מנהלת הליגה הלאומית הגדילה את מצבת הזרים לשלושה בקבוצה

עוגן יוחננוב
עוגן יוחננוב | איגוד הכדורסל

בעקבות "מבחן התמיכה השערורייתי" לדברי מנהלת ליגת המשנה, הוחלט על הגדלת מספר הזרים שניתן לרשום. היו"ר יוחננוב: "משרד הספורט כופה זאת עלינו ללא כל היגיון, האשמה היא על מירי רגב"

(גודל טקסט)

מנהלת הליגה הלאומית התכנסה היום (חמישי) לדיון מיוחד ואישרה את הגדלת מצבת הזרים לשלושה לכל קבוצה, זאת בעקבות מבחן "התמיכה השערורייתי של משרד הספורט", כך לפי הודעת מנהלת הליגה הלאומית.

מבחן התמיכה הציב תנאי של 20 אחוז זרים בסגל על מנת לקבל תקצוב במסגרת חיזוק השחקן הישראלי. בנוסף, הוחלט גם על ביטול חוק הצעירים במתכונתו הנוכחית (חמישה שחקנים עד גיל 24 בטופס), ובמקומו יחויבו קבוצות הליגה הלאומית ברישום של שחקן אחד עד גיל 20 ושחקן נוסף עד גיל 22.

"משרד הספורט פרסם את מבחן התמיכה ב-11.12.2019, על אף הפגיעה הקשה שהוא יוצר בקבוצות הליגה הלאומית ומיטיב עם קבוצות ליגת העל משופעות הזרים. אין כל ספק כי הליגה הלאומית משמשת ותמשיך לשמש חממת הגידול של השחקן הישראלי ודור העתיד של נבחרות ישראל, אולם הקבוצות לא מתוקצבות על כך. צר לנו שמשרד הספורט פוגע במכוון בכדורסלן הישראלי ושוב הוכיח כי הוא מעדיף את השחקן הזר. למרות הקושי בהגדלת מספר הזרים, אין ברירה אלא לבצע צעד כפוי זה על מנת שקבוצות הליגה הלאומית יתוגמלו ויתוקצבו כראוי. אילולא החלטה כפויה זו קבוצות הליגה הלאומית לא היו מתוקצבות על ידי משרד הספורט", נכתב בנוסף בהודעה הרשמית.

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית עוגן יוחננוב מסר: "צר לי כי בניגוד לכל היגיון משרד הספורט כופה עלינו להגדיל את מספר הזרים, אנו פועלים על מנת לטפח את הספורטאים הבאים של ישראל אך הליגה לא תוכל לשרוד ללא תמיכה. מבקש סליחה משחקני העתיד שזה נכפה עלינו – האשמה והאחריות על משרד הספורט בראשות השרה מירי רגב". 


מירי רגב. מואשמת על ידי מנהלת הליגה הלאומית (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי