ערן לוי: "לא יודע איפה אהיה בעונה הבאה"

ערן לוי
ערן לוי | אודי ציטיאט

אחרי שקבוצתו הבטיחה את הישארותה בלאומית, הקשר דיבר על עתידו: "עפולה? אם יתנו לי חוזה, אחשוב על זה". דורה: "היעד הבא - הישרדות VIP". המאמן המפסיד, יחזקאל: "השופט התנשא עלינו, לא מכבד"

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

מסע ההישרדות המופלא של הפועל עפולה הסתיים בסוף מאושר הערב (ראשון), עם ניצחון 0:2 על הפועל מרמורק במשחק המבחן שנערך באצטדיון בלומפילד. הקבוצה מבירת העמק הייתה כפסע מירידה לליגה השלישית כשפיגרה 4:2 מול אשקלון, אך הפכה ל-4:5 ומשם המשיכה לרצף של שישה ניצחונות, כולל משחקי ההישרדות נגד בני לוד והערב.

בסיום המשחק, כוכבה של עפולה, ערן לוי, התייחס לטענות על כך שהוא האחראי הבלעדי להישארות: "זה לא נכון, אמרתי בהתחלה שזה לא פייר להגיד את זה. לא שיחקתי לבד. כל הקבוצה נלחמה, האנשים פה באו מהבתים ונתנו הכל. זה ממש לא רק ערן לוי, למרות הגולים והבישולים. העונה הבאה? לא יודע, אם יתנו לי חוזה אני אחשוב על זה".

רבים מאמינים כי הקשר שייך לרמות גבוהות יותר, אך גם לטענה זו לוי השיב בצניעות: "אם הגעתי לפה, זה אומר שזה המעמד שלי. אמרתי לא פעם – אם אני פה אני אמור להיות פה. שמח שעשינו את מה שעשינו, הייתה לנו משימה מטורפת. הייתי באצטדיון הזה עם נתניה כשהיו פה 30 אלף צופים וההרגשה מטורפת גם היום".

ניסיונות היריבה להוציא אותו מריכוז: "אסור לי לשקר, בהתחלה זה הוציא אותי. ניסן טיפה מכיר אותי ושם עליי שחקן שעשה את זה. כדי לנצח צריך לעשות הכל, תרתי משמע. אמרנו בחדר ההלבשה שאפשר היום לא לשחק עליי כדי להרוויח כל שחקן, ראינו את זה על יובל שוואט שהבקיע את השער".

שלומי דורה
שלומי דורה | ערן לוף

המאמן שלומי דורה אמר בסיום: "בשביל רגעים כאלה עובדים כל החיים. ברור שהאמנתי, זו הסיבה שחתמתי פה – כי ידעתי שאני מסוגל. ב-1 בנובמבר קיבלתי הודעות SMS של 'מה אתה צריך את זה, זה יגמור לך את הקריירה, זה מועדון מפורק'. זה רק חיזק אותי עוד יותר. היעד הבא – הישרדות VIP".

ערן לוי השאיר את עפולה בליגה: "הוא היה גורם משמעותי בהישארות, אבל יש דודו ביטון, היום יובל שוואט. אי אפשר לשכוח כלום, אני זוכר הכל והראש שלי עובד. מאחוריי יש צוות, הנהלה, ראש עיר ובעיקר המשפחה שבגלל הקורונה לא יכולה להיות איתי כאן היום. אבא שלי שמאושפז בבית חולים ואני מקדיש לו את הניצחון הזה. הם עבדו מאוד קשה איתי וסבלו אותי ברגעים הקשים והפחות טובים".

האם ימשיך בעפולה: "יש לי חוזה, אני לא יודע מה יהיה. ניתן מנוחה לכמה שחקנים, נופיע לגביע הטוטו ואני מקווה מאוד שיעשו איתנו חסד ויתנו לנו כמה ימי מנוחה. אין פה שאלה, אני רוצה להמשיך".

ניסן יחזקאל
ניסן יחזקאל | עומרי שטיין

המאמן המפסיד, ניסן יחזקאל, שיתף בתחושותיו: "הכי מאכזב שיכול להיות. אני חושב שבמחצית הראשונה הייתה לנו הזדמנות לפחות להוביל, עשינו מחצית כמעט מושלמת – אפס טעויות. כואב, מאכזב ואני מעדיף לשתוק בעניין השופט, אבל יש דברים בכדורגל שאני כבר לא יכול לראות. התנשאות כמו של השופט היום, זה לא מכובד. התנשא עלינו. מאוד אכזב אותי".

יחזקאל המשיך בטענות הקשות על אוראל גרינפלד: "במחצית הראשונה כל נגיעה נשרקה לטובת עפולה. ערן לוי היה צריך לקבל צהוב, נתן מרפקים לשחקנים שלנו. זה הכניס אותם למשחק. גם בגול, עבירה לטובתנו נשרקה לטובתם. אני מאוד אוהב את אוראל ואני חושב שהוא שופט מצוין, אבל ההתנשאות לא מתאימה. רצו שעפולה תישאר? לא חושב, טעויות הן חלק מהמשחק. אנחנו בני אדם ויש אמוציות במשחק, אבל לפחות שלא יתנהגו בהתנשאות כמו שהייתה היום. זה לא מכובד".

העונה הבאה: "אני בוודאות לא אהיה על הקווים. אני לא מתיימר להיות מאמן בליגה א' או לאומית. אני אחזור לתפקיד המנהל המקצועי ואני מקווה שבעונה הבאה נצליח לעלות. לא יודע איך הליגה תתנהל ומתי תשוחק. ניקח פסק זמן, זה לא היה פייר פליי כי שיחקנו משחק אחד בארבעה-חמישה חודשים. הכל היה לרעתנו. עשינו מחצית אחת ענקית ובמחצית השנייה נעלמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי