עפולה עתרה להתאחדות: הקפיאו את היורדות בליגה הלאומית

משרדי ההתאחדות
ההתאחדות לכדורגל | עדי אבישי

לאחר שאיימה לא להופיע למשחק נגד נוף הגליל, הקבוצה מהצפון הגישה מכתב להתאחדות וטענה שלוד זוכה ליתרון ספורטיבי משום שתשחק לפניה ועל כן יש לפעול כמו בליגות הנמוכות. כמו כן, כעס על הפועל פ"ת

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

המאבק בין הפועל עפולה למנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל ממשיך להסעיר את הליגה הלאומית. יממה לאחר שהודיעה הקבוצה שלא תופיע למשחק נגד נוף הגליל, במועדון הגישו עתירה לבית הדיון העליון של ההתאחדות להקפאת היורדות מטעמי חוסר ספורטיביות. מעבר לכך בקבוצה מחו על כך שהפועל פתח תקווה שיחררה מספר שחקני סגל רגע לפני הקרב שלה נגד בני לוד שנאבקת עם הקבוצה על המקום במבחנים.

במכתב שהוגש נכתב בין היתר: "מדוע לא יורו על ביטול או הקפאת היורדות מהליגה הלאומית בעונת המשחקים הקבוצה? מדוע לא יורו על החלטה כי לאור המשבר נמנע מן הקבוצות הנאבקות על הירידה לשחק באותו המועד ובאותה השועה ובכך נגרם יתרון ספורטיבי לקבוצה אחת על פני השנייה ואין לכך ערף ספורטיבי לקיום המשחקים במצב הזה?

"מדוע לא יקיימו את הערך הספורטיבי בו העולות והיורדות נקבעות על כר הדשא ולא בהחלטת השולחן הירוק?"

הפועל עפולה
שחקני הפועל עפולה | מאור אלקסלסי

כזכור, עפולה כבר עתרה לפני שלושה ימים בניסיון לעצור את משחקי הפלייאוף התחתון זה קרה משום שנהג האוטובוס של בני לוד נשלח לבידוד ועל כן משחקיה ייערכו מאוחר יותר, אך עתירתה נדחתה על ידי בית הדין. בעפולה טוענים כי חזו את העתיד וניסו להתריע על המתרחש (חוסר הספורטיביות) מבעוד מועד ורצו תחילה רק לדחות את משחקי הפלייאוף התחתון כדי למנוע מצב בו "קבוצה שאיבדה עניין בליגה לא תתיחס באותה רצינות למשחק לו היה לה עניין".

בעפולה קיים כעס על הקבוצות האחרות כאמור. "הפועל פתח תקווה תופיע למשחק נגד בני לוד בהרכב חסר מאוד בלשון המעטה לאחר ששוחררו לא פחות משבעה שחקנים, וכך יהיה לבני לוד יתרון מובהק על פני העותרת (אנחנו). ברור שזה לא ספורטיבי. מעבר לכך, הפועל אשקלון אשר ירדה ליגה, תשחק גם היא נגד בני לוד וברור כשמש באיזה התייחסות היא תבוא לשחק". עוד נטען כי "אין כל ספק כי החלטת בית הדין בעתירה חרצה את גורלנו ולא בצורה ספורטיבית. בכל עולם ספורט בו קיימת נורמה מינימאלית של רוח וערכי ספורט לא היו נותנים למצב כזה להיווצר".

לסיכום אמרו בעפולה: "אם לא ניתן לקיים את ערכי השוויון בספורט כלומר אפשרות הכרעה במגרש ומניעת אפליה, סיכויים שווים, בשל משבר הקורונה או בשל התערבותו של "כוח עליון" – יש להורות על ביטול מיידי של הליגה ולכל הפחות ביטול היורדות כפי שנעשה באופן נכון, ראוי וצודק בליגות הנמוכות".

בעקבות תלונתה של עפולה, ההתאחדות העבירה מכתב רשמי להפועל פתח תקווה בו נמסר: "הבוקר הגיע למשרדי תלונה לפיה פרסמתם כי בכוונתכם לשחרר שבעה שחקנים מסגל קבוצתכם, עוד בטרם הגיעה העונה הנוכחית לסיומה. להווי ידוע לכם כי סעיף 10א' (2) לתקנון האליפות קובע כי: 'כל קבוצה חייבת להעמיד לתחרות את ההרכב החזק ביותר מקרב שחקניה'. לאור החריגה המשמעותית מסעיף זה לכאורה, אבקש התייחסותכם המידית לדברים".

מסאי דגו
מסאי דגו | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי