ברוכה השבה: בני סכנין עלתה רשמית לליגת העל

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

אחרי שנה בלאומית, הצפוניים חזרו לליגה הבכירה למרות 0:0 מול קטמון. אשקלון ירדה, הקאמבק של של עפולה נמשך עם הצגה של ערן לוי (שלושה בישולים)

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 של הליגה הלאומית, מחזור אחד לפני סיום העונה, הסתיים הערב (שני) והביא איתו הכרעות – בני סכנין הבטיחה רשמית את עלייתה לליגת העל אחרי 0:0 מול הפועל קטמון ובכך הצטרפה למכבי פתח תקווה. בנוסף, הפועל אשקלון נשרה לליגה א' לאחר שהפסידה 1:0 לאחי נצרת.

המשחק הבודד שהיה אמור להתקיים היום ולא שוחק היה כמובן משחקה של בני לוד, שנכנסה לבידוד. הקבוצה הייתה אמורה לפגוש הערב את הפועל אום אל פאחם, אך כאמור, ההתמודדות נדחתה.

הפועל קטמון – בני סכנין 0:0
מזל טוב. אחרי עונה אחת בליגה הלאומית, סכנין תשוב לליגת העל בסיום העונה ובכך שתי היורדות של העונה הקודמת (היא ומכבי פ"ת) הן בעצם העולות החדשות לליגה הבכירה. הקבוצה של אלדד שביט אמנם נעצרה היום אחרי חמישה ניצחונות רצופים, אך ידעה שבמקרה של איבוד נקודות של הפועל ראשון לציון – היא תעלה כבר הערב, וכך קרה.

שחקני בני סכנין חוגגים | מאור אלקסלסי

הצפוניים בכלל לא היו בתמונת העלייה לאורך רוב העונה, אך רשמו שיפור ענק מאז מינויו של שביט לתפקיד המאמן, סיימו את העונה בצורה פנטסטית ועשו את מה שהיה נראה פשוט בלתי יאומן עד לא מזמן.

הפועל ראשון לציון – בית"ר תל אביב/בת ים 2:0
זהו זה, החלום נגמר. הכתומים, שהיו נראים במהלך רוב העונה כקבוצה השנייה בטיבה בליגה ואף שהו זמן רב במקום השני, כבר לא יעלו לליגת העל העונה. סיום העונה החלש שלהם (שמונה נקודות מתוך ה-30 האחרונות) הביא לדעיכה גדולה במצבם בטבלה והם עשויים אפילו לאבד את המקום השלישי.

הם הגיעו להתמודדות בידיעה שכל תוצאה חוץ מניצחון (ובמקביל איבוד נקודות של סכנין) יגמור את חלום העלייה, והם שוב לא עמדו בלחץ. במהלך המחצית השנייה הם יכלו לכבוש אחרי שגיל יצחק הוכשל ברחבה, אך הפנדל של ריף מסיקה היה רע מאוד, חלש והלך לפינה השמאלית. שוער האורחת, דניאל פרץ, קלט בקלות. בדקה ה-78 הגיע השער הראשון של האורחת, כאשר יהאב אלעביד דייק בכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה שסחט בעצמו. בדקה ה-95 עומר ברמי הכפיל את התוצאה.

גיל יצחק
גיל יצחק | אריאל שלום

אחי נצרת – הפועל אשקלון 0:1
הדרומיים מהמקום האחרון רשמו משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון וירדו רשמית לליגה א'. המאבק על היורדת השנייה יתקיים בין בני לוד להפועל עפולה. גם תיקו לא היה עוזר לאשקלון לשרוד, ומינוס תשע הנקודות איתו התחילה את העונה הביא אותה לליגה השלישית. השער הראשון הגיע בדקה ה-91 מרגליו של אלון בוזורגי, ולאחר מכן האורחת הייתה מפורקת לגמרי וספגה את השני בדקה ה-96 מרגליו של אשרף רבאח.

הפועל פתח תקווה – הפועל עפולה 4:1
תקופה מצוינת לצפוניים, שחיברו ניצחון שלישי ברציפות וממשיכים את הקאמבק המופלא שלהם. הם יצאו מהקו האדום ועלו למקום ה-14 (המוביל למשחקי המבחן) כאשר במאזנם 33 נקודות – נקודה אחת יותר מבני לוד, לה שני משחקים חסרים. השער הראשון הגיע בדקה ה-34, כאשר ערן לוי מצא בכדור גאוני את דודו ביטון, שנותר לבד מול השוער. החלוץ הלוהט סיפק סיומת מצוינת עם צ'יפ נפלא מעל השוער וכבש שער חמישי בארבעת המחזורים האחרונים. בדקה ה-74 נכבש השני, אחרי טעות קשה של השוער רותם דהאן, שניסה להרחיק ומצא את ערן לוי. הקשר מסר לאליאור סיידר שלא התקשה להמשיך לרשת מקרוב. חמש דקות חלפו ולוי ספר בישול שלישי, עם כדור חופשי נהדר שהגביה לרחבה, והקפטן נתנאל גולדמן דחק לרשת. בנג'מין קוקו צימק בדקה ה-82, ובדקה ה-85 סיידר השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק.

מכבי פתח תקווה – הפועל רמת גן 3:0
המלאבסים מהפסגה, שכבר הבטיחו מזמן את העלייה לליגת העל, עלו עם הרכב יחסית משני, הובסו 3:0 וחיברו הפסד שלישי ברציפות. נראה שהם כבר מחכים לגמר הגביע מול הפועל באר שבע. מנגד, עבור האורדונים זהו ניצחון רביעי ברציפות והחבורה המצוינת של עופר טסלפפה טיפסה למקום הרביעי.

יואל אבוחצירה העלה את האורחת מר"ג ליתרון בדקה ה-63. בדקות שלאחר מכן הקבוצה של גיא לוזון חיפשה את השוויון ובדקה ה-67 עידו דוידוב רשם החמצה ממצב טוב מאוד בתוך הרחבה, אך בסופו של דבר פאדי זיידאן הכפיל בדקה ה-83. החלוץ נותר במצב של אחד על אחד מול השוער הצעיר דור חברון, חלף על פניו וגלגל את הכדור לרשת. בדקה ה-91 עדן הרשקוביץ קבע את תוצאת המשחק עם בעיטה לעבר השער ותגובה רעה של חברון, שנכנע.

תוצאות נוספות
הפועל נוף הגליל – הפועל עכו 2:0
עירוני רמת השרון – מ.ס כפר קאסם 4:2

עופר טסלפפה
עופר טסלפפה | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי