מהפך גדול להפועל ת"א, ניצחונות גם להפועל פ"ת ולכפר שלם

קאניוק (37) כבש ראשון לזכות הפועל רמת גן אחרי טעות של עאבד, אך טוריאל בישל לנאור (54) ולמקאריץ' (56) שהפך עם העקב, רוטמן (64) קבע 1:3. 0:2 למוליכה בעפולה, 0:1 דרמטי לעולה המפתיעה בעכו

(גודל טקסט)

בין החגים, המלחמה וימי הזיכרון, חמישה משחקים בליגה הלאומית נערכו הערב (ראשון). המוליכה הפועל פתח תקוה שמרה על המקום הראשון עם 0:2 מאוחר בעפולה, הפועל תל אביב תוך 10 דקות השלימה מהפך ב-1:3 על הפועל רמת גן והפועל כפר שלם חזרה לנצח עם 0:1 דרמטי בעכו.

מילאן מקאריץ', הפועל תל אביב
הפועל תל אביב הפכה תוך שתי דקות | אודי ציטיאט

הפועל רמת גן – הפועל תל אביב 3:1

הפועל תל אביב כבר חשבה שהיא יצאה מההלם של הליגה הלאומית כשחיברה שני ניצחונות רצופים וזכתה בגביע הטוטו, אבל התיקו החלש מול הפועל אום אל פאחם במחזור הקודם (מול הקבוצה היחידה בשתי הליגות הבכירות שהייתה ללא נקודה) הגביר שוב את הלחץ על מסאי דגו – שבשישה מתוך שבעת המחזורים עד כה, ראה את קבוצתו מובילה, אך לא מצליחה לשמור על היתרון.

הערב באצטדיון רמת גן דווקא הייתה זו הפועל תל אביב שנקלעה לפיגור מוקדם, אחרי שאחמד עאבד ניסה למסור אחורה וסידר בסופו של דבר שער קל לגידי קאניוק, אבל תוך 10 דקות במחצית השנייה המשחק הוכרע: סתיו טוריאל המצוין בישל פעמיים תוך שתי דקות לגוני נאור ולמילאן מקאריץ' – השער ראשון כנראה אחרי עבירה על קאניוק שלא נשרקה וכידוע בליגה הלאומית אין VAR – לאחר מכן רן בנימין זיהה את לירן רוטמן נכנס לרחבה ומסר לו כדור שפגש את הרשת וקבע 1:3 בסיום.

מסאי דגו נאלץ להסתדר ללא עידו שרון ששוהה עם הנבחרת הצעירה ואת מקומו בין הקורות תפס רובי לבקוביץ', גם הפצועים , רועי הרמן, זיו מורגן ורוי קורין חסרו לו, אבל בזכות הניצחון עקפה את הפועל תל אביב את הפועל רמת גן, כל אחת עם 15 נקודות במאזנה.

גידי קאניוק, הפועל רמת גן
| אודי ציטיאט
גוני נאור, הפועל תל אביב
נאור החזיר את הפועל תל אביב לעניינים | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 12: הפועל תל אביב כמעט עלתה ליתרון אחרי שבנימין הגיע מצוין לכדור רוחב מימין, אבל ישראלי ירד היטב והדף, הגנת המארחת הצליחה להרחיק את הכדור.

דקה 21: נאור נותר חופשי על סף הרחבה ובעט בנגיעה, אבל הכדור היה חלש וישראלי קלט ללא קושי.

דקה 26: בנימין שוב סיכן את שערו של ישראלי, השוער פעם נוספת יצא מהמפגש עם ידו על העליונה.

דקה 37: גול! 0:1 להפועל רמת גן! עאבד ניסה למסור אחורה והגיע התגלגל היישר אל מזרחי, שהוריד לקאניוק שבנגיעה הכניע את לבקוביץ'.

דקה 51: הפועל תל אביב הייתה קרובה לשוויון אחרי שמקאריץ' מצא את טוריאל ברחבה, אבל האחרון בעט למרכז השער ולא חזק מדי, ישראלי שוב הצליח להדוף.

דקה 54: גול! קאניוק ספק הוכשל והפועל תל אביב יצאה למתפרצת, בסופה טוריאל הוציא רוחב לנאור שממרכז הרחבה הבקיע.

דקה 56: גול! המהפך הושלם. שוב טוריאל פרץ על קו ימין והוציא רוחב, מקאריץ' עם העקב קבע 1:2.

דקה 64: גול! כבר 1:3 להפועל תל אביב. הפעם זה בנימין שפרץ מאגף ימין, הסתובב על השומר והוציא רוחב שרוטמן מקרוב בקלות ניצל עד תום.

אחמד עאבד, הפועל תל אביב
שגיאה גדולה של עאבד | אודי ציטיאט

הפועל עפולה – הפועל פתח תקוה 2:0

הפועל פתח תקוה הגיעה מהמקום הראשון, כשהיא הקבוצה היחידה ללא הפסד בליגה הלאומית, והיא הייתה דקות ספורות מירידה למקום השני מול מלכת התיקו מעפולה, שטרם ניצחה העונה ורשמה חמש תוצאות תיקו. עפולה הייתה קרובה לתיקו השישי שלה, הקשתה מאוד על הפועל פתח תקוה שחסרה את צ'פיוקה סונגה הנפלא שנמצא עם נבחרת זמביה, אבל לשמחתה נועם שחר זיהה סגירה רעה של השוער יהונתן עוזר ובדקה ה-81 הכריע את ההתמודדות – החלוץ הצעיר שהושאל מהפועל באר שבע עוד השלים צמד בתוספת הזמן, חגג את שעריו הראשונים בקריירת הבוגרים והשיב את המלאבסים למסלול הניצחונות אחרי ה-0:0 המאכזב מבחינתם נגד הפועל יפו.

דקה 81: גול! מוליכת הטבלה עלתה ליתרון דרמטי! שחר ספק בעט ספק מסר, עוזר סגר רע את הפינה וספג. 0:1 להפועל פתח תקוה.

דקה 90+2: גול! הפועל פתח תקוה תנצח. שחר השלים צמד אחרי מתפרצת קטלנית, כשממש דחק מקו השער אחרי החמצה גדולה.

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב באצטדיון רמת גן | אודי ציטיאט

הפועל עכו – הפועל כפר שלם 1:0

פתיחת העונה החלומית של הפועל כפר שלם נמשכה הערב בעכו. אזעקות עוד נשמעו שעה קלה לפני המשחק בעקבות חדירת כטב"מ, אבל שחקניו של נועם שוהם התתמודדו היטב עם הסיטואציה וחזרו למסלול הניצחונות אחרי שתי מעידות שעצרו רצף של חמישה ניצחונות. החבורה של מנחם קורצקי השיגה את ניצחון הבכורה שלה מול הפועל נוף הגליל במחזור הקודם, אבל הפעם החזיקה מעמד 82 דקות, עד שריף מסיקה מצא את איל חן והאחרון באחד על אחד גלגל פנימה.

דקה 82: גול! ריף מסיקה שלח כדור ארוך לאיל חן, שמצא את עצמו מול השוער והעלה את האורחת ליתרון מאוחר.

משחקים נוספים:

מכבי הרצליה – הפועל נוף הגליל 1:2 להרצליה: אור אינברום (31, פנדל), רועי בן שמעון (45+2). לנוף הגליל: דהן (90+7)

מ.ס. כפר קאסם – הפועל אום אל פאחם 1:1 לכפר קאסם: מוחמד חטיב (76). לאום אל פאחם: רוי בוגנים (90+6).

יתר משחקי המחזור ביום שני

בני יהודה – הפועל ראשון לציון (19:00) מכבי יפו – הפועל ניר רמת השרון (19:00) הפועל כפר סבא – הפועל רעננה (19:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי