איסמעיל עאמר: "אנשים השתגעו. יהודים וערבים באותה הסירה"

איסמעיל עאמר
איסמעיל עאמר | דני מרון

מאמן הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית ובעבר אחד המגנים הדומיננטיים בכדורגל הישראלי, העניק ראיון לאתר ספורט1 בו הוא קורא לשני הצדדים לחדול מאלימות: "טיל שנופל פה פוגע בערבים, לא רק ביהודים"

(גודל טקסט)

המצב הביטחוני הוביל בימים האחרונים למתיחות גדולה בין יהודים לערבים. ביממה האחרונה העלו לא מעט שחקני כדורגל קריאות ברשתות החברתיות להימנע מאלימות וקברניטי הענף מקווים שזה יועיל למלחמה באלימות. איסמעיל עאמר, מאמן הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית ובעבר אחד המגנים הדומיננטיים בכדורגל הישראלי, העניק ראיון לאתר ספורט1 בו הוא קורא לשני הצדדים לחדול מאלימות.

"יהודים וערבים חיים יחד, אסור שאף אחד יקלקל את זה. אנחנו לא רוצים אלימות בכלל", אמר עאמר. "לגיטימי למחות, אהל אסור לגעת ברכוש. אנשים שורפים בתי כנסת, פוגעים מסגדים. אסור להגיע לשם. אני מקווה שיחזור השקט, זה פוגע בכולנו כי אנחנו חיים יחד במגרשי הכדורגל, בבתי חולים, בכל מקום. אני מקווה שאנשים יפנימו את זה".

אנשים לוקחים את החוק לידיים.
"אנשים השתגעו. זה מטורף, אנשים צריכים לחזור לעצמם ומהר. אני גר בכפר קאסם, כאן שקט, אבל לא האמנתי שנגיע למצב כזה. בחלומות השחורים שלי לא חשבתי שאנשים ייצאו לרחובות. בדרך כלל זה היה נגמר בהפגנה לא אלימה, אבל בימים האחרונים אנשים השתגעו לגמרי. שריפות, רצח, למה? אנשים צריכים להתחיל לחשוב איך לא להיגרר לפרובוקציות. רק השלום ינצח".

איסמעיל עאמר
איסמעיל עאמר | אודי ציטיאט

איפה צריך להתחיל השינוי?
"אצל הדור הצעיר, משני הכיוונים. צריך להפנים שאנחנו באותה סירה. טיל שנופל פה פוגע בערבים, לא רק ביהודים. אנחנו ביחד גם בטילים. כל מלחמה פוגעת בשני הצדדים. אני לא קורא הרבה ברשת החברתית, אבל כל דבר שיכול לעזור ולגנות את האלימות הזאת מבורך. אנשי דת, שחקנים ומאמנים צריכים לפעול יחד. יש דור צעיר של שחקנים גדולים, ערבים ויהודים, הם מובילי דעת קהל".

מה מקבלי ההחלטות צריכים לעשות?
"הפתרון הכי טוב הוא להביא את ראשי הערים, אנשי דת ובכירי המדינה, משני הצדדים, ולצאת במסר: מי שמפר את ההוראות ייענש. צריך לשלוח אנשים לכלא. אפשר להפגין, יש מחאה לגיטימית, אבל האלימות בישראל חוצה כל גבול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי