אשקלון דורשת להקפיא את הירידות: "קבוצות שבבידוד קיבלו פרס"

איווניר
מוטי איוניר | ערן לוף

נועלת הטבלה בליגה הלאומית, שכבר ירדה לליגה א', פנתה במכתב בהול: "הכניסה של בני לוד לבידוד גרמה לשיבוש ולפגיעה ספורטיבית חסרת תיקון במאבקי התחתית. נהגנו בהגינות ובספורטיביות ונפגענו"

קבוצות: הפועל אשקלון
(גודל טקסט)

הכאוס בתחתית הליגה הליגה הלאומית לא רק שנמשך, אלא הולך וגדל. לאחר שבני לוד נכנסה לבידוד פעם נוספת ובשלב זה הכל מוקפא בליגת המשנה וכלל לא ברור כיצד תגיע העונה לסיומה ויוכרעו היורדות, הבוקר (ראשון) גם הפועל אשקלון – שסיימה אחרונה ולמעשה כבר ירדה לליגה א' – מצטרפת למאבקה של הפועל עפולה ודורשת להקפיא את הירידות.

בהודעה רשמית מטעם הפועל אשקלון, נמסר כך: "המועדון לא יישב בחיבוק ידיים, נוכח ההחלטה של מנהלת הליגות בכדורגל בדבר 'הגרלת היורדות' בליגה הלאומית, החלטה המבזה את היושר הספורטיבי של הכדורגל והיא חסרת כל ערך ספורטיבי".

בקבוצה פנו במכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון וליו"ר המנהלת ארז כלפון ודרשו להקפיא את היורדות: "אם הפרסום לפיו תיערך 'הגרלה' שתקבע את זהות היורדת השנייה נכון, מדובר בהחלטה שמשמעותה שהליגה מופסקת מבלי שהיא תגיע לסיומה החוקי. זהו שינוי לוח המשחקים שמשמעותו שלוד לא תשחק נגד הפועל פ"ת והפועל אום אל פאחם אלא נגד הפועל עפולה. גם ההחלטה על זהות הקבוצה שתלך למבחנים בהטלת מטבע ככל שלא ניתן יהיה לקיים את המשחק ביניהן, הינה 'מקורית' ו'ספורטיבית'".

באשקלון תקפו: "מדובר בהחלטה שרירותית, בלתי חוקית, בלתי ספורטיבית בעליל שבינה לבין ספורטיביות או הכרעה ספורטיבית אין דבר וחצי דבר. הכניסה של בני לוד לבידוד גרמה לשיבוש ולפגיעה ספורטיבית חסרת תיקון במאבקי התחתית בכלל ובהפועל אשקלון בפרט. לדוגמה, היינו אמורים לשחק נגד לוד ב-25.6 כאשר פער הנקודות בין הקבוצות עמד על שש ונותרו בסה"כ שלושה משחקים לכל אחת. אילו המשחק היה נערך במועד והפועל אשקלון הייתה מנצחת ומקטינה את הפער ל-3 נקודות, מצבה מבחינה ספורטיבית היה שונה לחלוטין".

עוד כתבה אשקלון: "בניגוד לקבוצות אחרות, נהגנו בהגינות ובספורטיביות והקפדנו מאוד על קיום ההנחיות של משרד הבריאות, ההתאחדות והמנהלת בכל הנוגע לנגיף קורונה. התנהלות הגונה זו פגעה בנו מאוד מבחינה ספורטיבית, בעוד שקבוצות אחרות (כדוגמת בני לוד) שלא הקפידו על הכללים ונמצאו בקרבם של חולי קורונה (יותר מפעם אחת), מקבלים בסופו של יום מעין 'פרס' על מחדליהם על חשבונה של הפועל אשקלון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי