אותה הגברת בשינוי אדרת: רק 1:1 להפועל ת"א מול קטמון

ברונו סוארס
ברונו סוארס | אודי ציטיאט

מוטי איוניר פוטר, אבל היכולת לא השתנתה. אבירם ברוכיאן העלה את הירושלמים ליתרון, שחר הירש השווה ושער חוקי של סוארס נפסל, כך שהאדומים ארבעה מחזורים ברצף ללא ניצחון. 1:3 לכפ"ס בנשר, ניצחון לאחי נצרת

קבוצות: אחי נצרת
(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בליגה הלאומית יצא לדרך, כשבמוקד הפועל תל אביב ללא מוטי איוניר שפוטר, קיוותה לחזור למסלול הניצחונות על חשבון הפועל קטמון. בפועל זה היה נראה דיי זהה תחת המאמן הזמני עומר פרץ, שרק אתמול העביר אימון אחד ויחיד, הסתיים ב-1:1 והאדומים רשמו מחזור רביעי ברציפות ללא ניצחון.

במקביל, הפועל כפר סבא ניצחה 1:3 בנשר והיא כבר עם 8 נקודות יתרון על פני האדומים, שמרה על פער 4 הנקודות מסגניתה מכבי אחי נצרת שהביסה 1:4 בביתה את הפועל מרמורק. עוד היום בלאומית, מכבי הרצליה חזרה לסורה ב-3:2 ביתי להפועל נצרת עילית והריצה הנהדרת של הפועל ראשון לציון הסתיימה ב-4:2 מפתיע להפועל חדרה.

הפועל תל אביב – הפועל קטמון 1:1
יום אחרי פיטוריו של מוטי איוניר, הפועל תל אביב פגשה את הפועל קטמון למשחק משמעותי מאוד במסגרת המחזור התשיעי בליגה. ספק אם מישהו האמין או חשב שתחת המאמן הזמני עומר פרץ, עוזרו של איוניר שקיבל את המושכות רק אתמול, ניתן היה לראות שינוי ניכר, ואכן המארחת התקשתה, הצליחה רק למחוק פיגור מוקדם מרגלו של אבירם ברוכיאן וסיימה מחזור רביעי ברציפות ללא ניצחון – והיא כבר במרחק שמונה נקודות מהפסגה.

בצל הדיווחים על המשא ומתן עם קובי רפואה, עומר פרץ פגש את ליאור זדה, שגם תחתיו שימש כעוזר אשתקד בהפועל רמת גן, ובחר להעניק את המושכות לפדרו גלבאן, שלא זכה לדקות משמעותיות עד כה, והארגנטיני החזיר לו בבישול לשחר הירש עוד לפני ההפסקה. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה האדומים עוד מצאו את הרשת, אבל השער של ברונו סוארס נפסל שלא בצדק, המחצית השנייה הייתה משמימה והסתיימה בחלוקת נקודות.

פרץ. הבכורה על הקווים לא מעודדת מדי (אודי ציטיאט)

בצד השני, קטמון הגיעה מהמקום השישי אחרי ניצחון 2:3 בשבוע שעבר על עירוני נשר, שהיה השני שלה בחמשת המשחקים האחרונים. בעקבות התיקו שתי הקבוצות שמרו על מיקומן, כך שהפועל תל אביב לפחות בשלב זה במקום השלישי עם 17 נקודות במאזנה, ואילו קטמון שישית עם 13.

מהלך המשחק
דקה 10: 0:1 להפועל קטמון!
האורחים קיבלו כדור חופשי 25 מטרים מהשער, וברוכיאן בעט אותו לרשת של ינקו. טעות קשה של שוער האדומים, שחשב שהקפטן הירושלמי מנסה להבקיע.


ברוכיאן. איזה שער נהדר של הקשר (אודי ציטיאט)

דקה 39: הפועל תל אביב משווה ל-1:1! גלבאן תרגם כדור חופשי למסירת עומק נהדרת. הכדור הגיע לשחר הירש, שניצל שמירה לקויה כדי להשוות.


גלבאן דוחף את חבריו. חזר להרכב ובלט (אודי ציטיאט)


דקה 45+1:
הפועל תל אביב כמעט הפכה את התוצאה. סוארס השתלט על כדור תועה ברחבה ובעט לרשת, אך השופט פסל את השער בטענת נבדל גבולית.

דקה 58: אקפיו לא היה רחוק מלהשיב את היתרון לקטמון, אולם מזווית לא קלה שלח את הרגל, פגש את הכדור וראה אותו מתגלגל החוצה. מיד לאחר מכן, בצד השני של המגרש, שוער הפועל קטמון ברק לוי התלונן על פציעה, נשכב על הדשא והוחלף.


5,000 אוהדים אדומים הגיעו למושבה (אודי ציטיאט)

דקה 75: איזו החמצה ענקית של הפועל תל אביב. כדור רוחב השאיר את אופיר טקיאר מול שער ריק, אך הקשר עמד לא נכון, הכדור פגע בו ויצא.

עירוני נשר – הפועל כפר סבא 3:1
מוליכת הטבלה, שטרם הפסידה העונה, התארחה אצל הלפני אחרונה למשחק קצוות ועשתה את המוטל עליה – יתרה מכך, הגדילה את הפער מהפועל תל אביב המדורגת שלישית. לעומת קבוצתו של מסאי דגו, הקבוצה הצפונית חייבת נקודות במאבקי התחתית ואחרי שאת הניצחון היחיד שלה עד כה השיגה נגד הפועל תל אביב, קיוותה להפתעה נוספת ולצערה במהרה נאלצה להרים ידיים ונותרה במקום הלפני אחרון עם חמש נקודות בלבד, בזהה להרצליה האחרונה.

הבדלי הרמות באו לידי ביטוי משריקת הפתיחה, ושבע דקות מפתיחת המשחק רועי זיקרי הגביה לרחבה כדור משמאל, ופטר נורה התרומם גבוה כדי לנגוח אותו לרשת של המארחת את ה-0:1. בדקה ה-25 היה זה תורו של זיקרי לכבוש את שערו העשירי העונה, כשירה לרשת של ניב אנטמן כדור שהוגבה אליו משמאל וקבע 0:2. בדקה ה-36 עלי כנעאנה החזיר את נשר לעניינים כשצימק מקרוב ל-2:1 ועוד לפני המחצית נותרה המוליכה ב-10 שחקנים בעקבות אדום שספג יהב אפריאט, אבל בדקה ה-67 הכניס תומר לוי כדור מושלם לפטר נורה והניגרי כבש את החמישי שלו העונה, 1:3 לכפ"ס, תוצאה שנשמרה עד לסיום. 


דגו. המחזור התשיעי אפשר לו לברוח להפועל ת"א (דני מרון)

אחי נצרת – הפועל מרמורק 1:4
אחרי התבוסה 4:0 להפועל כפר סבא, סגנית המוליכה אירחה את מרמורק בידיעה שניצחון שלה והפסד במשחק המקביל של הפועל תל אביב, יעזור לה לפתוח פער מהאדומים. בצד השני, האורחים שלא ניצחו כבר שלושה משחקים בליגה, קיוו לחלץ נקודות מול נצרת כדי לא להסתבך בקרבות התחתית. כאמור בסיום 1:4 לאחי נצרת, כאשר חמודי חטיב חוגג שלושער ונצרת עם 21 נקודות, ארבע יותר מהפועל ת"א וארבע מהפסגה. מרמורק עם 8 נקודות, במקום ה-12.

בדקה השמינית חמודי חטיב העלה את נצרת ל-0:1 קליל כשדחק לרשת כדור חוזר. בדקה ה-30 חטיב כבר השלים צמד, אך שלוש דקות אחר כך ניראל מחפוד צימק ל-2:1 כשהקפיץ מעל שוער המארחת. למרות הכל, עמוק בתוך תוספת הזמן חסן אבו זייד קבע 1:3 מהנקודה והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון מבטיח. חמודי חטיב בדקה ה-58 כבש את הרביעי של המקומיים, כשניצל חור גדול בהגנה בדרך לשלושער והבטחת הניצחון. 


שחקני נצרת. התאוששו מהתבוסה (עדי אבישי)

הפועל ראשל"צ – הפועל חדרה 4:2
אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים, ניר ברקוביץ' ושחקניו הרימו דגל לבן. הם אמנו נותרו במקום הרביעי, לפחות בשלב זה, עם 16 נקודות שמשמעותן נקודה פחות מהפועל ת"א השלישית וחמש הפרש מהמקום השני שמוביל לליגת העל. בניגוד גמור לכך, הפועל חדרה שכבשה רביעייה והשיגה את ניצחונה השלישי העונה הצליחה לטפס למקום השמיני כשהיא עם 12 נקודות.

הכתומים של ניר ברקוביץ' עלו ליתרון כפול מהיר במיוחד, כשאזוצ'קו אוגו בדקה השלישית וגיל יצחק בדקה ה-16 קבעו 0:2 מהיר, אך צמד של אסי גומה (29, 38) קבע שוויון במחצית. סלים עמאש בדקה ה-68, מי שעלה מהספסל כמה דקות קודם לכן, השלים מהפך מדהים בשער עם הישבן ובדקה ה-73 יעקב אבבה הפך זאת למהפך מדהים שעצר את הריצה של הכתומים.

מכבי הרצליה – הפועל נצרת עילית 3:2
נועלת הטבלה, שהשיגה בחזור שעבר את ניצחון הבכורה שלה מול רמת השרון, שוב איכזבה ובגדול. האורחים לא ניצחו כבר ארבעה משחקים ברציפות, אבל נהנו מטעויות שיפוט ומיכולת רעה של ההרצליינים כדי לשוב למסלול הניצחונות ולטפס למקום התשיעי.

בדקה ה-19 יבקני ורקמן הגיע לכדור שהוגבה לרחבה, ונגח מחמישה מטרים את ה-0:1 לרשת של הרצליה. שתי דקות לאחר מכן המארחת נשארה בעשרה שחקנים אחרי אדום של ברק לביא ונצרת עילית קיבלה פנדל, אותו גיא דיין תרגם ל-0:2. האורחים המשיכו ליזום ובדקה ה-55 נהנו מפנדל גבולי במיוחד בדרך ל-0:3, אותו תרגם חוליו סזאר ששלוש דקות אחר כך ראה את הצהוב השני והאדום על התחזות וכעת גם האורחים ב-10 שחקנים. מכבי הרצליה חזרה למשחק משער עצמי של הרמוני איקנדה בדקה ה-70 וצימקה ל-3:2 משער עצמי נוסף של יבגני ברקמן, אבל לא הצליחה להשיג יותר מכך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי