מכבי חיפה גברה על רעננה, רחובות ניצחה את מוצקין

מיקי גורקה
מיקי גורקה | עדי אבישי

המחזור ה-17 בליגה הלאומית: החבורה של ברק פלג השיגה ניצחון חשוב במטרווסט על המוליכה, הקבוצה של מיקי גורקה הצליחה להפתיע את השנייה בטבלה לאחר שתי הארכות, גליל עליון ניצחה בעפולה

(גודל טקסט)

שבעה משחקים התקיימו הערב (שלישי) במסגרת המחזור ה-17 של הליגה הלאומית בכדורסל. מכבי חיפה ניצחה ברעננה, רחובות גברה על קריית מוצקין לאחר שתי הארכות, גליל עליון חזרה עם ניצחון מעפולה, הפועל רמת גן גברה על יבנה, נתניה גירדה ניצחון באשקלון, הפועל חיפה ניצחה את כפר סבא וקריית אתא הפסידה להוד השרון.

מכבי רעננה – מכבי חיפה 102:99
משחק אדיר באולם מטרווסט, חיפה הובילה ב-24 הפרש ועם מחצית ראשונה התקפית ירדה ביתרון 39:60 במחצית. רעננה קלעה 39 נקודות ברבע השלישי וירדה בסיומו עם מהפך 74:78 למארחים. אבל הירוקים לא אמרו את המילה האחרונה, סמי גיבנס היה האיש של מכבי חיפה בדקות האלה וקבע 100:97 לטובת האורחים 30 שניות לסיום. רעננה ניסתה להשוות אבל נכשלה ומכבי חיפה חגגה ניצחון ענק שמבסס את מעמדה בצמרת. סמואל גיבנס סיים עם 22 נקודות למנצחת. 30 נקודות של גאלי לא הספיקו לרעננה.


מכבי רחובות – מכבי קריית מוצקין 92:105 (לאחר שתי הארכות)

ניצחון חשוב למכבי רחובות שמכניעה את מכבי קרית מוצקין אחרי 50 דקות. עם בעיית עבירות שהייתה לשחקניו של רועי פרל, מוצקין נפלה מהרגליים בהארכה ונכנעה לקבוצה של מיקי גורקה. מנגד, רחובות קיבלה היום את ברנדון באומן בהופעת בכורה שסיפק 24 נקודות ו-13 ריבאונדים. מרכוס רלפורד היה נהדר, בעיקר בחצי השני, עם 30 נקודות. חצי דקה לסיום חאבייר קרטר קבע שיוויון 83:83 והמשחק נכנס להארכה. ברנדון באומן עם סל ועבירה קבע 92:92. גל טסלר יכל לנצח אבל החטיא על הבאזר אחרי חדירה. בהארכה השנייה הסיפור נגמר. רחובות נעזרה בתומר בר אבן ובברנדון באומן ולא אפשרה לקריית מוצקין לקלוע סל אחד בדרך לניצחון יקר שאולי יוציא את הקבוצה של מיקי גורקה לדרך חדשה.


הפועל עפולה – הפועל גליל עליון 83:75

בלי גוני יזרעאלי, בלי זר בצבע אבל עם הרבה לב ונשמה הפועל גליל עליון הוכיחה אופי וממשיכה את העונה האדירה שלה עם ניצחון גדול. בצד השני, עפולה עם הפסד שני ברצף מאבדת גובה במאבקי הצמרת. הפתיחה הייתה של גליל עליון שהצליחה לתסכל את עפולה והובילה 26:18 לאחר הרבע הראשון. גם ברבע השני גליל עליון הייתה זו שהראתה עליונות ואלון ספיר קבע 45:30. עד למחצית עפולה צימקה מעט וירדה בפיגור 46:39. הביתיים המשיכו במומנטום ברבע השלישי והתקרבו עוד יותר. סמי איגר צימק ל-52:51 בלבד, ובסוף הרבע השלישי 55:51. רום קורנליוס להט ברבע האחרון ועם 5 נקודות ברצף צימק ל-70:68, חמש דקות לסיום. מירון רוינה היה האיש של אבישי גורדון בדקות האלה וההגנה של הקבוצה שלו עשתה את העבודה עד לסיום. ראשד מאדן הוביל את המנצחת עם 25 נקודות.

תוצאות נוספות
הפועל רמת גן – אליצור יבנה 92:100
אליצור אשקלון – אליצור נתניה 86:84
הפועל חיפה – הפועל כפר סבא 74:84
אליצור קריית אתא – מכבי הוד השרון 92:81
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי