הסתיימה העונה הסדירה: מכבי פ"ת עם רגל וחצי בליגת העל

ליאל עבדה
ליאל עבדה | דני מרון

המחזור ה-30 בליגת המשנה הגיע לסיומו והמלאבסים הגדילו את יתרונם מהמקום השלישי ל-15 נקודות בזכות 0:1 דרמטי על עכו. ראשל"צ, סכנין ורמה"ש איבדו נקודות, עפולה במקום האחרון

(גודל טקסט)

העונה הסדירה בליגה הלאומית הגיעה לסיומה. שמונה משחקים נערכו הערב (חמישי) במקביל במסגרת המחזור ה-30 ובמוקד הבריחה הגדולה של מכבי פתח תקווה והפספוס של הדולקות אחריה: בזמן שהמוליכה ניצחה ופתחה פער עצום של 15 נקודות מהמקום השלישי, הפועל ראשון לציון ספגה שער דרמטי ב-1:1 נגד הפועל אום אל פאחם, הפועל קטמון השלישית הפסידה במשחק בית נגד הפועל נוף הגליל וגם בני סכנין נכנעה במשחק חוץ באשקלון. בתחתית, מנגד, הפועל עפולה של ערן לוי ירדה למקום האחרון בזכות הניצחון המפתיע של הפועל אשקלון.

מכבי פתח תקווה – הפועל עכו 0:1
המלאבסים עם רגל וחצי בליגת העל. אחרי שהביסה 0:3 את כפר קאסם במשחק החזרה מפגרת הקורונה הארוכה והכפויה, מכבי פתח תקווה של גיא לוזון הגדילה את הפער מהמקום השלישי לכדי 15 נקודות והיא ממש לא צפויה להסתבך בפלייאוף העליון לקראת חזרתה לליגת העל תוך עונה אחת בלבד. הערב באצטדיון "המושבה" המוליכה לא הרשימה יתר על המידה, אבל קשה להאשים את שחקניה לאור הידיעה שביום שלישי הם יפגשו את הפועל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה – ועדיין זה הספיק כדי לנצח, בזכות פריצה נהדרת של לידור כהן בדקה ה-81 ונגיחה של ליאל עבדה, שכבש את שערו השמיני העונה.


הפועל אום אל פאחם – הפועל ראשון לציון 1:1
הפועל אום אל פאחם קיוותה ברגע האחרון לתפוס מקום בין שמונה הראשונות בליגה, הכתומים מעיר היין קיוו לפתוח פערים משאר קבוצות הצמרת ולעשות צעד שיכול להיות מאוד יקר ומשמעותי בניסיון לשוב לליגת העל. אנס דאבור כבש בדקה ה-75 והקפיץ את האורחת, שראתה את יריבותיה על הכרטיס לליגת העל בפיגור, אבל כעבור ארבע דקות בלבד ספגה פנדל מרגלי דובב גבאי ושמטה שתי נקודות יתרון, אך בכל זאת ועל אף שני משחקים ברצף ללא ניצחון, מנחם קורצקי ושחקניו הגדילו את הפער לשתי נקודות מסכנין.


קורצקי. תיקו שני רצוף לראשל"צ (מאור אלקסלסי)

הפועל קטמון – הפועל נוף הגליל 2:0
זה היה שבוע מרגש עבור אנשי ואוהדי הפועל קטמון, שהצביעו בעד רכישת השם הפועל ירושלים ובכך ישיבו עטרה ליושנה מבחינתם, אולם דווקא כאשר בני סכנין ורמת השרון הדולקות אחריה מעדו, האדומים מהבירה נחלו הפסד ביתי מאכזב מאוד מול קבוצת התחתית: ליעל אלמליח (48) וגיא דיין (77) העניקו ניצחון יקר לקבוצה מהצפון שבמאזנה כעת 37 נקודות והיא בפער של 11 נקודות מבני לוד שבמקום ה-14 ממנו יורדים למשחקי ההישרדות בליגה.

הפועל אשקלון – בני סכנין 1:2
הפתעה גדולה בדרום. הקבוצה של מוטי איוניר הדהימה את בני סכנין, ברחה מהמקום האחרון והורידה לשם את הפועל עפולה. אדר אוואט בדקה ה-88 כבש את שער הניצחון, אחרי דור מוסקוביץ' (19) מחק את יתרון האורחת משערו המהיר של דין טוויזר (15). לאשקלון כעת 24 נקודות והיא מדורגת לפני אחרונה, שתי נקודות מלוד, בעוד סכנין נותרה במקום הרביעי והיא במרחק שתי נקודות מראשל"צ שמדורגת שנייה.

הפועל עפולה – בית”ר ת”א/בת ים 0:0
ערן לוי וחבריו סוחבים את כל הליגה על הגב. על אף שלא ספגו מול החבורה הצעירה של ת"א/בת ים, הם גם לא הצליחו למצוא את הרשת והנקודה שצברו לא הספיקה כדי למנוע מהם ירידה לתחתית הטבלה. לעפולה כעת 23 נקודות, נקודה מאשקלון שעקפה אותה ועדיין במרחק שלוש נקודות מבני לוד שבמקום ה-14.


ערן לוי. במקום האחרון בליגה (אודי ציטיאט)

בני לוד – הפועל פתח תקווה 1:1
ראובן עטר עדיין מחפש ניצחון בכורה מאז חזר לליגה הלאומית. בני לוד הייתה קרובה לרשום ניצחון ביתי משמעותי מאוד לקראת קרבות התחתית, אבל אחרי שגל צרויה כבש בדקה ה-19 וקירב אותה לניצחון, פנדל של עוז פרץ בדקה ה-85 קבע שוויון, תוצאה שנשמרה עד לסיום. בעקבות חלוקת הנקודות, ללוד יש 26 נקודות בתום 30 מחזורים והיא במרחק ארבע נקודות מאחי נצרת שבמקום ה-13 המבטיח הישארות בליגה, המלאבסים לעומת זאת נותרו במקום העשירי עם 38 נקודות במאזנם.

הפועל רמת השרון – הפועל רמת גן 2:0
פאדי זידאן כבש בדקה ה-20, אסי גומה הכפיל בדקה ה-80 והאורדונים שיפרו את מאזנם ל-44 נקודות לקראת קרבות הצמרת – בזכות המעידות של הקבוצות במקומות 2-5 הם במרחק 10 נקודות מהמקום השני. רמת השרון, החמישית בטבלה, רשמה משחק חלש והיתרון שלה מהפועל ר"ג עומד על שתי נקודות בלבד.

מכבי אחי נצרת – מ.ס כפר קאסם 4:2
כפר קאסם טיפסה למקום השביעי והבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון עם ניצחון מוצדק למדי על המדורגת 13, שהפער שלה מהקו האדום צומק לחמש נקודות בלבד. אלון בוזורגי וטארק בושאנק כבשו למארחת תוך 10 דקות, בדקות 28 ו-38 בהתאמה, אך סאמח מרעב (20), ירדן כהן (31), עמיד מחאג'נה (68) ורפאל רומאו (90) נתנו את הטון ואת הנקודות לכפר קאסם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי