עתירת מכבי הרצליה נדחתה, הפועל פ"ת תישאר בלאומית

אריאל שיימן
אריאל שיימן | עדי אבישי

אריאל שיימן פנה לבית הדין העליון של ההתאחדות בטענה לחוסר ספורטיביות עקב החלטת הבקרה התקציבית לאשר את תקציב המלאבסים, אך פסק הדין קבע: "יש להעדיף הכרעות ספורטיביות". הבעלים יערער לבית המשפט האזרחי

(גודל טקסט)

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, בראשותם של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב ופרופסור מיגל דויטש, דחו הערב (שלישי) את פנייתו של בעלי מכבי  הרצליה אריאל שיימן להוריד את הפועל פתח תקווה לליגה א' ולהותיר בליגה הלאומית את קבוצתו שנשרה. מכבי הרצליה מיהרה להודיע שתערער לבית המשפט האזרחי.

מכבי הרצליה טענה לעבירות של הפועל פתח תקווה מול הרשות לבקרה התקציבית ובין השאר אמר שיימן כי העובדה שפ"ת לא עמדה בהתחייבויותיה הכספיות משמעותה גם יתרון ספורטיבי על פני יריבותיה, אך העתירה נדחתה ובכתב פסק החלטת סטרשנוב ודויטש נכתב: איננו סבורים אפוא כי קבוצת הפועל פתה תקווה זכתה ליתרון בלתי ספורטיבי עקב החלטת הרשות מיום 30/07/18 לאשר את תקציבה ולהורות על השארתה בליגה הלאומית.

"הפועל פ"ת סיימה את את עונת 2017/18 במקום הראשון בפליאוף התחתון וצברה 55 נקודות, בעוד הרצליה במקום הלפני אחרון עם 37 נקודות", נכתב בנוסף בפסק הדין, "גם על רקע זה נראית לנו העתירה להורות כי מכבי הרצליה תשחק בלאומית במקום הפועל פ"ת שלא במקומה. כבר נקבע העיקרון היסודי שלפיו יש להעדיף ככלל וככול הניתן על פי תקנון והדין קבלת הכרעות ספורטיביות במגרש על פי הכרעות משפטיות על שולחן הדיונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי