אבי לוזון תוקף: "לא צריך לעצור את הליגה אפילו לשנייה"

אבי לוזון
אבי לוזון | אריאל שלום

יו"ר ההתאחדות לשעבר: "צריך לשחק פעמיים בשבוע, לא רק הקהל הוא פונקציה - הקבוצות יסבלו כלכלית". על היורו: "לפי איך שזה נראה, הוא לא יתקיים וגם ישראל לא תשחק בסקוטלנד". וגם: המקרה בשנות ה-90

(גודל טקסט)

בצל משבר הקורונה אשר מוביל לשיתוקן של ליגות רבות וענפים שונים ברחבי העולם, גם בישראל שוקלים האם להמשיך לקיים את משחקי הכדורגל כשברקע דרישות רבות מצד גורמים שונים להפסקת הפעילות. מי שהתייחס לכך הבוקר הוא יו"ר ההתאחדות לשעבר והאיש החזק במכבי פתח תקווה כיום, אבי לוזון.

"לא צריך לעצור את הליגה אפילו לשנייה", אמר בשיחה עם ספורט1. "צריך אפילו לשחק פעמיים בשבוע כדי לסיים את הליגה. מדברים פה על הקהל אבל צריך להבין שלא רק הוא הפונקציה. יש כאן משמעות של טלוויזיה והקצבות שהקבוצות מקבלות. אם לא נשחק, כל הקבוצות יסבלו כלכלית וילכו לפשיטת רגל".

לוזון, שרואה את המצב ואת החשש לשחק ללא קהל, נזכר דווקא במקרה אחד בשנות ה-90 אשר זכור לו במיוחד: "בזמן מלחמת המפרץ שיחקנו עם מכבי פ"ת בגמר גביע הטוטו של הלאומית במגרש בלוד. היו 50 אנשים באצטדיון וכולם כולל כולם באו עם מסכות אב"כ. שיחקנו, לקחנו את גביע הטוטו והכל היה בסדר".

"אני לא שומע שמפסיקים את הליגה לנוער, הליגה לנערים או הילדים", הוסיף. "מה ההבדל שפה צריך להפסיק את הליגה? אם רוצים, אפשר לשחק כמות גדולה יותר של משחקים".

האיש החזק בפ"ת, אשר שימש בעבר כבעל תפקיד בוועד הפועל של אופ"א, שומר עד היום על קשר עם אנשים בארגון ומספק את הדעה שלו: "לפי איך שזה נראה, יכול מאוד להיות שהיורו הקרוב לא יתקיים ולדעתי, גם ישראל לא תשחק בסקוטלנד. ברגע שהמצב הוא כפי שהוא עם השחקנים, אז ברור שיהיה קשה לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי