נקבעו העולות לחצי הגמר: ר"ג הפתיעה את קריית אתא

אילייה אילייב מהפועל רמת גן
אילייה אילייב מהפועל רמת גן | איגוד הכדורסל

הקבוצה מהמקום ה-7 ניצחה 80:73 בחוץ ותהיה הסינדרלה בחצי הגמר. העונה המופלאה של רעננה נגמרה עם הפסד 88:76 לרחובות, שעלתה גם היא יחד עם באר שבע וקריית גת. עפולה הפסידה ליבנה והסתבכה בתחתית

(גודל טקסט)

עוד ערב מרתק בליגה הלאומית בכדורסל הסתיים היום (שלישי) כשארבע קבוצות הבטיחו את מקומן בחצי הגמר בדרך לליגת העל. אחת מהן היא הפועל רמת גן/גבעתיים, שהדהימה את אליצור קריית אתא עם ניצחון שני ברציפות ותהיה בפיינל פור לראשונה בתולדותיה. האחרות הן צפויות יותר: מכבי קריית גת, מכבי רחובות (גם היא לראשונה בתולדותיה) והפועל באר שבע/בני שמעון. בבית התחתון, הוד השרון ניצחה את מגדל העמק ונצמדה לעפולה, שהפסידה בשניות הסיום לאליצור יבנה.

מכבי קריית גת – הפועל כפר סבא 73:104 (1:2 בסדרה)
מוליכת העונה הסדירה לא התקשתה מול הקבוצה מהשרון בדרך לניצחון קליל והעפלה לחצי גמר שאיש לא מופתע ממנו. מיד בתחילת המשחק היה ברור לאיזה כיוון זה הולך, כאשר ערן אסנטי הוביל את הקבוצה שלו לסיים את הרבע הראשון בתוצאה 15:21. שאר המשחק לא היה שונה, והפער רק גדל. במחצית זה כבר היה 20 הפרש, וכשהבאזר הושמע האורחים ירדו מובסים ויצטרכו לשמור את החלומות לעונה הבאה. זאת למרות ערב מצוין של ביירון ווסלי, שקלע 27 נקודות לזכות כפר סבא. איתן רוטנברג הוסיף 16. את קריית גת הובילו רוברט רוטברט המעולה עם 17 נק' ו-11 ריבאונדים, כאשר אריק וייז הוסיף 16 נק' ו-8 ריב'.

אליצור קריית אתא – הפועל רמת גן/גבעתיים 80:73 (2:1 בסדרה)
הפתעת הפלייאוף העליון באה מכיוון הקריות, שם רמת גן השיגה ניצחון חוץ יקר על קריית אתא. המשחק התחיל צמוד כאשר אף קבוצה לא מצליחה לברוח לאחרת, אך במחצית השנייה החלו האורחים לפתוח פער שלא נסגר. מאליק קוק ומקסים קיקוס התעוררו רק ברבע הרביעי, למרות שקלעו 11 נקודות כל אחד לא הצליחו להוביל את קבוצתם לניצחון. עוד קלעו לקריית אתא: דורני אלכסנדר 15 (גם 14 ריב'), דניאל דנינו 14. את רמת גן/גבעתיים הובילו: ראשד מאדן 22, עומר טל 18.

תוצאות נוספות בפלייאוף העליון
הפועל באר שבע/בני שמעון – הפועל גליל עליון 72:94 (1:2 בסדרה)

מכבי רחובות – מכבי רעננה 76:88 (1:2 בסדרה)

חצי גמר הפלייאוף ( יחלו ביום שישי, 13:00):
הפועל ב"ש – הפועל ר"ג/גבעתיים
מכבי קרית גת – מכבי רחובות

אליצור יבנה – הפועל עפולה 82:84
בסיומו של משחק צמוד מאין כמוהו, בו השליטה נדדה מקבוצה לקבוצה, 4 נקודות קריטיות של אופק מלכה בדקה האחרונה קבעו 80:84 אותו עפולה הצליחה רק לצמצם 6 שניות לסיום. הפסד מיותר לבירת העמק, שבעקבות הניצחון של הוד השרון הסתבכה בתחתית וכעת שתי הקבוצות צמודות במקום הלפני אחרון. את יבנה הובילו קנט הול עם 17 נק' ואופק מלכה עם 16, קרון דשילדס וג'פרי אלן (גם 12 ריב') עם 23 נק' כ"א לא עזרו לעפולה.

תוצאות נוספות בבית התחתון
הפועל מגדל העמק – מכבי הוד השרון 106:91

הפועל חיפה – מכבי קריית מוצקין 75:70

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי