הפועל תל אביב הובכה, הפועל פתח תקוה מעדה ובני יהודה קרסה

play
סתיו טוריאל שחקן הפועל תל אביב | קובי אליהו
תיקתקנו, 4.10 – סיכום אירועי היום בספורט 07:22

הקבוצה של דגו סידרה לאום אל פאחם נקודת בכורה עם 1:1, מוליכת הלאומית החמיצה פנדל ב-0:0 מול יפו והכתומים הפסידו 3:1 להפועל רמת גן

(גודל טקסט)

בגלל החג שמנע אפשרות לשחק בחמישי ויום הזיכרון ל-7 באוקטובר שיהיה בשני, המחזור השביעי בליגה הלאומית התקיים במלואו הערב (ראשון) ושלוש הקבוצות הבכירות איבדו בו נקודות. ההפתעה הגדולה הייתה באצטדיון השלום, שם הפועל אום אל פאחם חגגה נקודת בכורה עם 1:1 מול הפועל תל אביב. המוליכה הפועל פתח תקוה נעצרה עם 0:0 ביתי מול מכבי יפו ואילו בני יהודה הפסידה לראשונה העונה – 3:1 בבית להפועל רמת גן שעלתה למקום השלישי. ניצחון בכורה למנחם קורצקי בהפועל עכו, מהפך למכבי הרצליה וניצחון גם להפועל ראשון לציון.

שחקני הפועל אום אל פאחם ושחקני הפועל תל אביב עם חולצות לזכר קורבנות 7 באוקטובר
כולם עלו עם החולצות לזכר קורבנות 7 באוקטובר | קובי אליהו

הפועל אום אל פאחם – הפועל תל אביב 1:1

אחרי שחיברה שני ניצחונות ליגה רצופים ובתווך גם זכתה בגביע הטוטו, הפועל תל אביב קיבלה הזדמנות טובה להאריך את הרצף, במשחק חוץ מול הקבוצה היחידה בשתי הליגות הבכירות שהייתה ללא נקודה, אבל דווקא היא אפשרה לה לעלות על הלוח לראשונה. מסאי דגו החזיר להרכב את לירן רוטמן שהגיב עם שער בדקה ה-15, אבל החמצות רבות לאחר מכן עלו ביוקר במחצית השנייה. המארחת העזה יותר, דן כדורי נעצר במשקוף ולאחר מכן גודווין צ'ינמרם, המושאל מבני סכנין, סיפק את השער הביתי הראשון העונה של אום אל פאחם וסידר לאיסמעיל עאמר נקודת בכורה. הפועל תל אביב לא מצליחה לייצר רצף, אבל למזלה הצמרת לא ברחה לה.

דקה 15: גול! רועי הרמן העביר רוחב מצד ימין, מהדי זועבי הדף את הנגיחה של מילאן מקאריץ' מקרוב, אבל לירן רוטמן הרשית משני מטרים. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 48: אום אל פאחם כמעט הדהימה בפתיחת המחצית השנייה, אבל להפועל תל אביב היה מזל כשהטיל של דן כדורי בשמאל מ-22 מטרים פגש את המשקוף.

דקה 57: גול! דני עאמר העביר רוחב מצד ימין וגודווין צ'ינמרם הקפיץ בסיבוב מ-11 מטרים והשווה ל-1:1 עם השער הביתי הראשון העונה של אום אל פאחם.

דקה 63: צ'ינמרם כבר עבר את השוער עידו שרון אחרי מסירה רעה לאחור של יזן נסאר, אבל נפל כדי לקבל פנדל ולא שמע שריקה. כעס רב באום אל פאחם.

לירן רוטמן שחקן הפועל תל אביב חוגג שער
שער ראשון במדי הפועל תל אביב. לירן רוטמן חוגג | קובי אליהו

הפועל פתח תקוה – מכבי יפו 0:0

האם המלאבסים יצטערו בסיום העונה על החמצות הפנדלים שלהם? ב-2:2 מול הפועל תל אביב היה זה בן אז'ובל שהחטיא מהנקודה הלבנה לקראת הסיום, והפעם הגיע התור של אליאן רוחנא, כשהפנדל שלו נעצר על ידי נתנאל דלויה בדקה ה-79. בכך נקטע רצף הכיבושים של רוחנא (ארבעה שערים בשלושת המחזורים הקודמים) וגם רצף ארבעת הניצחונות של המוליכה, שאלמלא ההחטאות מהנקודה הלבנה הייתה מחזיקה במאזן מושלם. מכבי יפו כמעט עקצה לקראת הסיום, אבל לפחות קטעה רצף של שבעה הפסדי חוץ. היא תמשיך לחכות לניצחון על הפועל פתח תקוה – דבר שלא קרה מאז פברואר 1986 (0:1 ביתי בליגה הבכירה).

דקה 79: צ'יפיוקה סונגה נשלח אל הרחבה, סחב את הכדור שמאלה והוכשל על ידי נתנאל דלויה שגם ספג צהוב. פנדל להפועל פתח תקוה, אבל שוער יפו תיקן כשהדף את הבעיטה של אליאן רוחנא.

גודווין צ'ינמרם שחקן הפועל אום אל פאחם חוגג שער
שוויון מפתיע של אום אל פאחם. גודווין צ'ינמרם | קובי אליהו

הפועל כפר שלם – מ.ס. כפר קאסם 1:1

איבוד נקודות נוסף של הפועל כפר שלם, שאמנם נמצאת עדיין במקום השני שמוביל לליגת העל, אבל מתחילה לחזור לגודלה הטבעי אחרי פתיחת העונה החלומית. מ.ס. כפר קאסם הפסידה אצלה רק פעם אחת בתשעת הביקורים הקודמים (1:2 במרץ 2017 כששיחקו יחד בליגה א' דרום) וגם באצטדיון רמת גן ידעה להשיג נקודה. מוחמד חטיב הבקיע שער יפהפה בנגיחה, אבל עומר שירזי ענה עם נגיחה משלו וקבע חלוקת נקודות צודקת.

דקה 27: גול! עלא ג'אפר הרים מצד ימין, מוחמד חטיב התרומם נהדר ונגח מ-11 מטרים אל הרשת. 0:1 לכפר קאסם.

דקה 67: גול! ריף מסיקה הרים כדור חופשי והמגן עומר שירזי נגח פנימה את ה-1:1 של כפר שלם.

לירן רוטמן שחקן הפועל תל אביב כובש לרשת הפועל אום אל פאחם
היה על הריבאונד. לירן רוטמן כובש | קובי אליהו

בני יהודה – הפועל רמת גן 3:1

את התבוסה המשפילה 5:0 בבלומפילד לפני כשבעה חודשים עדיין לא שכחו בבני יהודה, וכעת האורדונים נתנו להם נוקאאוט נוסף שאולי יעלה למאמן דוד מרטן במשרתו. הקהל הכתום הגיב בקריאות "תתפטר, תתפטר" כבר במחצית הראשונה בבלומפילד, וחרף העובדה שהיה זה הפסד ראשון העונה, הלחץ בבני יהודה מבעבע. בהיעדרו של שגיא דרור הפצוע, דניאל אונימוצ'ארה פותח לצד יניב מזרחי וגידי קאניוק, וכולם ניצלו את החור שנוצר בהגנת בני יהודה מאז פציעתו של יעקב אבבה. מזרחי נגח לרשת האקסית ובישל שער יפהפה לקאניוק, כשהמחליף מור בוסקילה הניח את הדובדבן על הקצפת. המארחת השוותה זמנית מפנדל שניתן לה במתנה עם טעות של האקס עמית מאיר, אבל החמיצה במחצית השנייה ושילמה על כך ביוקר. היא גם תחסר במחזור הבא את אריסילידו סמאצ'י שהורחק.

דקה 40: גול! גידי קאניוק הרים קרן מצד ימין, יניב מזרחי התגבר על דולב אזרואל ומול האקסית נגח פנימה. 0:1 להפועל רמת גן.

דקה 45+4: גול! עמית מאיר דחף בקצה הרחבה את גיא סיביליה, בזמן שהכדור בכלל אצל השוער שלו. השופט עומר בירן הצביע לעבר הנקודה הלבנה וגיל יצחק השווה ל-1:1 עבור בני יהודה.

דקה 70: גול! דניאל אונימוצ'ארה הקפיץ בצד ימין ומסר, מזרחי הסתובב יפה ברחבה והשאיר לקאניוק, שהטעה שני שחקנים וירה אל הרשת. 1:2 גדול להפועל רמת גן.

דקה 90: כרטיס אדום! הצרות של בני יהודה רק מתגברות עם הרחקתו של האלבני אריסילדו סמאצ'י.

דקה 90+10: גול! הפועל רמת גן יצאה למתפרצת והמחליף מור בוסקילה בעט מ-20 מטרים אל המשקוף ופנימה. 1:3 לאורחת.

דן כדורי שחקן הפועל אום אל פאחם
הפציץ למשקוף. דן כדורי | קובי אליהו

הפועל ראשון לציון – הפועל עפולה 0:2

בפעם השביעית ברציפות, המפגש בין שתי ותיקות הליגה הלאומית הסתיים בניצחון של המארחת. הפועל ראשון לציון נעזרה בנתון הזה כדי להתאושש אחרי תקופה רעה ועופר טסלפפה יקווה לצאת כעת לדרך חדשה. אדום מוקדם של שלו דניאל סייע לכתומים להשתלט על העניינים, אבל במחצית הראשונה הם בקושי איימו ורק כניסתו של איתי זדה הביאה למפנה. רז שטיין כבש את הראשון אחרי שזדה סחט פנדל, והמחליף בישל למשה סמל את השני בדקת הסיום. עפולה בצרות ונמצאת מתחת לקו האדום כשהיא עדיין ללא ניצחון העונה.

דקה 12: כרטיס אדום! שלו דניאל הורחק בשלב מוקדם והותיר את עפולה ב-10 שחקנים.

דקה 57: גול! איתי זדה רק נכנס וסחט פנדל מאלון גינת. רז שטיין בעט אל הרשת והעלה את הפועל ראשון לציון ל-0:1.

דקה 90: גול! זדה השאיר על סף הרחבה למשה סמל, שסובב באלגנטיות אל הרשת בחצי גובה. 0:2 להפועל ראשון לציון.

ארי כהן שחקן הפועל תל אביב מאוכזב
פספס הזדמנות להגדיל את התוצאה. ארי כהן | קובי אליהו

הפועל רעננה – מכבי הרצליה 2:1

המפגש הקודם בין השתיים, בו ניצחה הפועל רעננה 1:2 בחוץ בפלייאוף העליון באפריל 2013, היה חלק מרצף שבסיומו רעננה עלתה לליגת העל אחרי שהחליפה את תומר קשטן ומינתה במקומו את מנחם קורצקי. הפעם קשטן היה זה שחגג 1:2, כאשר מכבי הרצליה ביצעה מהפך ורשמה ניצחון שני ברציפות. בר שמש כבש שער נפלא בדקה ה-19, אבל רעננה לא ידעה לשמור על התוצאה והחילופים בצד השני עשו את ההבדל. אריאל לוגסי, המושאל ממכבי פתח תקוה, השווה מזווית קשה אחרי מיקום לא טוב של השוער השבדי יהודי בנג'מין מאצ'יני בהופעת בכורה, והמחליף אופק עובדיה הכריע בדקה ה-79

דקה 19: גול! בר שמש הסתובב ותוך כדי נפילה הצליח לבעוט מ-18 מטרים כדור מדויק בימין אל המשקוף ופנימה. 0:1 להפועל רעננה.

דקה 75: גול! חילופי מסירות של מכבי הרצליה בצד שמאל הסתיימו בפריצה של אריאל לוגסי, שמזווית קשה גלגל אל הרשת וקבע 1:1.

דקה 79: גול! תאמבי סגס נכנס לרחבה בין שני שחקנים והשאיר בעקב חכם לאופק עובדיה המחליף שבעט פנימה והשלים את המהפך. 1:2 למכבי הרצליה.

מהדי זועבי שוער הפועל אום אל פאחם לצד ניב שראל
הגנת אום אל פאחם נרדמה. מהדי זועבי עם ניב שראל | קובי אליהו

הפועל ניר רמת השרון – הפועל כפר סבא 2:2

הדרבי הנוסף של אזור השרון הסתיים בחלוקת נקודות, אחרי שהפועל כפר סבא הצליחה לחזור פעמיים מפיגור. שתי הקבוצות סובלות מחולשה בהגנה והדבר בא לידי ביטוי באצטדיון גרונדמן. דובב גבאי ורועי הר העניקו לרמת השרון פעמיים את היתרון, אבל ינאי בן שושן השווה פעם אחת והקפטן אופק פישלר קבע 2:2 בדקה האחרונה. תיקו ראשון העונה לרמת השרון.

דקה 17: גול! ג'יי לבנת נגח כדור קשתי אל הקורה, דובב גבאי היה על הריבאונד וכבש מקו השער. 0:1 לרמת השרון.

דקה 27: גול! עידן רטה, ששוב הוצב כמגן שמאלי, העביר מסירת רוחב שחלפה על פני ההגנה והגיעה לינאי בן שושן, שפתח לראשונה העונה בהרכב כפר סבא ובעט בשמאל אל הרשת. 1:1.

דקה 67: גול! קובי מור הרים מצד שמאל, רועי הר נגח למרכז וראזי אבו חמדאן הדף, אבל בחזרה אל הר שבניסיון השני נגח פנימה מקרוב. 1:2 לרמת השרון.

דקה 90: גול! כדור ארוך של רוי הראל מצא ברחבה את ניב ליבנת שמסר רוחב מימין אל הקפטן אופק פישלר שדחק מקרוב. הפועל כפר סבא איזנה ל-2:2.

אוהדי הפועל תל אביב
הגיעו במספר מצומצם בגלל המגבלות. אוהדי הפועל תל אביב | קובי אליהו

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו 2:1

ניצחון בכורה למנחם קורצקי, כשהפועל עכו קטעה רצף של שלושה הפסדים ונחלצה מהקו האדום. הפועל נוף הגליל המשיכה את פתיחת העונה הרעה שלה והיא עדיין ללא נקודה ביתית במקום ה-14 שמוליך למבחנים. קלוד לואיס המשיך את פתיחת העונה הטובה שלו וחגג שער רביעי העונה, המבשל פיטר אונייקאצ'י הכפיל ונבו שדו הצליח רק להקטין עמוק בתוך תוספת הזמן.

דקה 36: גול! קלוד לואיס קיבל כדור מפיטר אונייקאצ'י, הסתובב בתוך הרחבה ומ-14 מטרים שלח בימין אל החיבורים. 0:1 להפועל עכו.

דקה 70: גול! עודד צוקול התקדם בחופשיות בצד ימין ומסר רוחב, הכדור הגיע לאונייקאצ'י שבאין מפריע בעט אל הרשת. 0:2 להפועל עכו.

דקה 90+8: גול! נבו שדו ניסה מזווית קשה בצד שמאל, יהונתן שאבי הדף ואת הריבאונד בעט שדו אל הרשת וצימק ל-2:1.

משחקי המחזור השמיני (13 ו-14 באוקטובר)

ראשון, 20:00:

הפועל רמת גן – הפועל תל אביב הפועל עפולה – הפועל פתח תקוה מ.ס. כפר קאסם – הפועל אום אל פאחם הפועל עכו – הפועל כפר שלם מכבי הרצליה – הפועל נוף הגליל

שני, 19:00:

בני יהודה – הפועל ראשון לציון מכבי יפו – הפועל ניר רמת השרון הפועל כפר סבא – הפועל רעננה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי