טפר על מעצר השופט: "מדובר במקרה נקודתי על רקע אישי"

ניידת משטרה
ניידת משטרה | ערן לוף

מנכ"ל איגוד השופטים התראיין בתוכנית הספורט של 103FM ואמר: "מאז שעלו החשדות, המשטרה הורתה לנו להמשיך ולשבץ את השופט כרגיל וכל משחקיו היו במעקב כדי לאסוף עוד ראיות"

(גודל טקסט)

עומרי לזר, בן 34 מנתניה, המשמש כשופט בליגה א', נעצר ונחקר בחשד לקבלת כספי שוחד לטובת הטיית תוצאות משחקים. בית משפט השלום בת"א החליט לשחררו למעצר בית בתום דיון שקיים. עוד נעצר גבר בן 30 מראשל"צ, שעל פי החשד היה זה שמסר את הכספים לשופט. על פי הודעת המשטרה, בין השניים הכרות מוקדמת.

השופט חשוד גם בקבלת שוחד וגם בניסיון לשדל ולשחד שופטים אחרים, זאת כשהוא מופעל על ידי חשוד אחר. על פי החשד, השופט היטה מספר משחקים בתמורה לשוחד. בנוסף, הוא פנה אל שופטים אחרים אותם הכיר וניסה לשחד גם אותם על מנת שיטו משחקים אחרים לטובת של המפעיל שלו. אחד השופטים שלהם הציע לזר כסף, מיהר לחשוף את העניין בפני איגוד השופטים.

מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, התראיין הערב לתוכנית הספורט של FM   103 ואמר בפתח דבריו: "זאת לא רעידת אדמה. זה משהו נקודתי שקשור לשופט בליגה א', שנקלע למצוקה אישית. אני יכול לומר בפה מלא, שבכל מקרה ולו הקטן ביותר שיש תלונה או שמועלה חשד נגד שופט, אנו מעבירים זאת  מיד למשרד החקירות שלנו. במקרים חמורים יותר, העניין עובר מידית למשטרת ישראל. אנחנו לא נותנים לשום חשד לעבור בלי טיפול יסודי".

ובאשר למקרה האחרון, אמר טפר: "איך שעלה העניין והשופט שלו הוצע הכסף עדכן אותנו בפנייה של אותו שופט אליו, פנינו למשטרה. זאת הייתה החלטה של משטרת ישראל להמשיך ולתת לו לשפוט כרגיל כדי שכל המשחקים שלו יהיו תחת מעקב כדי לאסוף עוד ראיות. 48 שעות אחרי שעלו החשדות, העניין כבר היה בטיפולה של משטרת ישראל". טפר הוסיף: "קודם לכן לא חשדנו בו בכלום. אני יכול לשבח את השופט הצעיר שלו הוצע הכסף, והוא בא אלינו ועדכן אותנו בהצעה שקיבל, וכל הכבוד לו".

מנכ"ל איגוד השופטים אמר עוד: "אנחנו כל הזמן, מזה שנים, עורכים חקירות סמויות וגלויות של כל תלונה על כל חשד להטיית משחק. אני רק רוצה לציין שמדובר בתלונות בודדות. עם זאת, כל שופט חייב לעמוד בפני ועדה מיוחדת שבודקת את הרקע שלו, את העבר שלו, את התנהלותו בחייו האזרחיים עוד מתקופת השירות הצבאי שלו. אני שב ואומר, המקרה היום הוא נקודתי, מקרה של אדם אחד, שעשה זאת מסיבות אישיות".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי