הפיטורים של אלי בואנו האפסנאי האגדי של הפועל תל אביב מקוממת. לצד כל המיליונרים בכדורגל הישראלי, יש כאלה שהם אנשים פשוטים וצנועים, אנשים שחיים בצנעה ונתינה במיוחד במקום העבודה שלהם שזה המקום האהוב עליהם. כזה הוא בואנו.



זה כמו כדורגלן שאוהב את הכדורגל מילדות ולאחר מכן זה הופך להיות המקצוע שלו אז אתה אוהב ונהנה מהמקצוע וגם מרוויח כסף כפרנסה. במקרה הזה מגיע בנאדם לעבודה: מכבס, מנקה, מסדר וגם עושה סבלות לפעמים ומה הוא לא עושה במתחם חדרי ההלבשה – כזה הוא בואנו.


אני לא מאמין שאלי טביב בבית"ר ירושלים היה עושה דבר כזה לאפסנאי הוותיק והמסור שלו מאיר הרוש, אני מאמין שאם היה מקרה כזה בירושלים אז לקהל היתה מילה אבל אצלנו האדומים לאף אחד לא אכפת. בנו צוות מקצועי על טהרת המכבים, דבר שלא יכול לקרות מעבר לכביש לעולם. אתם מתארים לעצמכם שמשה סיני מאמן במכבי ואלי כהן "קוקוס" על תקן עוזרו. אני בטוח ששמעון מזרחי היה עומד על הרגליים האחוריות ולא נותן למהלך הזה לקרות, אני גם בטוח שמוטי איוניר מאמין בבועז רימון האפסנאי של מכבי שהיום הוא בלי עבודה ובטח יחשוב לצרף אותו לצוות המכבי שמנהל את הפועל.


כולנו מכירים אותו בשם אלי בואנו. בשבילנו הוא "יאשין" שגם אחיו המנוח אברהם היה במשך הרבה שנים אפסנאי מסור של האדומים. גם בימים הטובים של בית ברנר בתחילת העונה ההנהלה גם רצתה לחסוך בכסף ומצאה פתרון. כן, חיסכון של 2,000 שקל זה מה שעזר לקבוצה לצאת למחנה אימונים בלונדון.



צריכים להתבייש (דני מרון)


לשמחתי כקפטן הקבוצה עם כמה שחקנים החלטנו שאי אפשר לנסוע למחנה אימון בלי "יאשין" המקורי פשוט כל שחקן תרם 50 דולר ויאשין היה הראשון. לעלות למטוס.


ל"יאשין" של 2017, אלי בואנו בשבילכם, אין מי שידאג כי אין כאן זיקה לסמל האדום. השחקנים הם שכירי חרב ולא אוהדים אדומים שמתגאים במותג באותנטיות. אז ככה זה נגמר.


לו רק האחים ניסנוב היו יודעים איך אביהם ניסן, שהיה אז מנהל הקבוצה מתהפך בקברו כשהוא רואה את ההתנהלות המקוממת הזו. את יאשין של שנות ה-70 וה-80 הוא זה שטיפח, חבל שהתפוח נפל רחוק. זו פשוט בושה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי