סוף כואב: הפועל פתח תקווה ירדה לליגה א'

שחקני הפועל פתח תקווה מאוכזבים | קובי אליהו

למרות שניצחו 1:2 את עפולה במחזור הנעילה, המלאבסים נשרו לליגה השלישית בעקבות התוצאות במשחקים המקבילים. הפועל אום אל פאחם במבחנים אחרי 1:2 בכפר קאסם, עכו נשארה בליגה עם 0:5 אדיר על אחי נצרת

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בליגה הלאומית ננעלה הערב (שלישי) ואיתה הרגע ההיסטורי – הפועל פתח תקווה, מהמועדונים המעוטרים בכדורגל הישראלי, ירדה לליגה א'. הפועל אום אל פאחם סיימה במקום המוביל למבחני ההישארות ותפגוש את מכבי קביליו יפו. הפועל עכו התפוצצה עם 0:5 לרשת של מכבי אחי נצרת ונשארה בליגה.

הפועל פתח תקווה – הפועל עפולה 1:2

ללא ספק, היום העגום ביותר בהיסטוריה של הפועל פ"ת. המועדון מאם המושבות, שזכה בעבר באליפות המדינה והיה מבין קבוצות צמרת בליגת העל בעברו, רשם הערב ציון דרך שלילי במיוחד עבורו. בתום עונה קשה במיוחד, בה הפועל פ"ת חווה פיטורי מאמנים ושינויים בצוות הניהולי, הקבוצה ירדה לליגה השלישית, זאת למרות שרשמה מהפך וניצחה את הפועל עפולה.

אחרי הפסד במחזור הקודם נגד אום אל פאחם, הפועל פ"ת הגיעה למשחק היום כשהיא לא תלויה בעצמה. מאות אוהדים כחולים הגיעו לאצטדיון המושבה, ובמחצית הראשונה הם ראו את הקבוצה שלהם דווקא סופגת מרגלו של דור כוכב, שלא חגג את שער היתרון משום שהוא ידע את משמעות השער שלו עבור הקבוצה המקומית.

אכזבה בהפועל פתח תקווה | קובי אליהו

במחצית השנייה, כשהיא יודעת שהיא חייבת שני שערים ולקוות לאיבוד נקודות של הקבוצות במקביל, הפועל פ"ת השלימה את המהפך. בדקה ה-58 שגיא דרור פרץ לעבר השער בתקווה להשיג שער שוויון אבל הוא בעט לקורה, למזלו הכדור חזר לעברו של שלו אביטן שכבש שער עצמי. עמוק בתוך הדקה ה-90, איתי לוי המחליף יצא למבצע אישי קטן וניצח את המשחק עבור פ"ת.

המנהל המקצועי אייל ברקוביץ' עם הקפטן רם לוי | קובי אליהו

מהלך המשחק

דקה 45, 0:1 להפועל עפולה! רגע לפני הירידה להפסקה, דור כוכב פרץ מאגף שמאל לעבר מרכז הרחבה והפציץ את הפינה הקרובה של עומר כץ.

דקה 58, הפועל פ"ת חזרה ל-1:1! שגיא דרור פרץ לעבר השער ובעט לעמוד, הכדור חזר לרגלו של הבלם שלו אביטן, אשר כבש שער עצמי אומלל.

דקה 90, 1:2 להפועל פ"ת! המהפך במשחק הושלם! איתי לוי המחליף פרץ לרחבה במהלך אישי נהדר, העביר מרגל לרגל וגם מצא את הרשת.

הפועל עכו – מכבי אחי נצרת 0:5

לא הרבה פרשנים ואוהדים היו מהמרים על כך שהפועל עכו תקביע היום חמישה שערים, אך בסיום הערב, הקבוצה של מסאי דגו נשארה סופית בליגה בזכות הפרש שערים טוב יותר מאום אל פאחם, שכן לשתי הקבוצות יש 42 נקודות בתום מחזור הנעילה. עומר בוארון היה ה"אקס פקטור" במשחק היום, כאשר כבש צמד שערים והוסיף גם בישול. מהארן לאלה, שכיכב בעברו בהפועל תל אביב והפועל חיפה, הוסיף צמד שערים משלו במשחק. רז טוויזר עלה מהספסל במחצית השנייה וחתם את המשחק כשנעץ כדור חמישי ברשת של מכבי אחי נצרת.

חגיגה גדולה של עכו בסיום | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

דקה 21, 0:1 להפועל עכו! בוארון השתחרר מהשמירה ובעט מכ-18 מטרים לרשת של אחי נצרת.

דקה 33, 0:2 להפועל עכו! אחרי שכבש שער, בוארון הפעם בישל למהארן לאלה, שסיים בצורה נפלאה באחד על אחד.

דקה 57, 0:3 להפועל עכו! בוארון השלים צמד במשחק עם שער נהדר מהאוויר, לאחר שנהדף בניסיון הבעיטה הראשון.

בוארון חוגג. צמד ובישול לכוכב של עכו | מאור אלקסלסי

דקה 59, 0:4 להפועל עכו! גם לאלה רשם לעצמו צמד במשחק, אחרי שקיבל מסירה מערן ביטון.

דקה 84, 0:5 להפועל עכו! איזו חגיגה של כדורגל! רז טוויזר ניצל טעות בהגנה ונעץ את השער החמישי ברשת של אחי נצרת.

מ.ס. כפר קאסם – הפועל אום אל פאחם 2:1

המשחק המכריע של הערב. ללא אוהדים, שתי הקבוצות מהמגזר נפגשו בלוד כשאום אל פאחם יודעת שהיא יכולה להבטיח היום את ההישארות. בדקה ה-30 הבלם יעקב אבבה נגח לרשת שער יתרון יקר עבור החניכים של מוטי איוניר, שקיוו לשמור על התוצאה הזו עד הסיום, אך הישאם לויס איזן בין הצדדים לפני הירידה להפסקה. בדקה ה-90 הגיע הרגע הדרמטי של המשחק – כדור חופשי של איתי טאקו הכניע את צליל חתוכה, כאשר לא ברור אם הכדור שינה את הכיוון בדרך לשער ובלבל את השוער או שקרה משהו חשוד ביותר. בכל מקרה, אום אל פאחם ניצחה בסיום ותשחק במבחנים נגד מכבי קביליו יפו.

שחקני אום אל פאחם חגגים | דני מרון‎

מהלך המשחק

דקה 30, 0:1 לאום אל פאחם! עמנואל סמדיה הרים קרן, יעקב אבבה נגח מקרוב לרשת את שער היתרון של האורחת.

דקה 39, כפר קאסם חזרה ל-1:1! הישאם לאיוס הגיע למצב ברחבה, נהדף בבעיטה הראשונה אך כבש בכדור החוזר.

דקה 90, 1:2 לאום אל פאחם! איזו דרמה! כדור חופשי של איתי טאקו, ספק נגע בשחקן מהחומה בדרך, הכניע את צליל חתוכה שזינק לכיוון הפינה השמאלית.

טאקו חוגג. שער ניצחון יקר עבורו | דני מרון‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי