מי מתעסק? זה מיקו: ממן העלה את הפועל ר"ג לפלייאוף העליון

שחקני הפועל רמת גן חוגגים | אודי ציטיאט

מחזור הסיום של העונה הסדירה בלאומית: האורדונים סיימו בשמינייה הראשונה לאחר שהחלוץ כבש שער ניצחון דרמטי בתוספת הזמן נגד אחי נצרת. הפועל ירושלים ונוף הגליל ברחו בפסגה, הפועל פ"ת ברחה מהמקום האחרון

(גודל טקסט)

מחזור הנעילה של העונה הסדירה בליגה הלאומית הושלם הערב (שישי) ואיתו גם מאבק העלייה לפלייאוף העליון. במוקד, הפועל ירושלים והפועל נוף הגליל רשמו ניצחונות וברחו בפסגה. במקביל, הפועל רמת גן עמדה בלחץ בקרב הישיר נגד מכבי אחי נצרת, ניצחה בתוספת הזמן וקטפה את הכרטיס האחרון לשמינייה הראשונה. בתחתית, הפועל פתח תקווה הפתיעה את בית"ר ת"א וברחה מהמקום האחרון.

סקציה נס ציונה – הפועל ירושלים 2:0

עד לפני קצת יותר מחודש, הפועל ירושלים הוליכה את טבלת הלאומית והציגה כדורגל נהדר, כשהיא נראתה בדרך הבטוחה לסיים את העונה במקום הראשון ולעלות בגאון לליגת העל. אך מאז החבורה של זיו אריה נעצרה עם ניצחון אחד בלבד בשבעת המחזורים האחרונים, איבדה את הפסגה לנוף הגליל והייתה חייבת לנצח הערב כדי לעצור את כדור השלג, רגע לפני הכניסה למשחקי הפלייאוף.

בתום מחצית מאופסת נגד הסקציה, עידן שמש, הסקורר הלוהט של הקבוצה מהבירה, סובב כדור חופשי נהדר בדקה ה-62 וכבש את שערו ה-15 העונה. חמש דקות לאחר מכן הירושלים הכפילו את היתרון בזכות התקפה קבוצתית גדולה, שהסתיימה בשער של גיא בדש.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים | ברני ארדוב
עידן שמש חוגג | ברני ארדוב
אוהדי הפועל ירושלים | ברני ארדוב

הפועל רמת גן – מכבי אחי נצרת 1:2

במשחק המסקרן ביותר של המחזור, נאבקו הפועל רמת גן ומכבי אחי נצרת על הכניסה לפלייאוף העליון, אך גם הם לא חשבו על סיום כזה. בתום 86 דקות מאופסות באצטדיון ר"ג, האורדונים קיבלו כדור עונשין, אותו תרגם מיקו ממן לשער יתרון, שגם הספיק לקבוצתו כדי לסיים בשמינייה הראשונה של הטבלה, אך דקה בלבד לאחר מכן אחי נצרת כבשה שער שוויון דרמטי, זאת לאחר שניב שראל נגח באין מפריע לשער מכדור קרן. נגמר? ממש לא. עמוק בתוך תוספת הזמן, ממן השלים צמד ולמעשה העניק לקבוצתו את האישור לחגיגות גדולות בסיום.

שחקני הפועל רמת גן חוגגים | אודי ציטיאט

הפועל נוף הגליל – הפועל אום אל פאחם 0:1

כשהיא מובילה בבטחה את הטבלה, הפעול נוף הגליל רשמה הערב ניצחון רביעי ברצף בזכות שער אחד בלבד נגד הפועל אום אל פאחם מהתחתית, אך הוא היה שווה הכל. כרבע שעה מהפתיחה, הכדור הגיע לרגלו של והיב חביבאללה, שבנגיעה אחת בלבד שיגר כדור גדול סמוך לקו ה-16 ישירות לרשת.

הפועל פתח תקווה – בית"ר ת"א/בת-ים 1:2

אולי התוצאה המפתיעה ביותר של המחזור – הפועל פ"ת, שהתחילה את המחזור במקום האחרון, רשמה ניצחון חשוב מאוד עבורה נגד בית"ר ת"א והצליחה לטפס מקום אחד למעלה, על חשבונה של כפר שלם. החגיגה הגדולה של המלאבסים התחילה בדקה ה-7, כשטרנס טינדל כבש את הראשון עבור הכחולים. נפתלי בלאי הכפיל את היתרון בדקה ה-17 והוביל את קבוצתו לניצחון. מן העבר השני, יניב מזרחי רק צימק בפנדל בדקה ה-50, אך קבוצתו לא הצליחה מעבר. 

תוצאות נוספות

הפועל עכו – הפועל רעננה 2:2
הפועל איכסל – הפועל ניר רמת השרון 2:0
הפועל כפר שלם – הפועל עפולה 2:2
מ.ס. כפר קאסם – הפועל ראשון לציון 0:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי