מסע ההיחלצות הושלם: הפועל נוף הגליל ניצחה במשחק המבחן ושרדה בלאומית

שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים | ברני ארדוב

בוזורגי (5) וראדי המחליף (75) קבעו ניצחון 0:2 בנתניה על הפועל כפר שלם, ששוב נעצרת אחרי מסע מפרך בפלייאוף של ליגה א'

(גודל טקסט)

רק פעם אחת בעבר הצליחה קבוצה מליגה א' להדיח יריבה מהלאומית במבחנים, וגם הערב (רביעי) לא קיבלנו את הפעם השנייה. הפועל נוף הגליל, שסיימה במקום ה-14 בליגת המשנה, תשחק בלאומית גם ב-2023/24 אחרי שניצחה 0:2 את הפועל כפר שלם באצטדיון בנתניה. עבור הכתומים מדובר בעונה שנייה ברציפות שבה הם צולחים את הפלייאוף המפרך של ליגה א' ואז מפסידים במשחק המבחן.

נוף הגליל, שכזכור רק לפני שנה ירדה מליגת העל, יכולה לנשום לרווחה ולסכם מבצע היחלצות מרשים. הקבוצה כשלה בפתיחת העונה עם שלומי דורה, צללה אל מתחת לקו האדום עם ירון הוכנבוים ונשארה שם גם עם מוטי איוניר, אבל התעלות בפלייאוף התחתון עשתה את ההבדל. הקבוצה הייתה שקועה שמונה נקודות מתחת לקו האדום במחזור ה-29, צימקה לשש נקודות בתום הליגה הסדירה וברגע האחרון בפלייאוף חלפה על פני אחי נצרת שירדה אוטומטית. זה סידר לה אפשרות להינצל במבחנים – כפי שעשו כל הקבוצות שסיימו במקום ה-14 בלאומית, פרט להפועל קטמון שירדה לאחר הפסד כפול לעירוני טבריה ב-2013/14.

מוטי איוניר מאמן הפועל נוף הגליל
מגיע לו לחגוג. מוטי איוניר | ברני ארדוב

כפר שלם, שלא נתנה את אישורה להפעלת מערכת VAR במשחק הזה, אולי הצטערה על כך כבר בדקה החמישית. השוער ליאור חדריאן פספס כדור פשוט ואלון בוזורגי דחף אותו קלות וכבש מקרוב. אולי שופט מסך היה מציע לאוראל גרינפלד לבדוק את האירוע, אבל כלי העזר הזה לא היה והשער אושר. הכתומים הגיעו לכמה מצבים, בעיקר בזכות טל איילה הפעלתן, אבל לא הצליחו להשוות ובדקה ה-75 הגיע טיל של מהראן ראדי בן ה-40 שהשאיר אותם בליגה א'.

שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים עם מהראן ראדי (משמאל)
שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים עם מהראן ראדי (משמאל) | ברני ארדוב
אייל אינברום שחקן הפועל כפר שלם
רק כמעט מבחינת כפר שלם. אייל אינברום | ברני ארדוב

מהלך המשחק

דקה 5: גול! חדריאן לא תפס כדור פשוט בתוך תיבת החמש וטען לדחיפה מצד בוזורגי, שלא שמע שריקה וכבש מקרוב. אין מערכת VAR במשחק בעקבות סירובה של כפר שלם, וכך גרינפלד לא בדק אפילו את המהלך. 0:1 מהיר להפועל נוף הגליל.

דקה 13: כמעט השוויון של כפר שלם. תחילה השוער ארצי הדף רע ועובדיה כמעט הגיע בגלישה לריבאונד, ולאחר מכן איילה סובב כדור קשתי בימין והשוער הצעיר הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 35: פאניקה בנוף הגליל במצב נייח, ארצי יצא לא טוב וקהינדה הרחיק על ראשו של והבה, שנגח החוצה משמונה מטרים.

דקה 41: איילה סובב כדור חופשי מ-28 מטרים, ארצי היה עירני והדף לקרן.

דקה 75: גול! ראדי המחליף הפציץ מרחוק ולא הותיר סיכוי לחדריאן. 0:2 להפועל נוף הגליל שבדרך להישארות.