אפשרות: ליגה א' תחולק לשני בתים כדי לסיים אותה במינימום משחקים

משרדי ההתאחדות
ההתאחדות לכדורגל | עדי אבישי

כספים רבים הושקעו ויושקעו לקראת פתיחת העונה הקרובה אך נראה שהיא בספק בשל דרישות הבידוד וחשש כי משחקים רבים יידחו. לכן עלתה אופציה של תשע קבוצות ואז פלייאוף. ביום רביעי יתקיים דיון מיוחד מצד ההתאחדות

(גודל טקסט)

בליגה א' הושקעו ויושקעו כספים רבים לקראת פתיחה העונה, בעיקר לאחר שהקודמת הופסקה לאחר 23 מחזורים – בגלל התפרצות הקורונה, הוכרזו העולות והוקפאו הירידות. כעת, מתברר, קיים ספק לגבי קיום הליגה לעונה הקרובה, בגלל דרישות הבידוד וחשש כי משחקים רבים יידחו כפי שנדחו משחקי בני לוד והפועל עפולה בליגה הלאומית.

בהתאחדות לכדורגל מחכים לתשובות ברורות ממשרד הבריאות לגבי קיום הליגה השלישית ושאר הליגות הנמוכות ובינתיים מגבשים תוכניות מגירה שונות שחלקן יובאו לדיון ביום רביעי בישיבה מיוחדת שתקיים הנהלת ההתאחדות.

בין השאר עלתה האופציה לחלק את ליגה א' לשני בתים, של תשע קבוצות כל אחד, במתכונת שבה תתנהל הליגה הסינית החל משבת. במקרה הזה ישוחקו 16 משחקים בכל בית, אבל כדי לקבל את הקצבות הטוטו, יצטרכו בהתאחדות להגיע למינימום של 18 משחקים ולכן יונהג פלייאוף בכל מקרה, כך שכל קבוצה תשחק 18 משחקים לפחות.

ערן זהבי
ערן זהבי. הליגה הסינית תהיה המודל? | Fred Lee / Contributor

המטרה היא לחלק את משחקי הליגה לארבעה מפגשים דחוסים, מדי מספר שבועות, שיחייבו בידוד של שבועיים לכל השחקנים, וישנה אפשרות שיתנהלו באצטדיון אחד, בו יש אפשרות לקיים תו סגול, או לקיים מדי שבוע, אבל עם פגרות שיאפשרו קיום משחקים דחויים בגלל כניסת קבוצה לבידוד.

בכל מקרה, הליגה מיועדת להיפתח ב-11 באוקטובר, לאחר החגים, ולא ב-4 בספטמבר, כפי שתוכנן תחילה. בהתאחדות לכדורגל סירבו להתייחס כיוון שטרם קיבלו את התייחסות משרד הבריאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי