גלבאן הגיש בקשה לתושבות קבע: "ישראל מדינה קטנה עם לב גדול"

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | ספורט1

החלוץ הארגנטינאי, שהיה מועמד לגירוש, הביע אופטימיות לאחר הבקשה הרשמית למשרד הפנים והתרגש: "יילדי לא מכירים את ארגנטינה, אנחנו אוהבים את ישראל. עכשיו אוכל להביא משכורת הביתה"

(גודל טקסט)

מספר ימים לאחר שקיבל את אשרת העבודה, הגיש היום (ראשון) השחקן פדרו גלבאן בקשה לתושבות קבע ולאחר מכן ערך מסיבת עיתונאים במשרדו של עורך הדין תומר ורשה, שהחל לייצג אותו בכל נושא אישור העבודה והבקשה לתושבות קבע. במסיבת העיתונאים, לצד גלבאן ועורכי דינו תומר ורשה וניסים ורסנו, נכחו גם חבר הכנסת יואל רזבוזוב, ראש שדולת הספורט בכנסת וכן משה דמאיו, שמלווה את השחקן במאבקו עוד מהימים שהארגנטינאי שיחק בבני יהודה. במקום נכחו גם אשתו של השחקן וארבע בנותיו.

עורך הדין תומר ורשה, סיפר כי הבוקר, הונחה במשרדו של שר הפנים, אריה דרעי, בקשה לתושבות קבע ואיתה כל המסמכים הרלוונטיים בנושא. עורכי דינו של השחקן, הביעו אופטימיות גדולה לגבי העובדה שהבקשה תאושר וזאת בהיסתמך על מספר מקרי עבר ובעיקר על החלטתו האחרונה של דרעי, לאשר תעודת תושב, לכדורסלן הפועל ירושלים אמארה סטודומאייר.

כזכור, הוכרז גלבאן לפני מספר חודשים כשוהה בלתי חוקי ואף היה מועמד לגירוש מישראל יחד עם משפחתו, אך בסופו של דבר, קיבל ארכה עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית, כדי לא לעקור את בנותיו שלומדות כאן וכאמור לפני מספר ימים קיבל את אשרת העבודה המיוחלת, עד ה-31 במאי, שמאפשרת לו לשחק במדי הפועל ראשון לציון מהלאומית, במדיה חתם לאחרונה.

גלבאן, שנמצא בישראל למעלה מעשור והגיע לבני יהודה בשנת 2008, פתח את דבריו והודה ליושבי השולחן ובנוסף סיפר בהתרגשות על התמיכה והאהבה לה זכה בחודשים האחרונים, מציבור אוהדי הספורט ומאנשים שונים, שתמכו במאבקו: "קודם כל, אני מאוד שמח לחזור למגרש ולשחק", אמר גלבאן. "אני רוצה להודות למשה דמאיו ולמשפחה שלו, לח"כ רזבוזוב ולעורכי הדין שלי. הילדים שלי לא מכירים את ארגנטינה, אנחנו אוהבים את ישראל. אין בי שום כעס על אף אחד, זה הכל בשבילי. זו מדינה קטנה, עם לב גדול".


"עברנו תקופה קשה, אבל אני לא כועס על אף אחד". פדרו גלבאן ( רענן ברנובסקי)

גלבאן הוסיף: "יכול להיות שהקבוצות בהן שיחקתי לא הכירו לגמרי את החוקים ולכן לא הסדירו את היתר העבודה שלי, אבל אני לא כועס על אף אחד. עברנו תקופה קשה, אבל עכשיו אני יכול לחזור לעבוד ולהביא משכורת הביתה".

"זה היה מהלך ראשון שיזמנו עבור פדרו, זאת לא הייתה אשמתו שלא היה לו אשרת עבודה", אמר עורך הדין ורשה, המייצג את השחקן. "הדבר הראשון שהיה חשוב הוא להסדיר אשרת שחקן. קיבלנו החלטה שהוא צריך לבקש מעמד של קבע בישראל. בהתאם לכך ביצענו הבוקר פנייה ישירה לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לתושבות קבע בישראל. הבקשה הזאת מגיעה לאחר שרק לפני חודש דווחנו בתקשורת ששחקן הכדורסל אמארה סטודמאייר קיבל תושבות קבע בישראל ואני מצטט 'לאור תרומתו הרבה לכדורסל הישראלי, מכיוון שהוא מטביע חותם בכדורסל הישראלי'. גם בעבר הוענקו תעודות לשחקנים כמו אלכסנדר 'שורה' אובארוב, סרגיי טרטיאק, מוראד מגמאדוב ואחרים, ואנחנו חושבים שפדרו לא רק שייך לחבורה הזאת אלא מוביל אותה".

עורך הדין ורשה הוסיף עוד: "פדרו הוא מלך שערי ליגת העל של השחקנים הזרים בפער עצום מהמקום השני שזה ג'ובאני רוסו, הוא הוביל את בני יהודה להשתתפות במפעלים אירופאיים ולזכייה בתארים. בנוסף, הוא משקיע מזמנו בקידום הספורט והחברה בישראל, עבור בני יהודה בעבר ועבור סקטורים מוחלשים אחרים. המשפחה שלו השתקעה כאן, יש לו ארבע בנות שמלידתן חיות בישראל. אני רוצה לציין שהשהייה הבלתי חוקית של פדרו היא לא אשמתו והקבוצות היו אחראיות. הוא היה צריך להתרכז בכדורגל והוא לא היה צריך להיענש. יש לנו המלצות מאישי ציבור ותמיכה רחבה. נעשה כל מה שנדרש, נהפוך כל אבן עד שנראה את פדרו ומשפחתו עם הסדר מחייה בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי