שום: "לא היה בישראל שחקן ומאמן בקבוצה שהפך לבעלים"

יצחק שום וסתיו שחם במעמד החתימה
יצחק שום וסתיו שחם במעמד החתימה | אתר רשמי

כשבועיים אחרי שרכש את הפועל כפר סבא מידי סתיו שחם ולאחר שההתאחדות לכדורגל אישרה את העברת זכויות הניהול לידיו, הבעלים התייצב למסיבת עיתונאים: "יש גיל שבו אפשר לוותר על האימון"

(גודל טקסט)
 עידן חדש יצא לדרך בהפועל כפר סבא. רק שלשום (שני) אישרה ההתאחדות לכדורגל את העברת זכויות הניהול של המועדון מידיו של סתיו שחם לאלו של יצחק שום, ובשעה זו מי שעד העונה שעברה עוד היה מנהל מקצועי בבני יהודה וקודם לכן מאמן במשך עשרות שנים, מדבר לראשונה כבעלים של מועדון.


"אנחנו ניבחן במבחן התוצאה", אמר יצחק שום בפתח דבריו, "מה שמעניין אותי זאת העשייה. יש לנו צעירים טובים שצריכים לעודד אותם, הם רוצים המון ורצים יותר מכל יריב אותו הם פגשו עד היום. ראיתי אותם במשחקי אימון ובגביע הטוטו, הצעירים שלנו – חלקם מוכשרים חלקם פחות – יקבלו כל מה שאפשר כדי להיות שחקנים טובים".


 



על עצמו אמר שום: "יש לי שם טוב ולא נראה בכדורגל הישראלי שחקן שגדל במועדון, אימן אותו והפך לבעלים. יש לי צוות מקצועי טוב ואני מתמקד אך ורק בעלייה לליגת העל. יש גיל מסוים שבו אפשר לוותר על האימון. בשבילי הפועל כפר סבא זה הדבר הכי גדול, גם אם עברתי במועדונים רבים כמו פנאתינייקוס. הגיע הזמן שהכדורגל יהיה שוב הדבר הכי חשוב בכפר סבא. לא תמיד מכסף משחק תפקיד, הייתי בהפועל כפר סבא גם כששיחקתי בנבחרת ישראל".



שום בימיו בפנאתינייקוס. "הפועל כפר סבא צריכה להיות בליגת העל" (Getty)


תקציב המועדון:
"יש לנו תקציב מכובד מאוד, מעל שמונה מיליון שקלים. עברנו בבקרה ואנחנו מתכננים להשיב את הקבוצה לליגת העל. גם אם זה לא יקרה השנה, כי אני כרגע לא מכיר מספיק את השחקנים של הפועל כפר סבא. המטרה שלי היא תמיד להיות מספר 1 וכמעט בכל מקום הצלחתי, זה מה שאני גם רוצה להעביר לפה. הפועל כפר סבא צריכה להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל, לא אחת ששנה עולה שנה יורדת. 


"אין שום משקיע איתי בעסק הזה", הבהיר שום, "אני בעל הבית היחיד. אם מישהו ירצה ויוכל לתרום כדי לשדרג את הקבוצה, אני הראשון שאשמח. אני פונה לכל האוהדים בכפר סבא לתת יד לדבר הזה. כל כסף שייכנס יהיה למען הקבוצה, אני לא אקח שקל אחד".


סגל הקבוצה:
"אנחנו לא יכולים לשלם לשחקנים מה שמשלמים בליגת העל, על אף שעם מספר שחקנים אנחנו מגיעים לזה, אבל מחפשים חלוץ. בדרך כלל פגעתי בזרים שהבאתי בימי חיי, וכמו שאומרים אנחנו מחפשים בפינצטה שני זרים שיהפכו את הפועל כפר סבא לקבוצה טובה. אם יהיה חסר שחקן אז נביא ואם נצטרך להוציא מהסגל אז נוציא. אם הייתי מגיע לפני חודש אולי היה יותר טוב".


הירידה ללאומית
: "לא הכרתי את הפועל כפר סבא העונה. סתיו שחם עשה את שלו, הוא אמר שהוא לא רוצה להיות בכדורגל ואני מכבד את רצונו. ברגע שראיתי שהוא הסכים להצעה הראשונית שנתתי, בכלל לא היה מו"מ וזה הסתיים תוך כמה דקות. כדורגל זה לא עוד מקצוע, זה משהו מיוחד שמערב רגש".


מסאיי דגו. "הוא ילמד ממני. השחקנים מאוד מעריכים אותו" (אתר רשמי)



על מאמן הקבוצה מסאיי דגו: "אין לו עבר כמו שלי, אבל מאמן מתייעץ עם בעלים על כל שחקן כי בסופו של דבר בעל הבית נותן את האישור אם לצרף שחקן זה או אחר. בטוח שיש לו רק מה להרוויח מיצחק שום. יכולתי להחליף מאמן, אבל השחקנים מאוד מכבדים אותו ואני תמיד אומר לאנשים שאני לא רוצה ששחקנים יאהבו מאמן – אלא יעריכו אותו". 


נציג האוהדים שישב לצדו של שום במסיבת העיתונאים הוסיף: "מבחינתו כאוהדים זה יום חג, לא פחות מזה. זכיתי לראות אותו כשחקן, אני מלווה את הקבוצה 50 שנה, וכשהוא שיחק ידענו שיהיה בסדר, וכך גם היום כשהוא הבעלים. אני מעביר לאוהדים מסר בתור אוהד שיהיה בסדר, גם אם ייקח קצת זמן. הוא הפנים של המועדון, של העיר, של השחקנים והפנים שלנו האוהדים. לא יכולנו לבחור פרזנטור יותר טוב מבחינה מקצועית.  קבוצת כדורגל לא מנהלים דרך הפייסבוק, אלא דרך המגרש. בפעם האחרונה שהוא אימן כאן, זו הפעם האחרונה ששיחקו כאן כדורגל שמח. ניתן לו את כל השקט שהוא צריך כדי להחזיר את מאות ואלפי האוהדים שהלכו לאיבוד בשנים האחרונות".



שום, שכשחקן עבר היה כל חייו בהפועל כפר סבא וזכה איתה באליפות המדינה (1981/2) ובשני גביעים (1979/80, 1974/5), החל גם את קריירת האימון במועדון בו גדל ועמד על הקווים בקבוצה מ-1983 ועד 1985. גם בעונת 2001/2 הגיע שום לכפר סבא והעלה אותה לליגת העל תוך עונה. לאחר מכן עבר למכבי חיפה והעלה אותה לליגת האלופות. עוד בין הישגיו דאבל ביוון כמאמן פנאתינייקוס ואליפות עם בית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי