"נגמר לברקוביץ' החוזה? זה לא אומר שאי אפשר לחדש אותו"

אייל ברקוביץ' | קובי אליהו

מנכ"ל הפועל פ"ת, אבי יחיאל, התראיין ל-103FM והתייחס לירידת הליגה הכואבת ("לא הצלחנו לבחור את השחקנים הנכונים") ועל עתיד המועדון ("אין רשימה של אנשים שרוצים לקנות את הקבוצה"). אך יש לו גם בשורות טובות

(גודל טקסט)

לאחר ירידת הליגה הכואבת שחוותה, הפועל פתח תקווה מנסה לאסוף את השברים. כעת, היא מתחילה להתכונן לחיים בליגה א', מקום אליו אוהדי הקבוצה לא חלמו שימצאו בו את עצמם, בטח כשמדברים על אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי. כדי לנסות ולשפוך מעט אור על מה עברה הקבוצה השנה, אבי יחיאל, מנכ"ל המועדון, התראיין אמש (רביעי) לתוכנית הספורט של 103FM והתייחס למספר נושאים, בין היתר לגבי עתידו של המנהל המקצועי אייל ברקוביץ'.

האזינו לראיון המלא

יחיאל פתח את דבריו ודיבר על עתיד המועדון: "מחר (היום) אני והעמותה נתכנס לגבי צעדים להמשך. קודם כל, זה שהחוזה של אייל הסתיים זה נכון, אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות הסכם חדש. אני ואייל עוד לא הספקנו לדבר על זה, וכך לגבי הצעדים הבאים. אני מאמין שזה יקרה בימים הקרובים. אנחנו צריכים להחליט כמה החלטות מהותיות לגבי המועדון, אנחנו בקשר אדוק עם הספונסרים שלנו כדי לראות איך התקציב ייראה בעונה הבאה. דווקא מהבחינה הזאת יש לנו בשורות טובות עבור המועדון, כמה מהספונסרים הכי משמעותיים שלנו נשארים איתנו, אני מאמין שנעמיד תקציב ראוי לליגה א'. אולי הדבר הכי משמעותי בין ליגה לאומית לליגה א', זה שמבחינת תקציבים יורדים מארבעה מיליון ש"ח שמקבלים, עד לכלום בערך. זאת הייתה הדאגה הכי גדולה, ואני מאמין שנצליח לפתור את זה ונגייס אנשים נוספים שיעזרו לנו בנושא הכלכלי".

האם הקבוצה תחליף ידיים: "זה לא שיש רשימה ארוכה של אנשים שרוצים לתרום להפועל פתח תקווה, ברגע שיהיה מישהו כזה אנחנו נשמח, אבל בסוף זאת תהיה החלטה של העמותה. הבעלים זה העמותה, אין מישהו שמוכן לבוא ולקחת את המועדון. הלוואי והיה, זה היה הופך את החיים של כולנו ליותר פשוטים. אולי זה יקרה, אני חייב להודות שזה משהו שאנחנו כן משוחחים עליו ורוצים ומדברים עם אנשים בנושא הזה. בין אם זה ספונסר מאוד גדול או מישהו שייכנס שותף בצורה כזאת או אחרת, אבל כרגע זה לא ריאלי כי אין בן אדם כזה".

תדמית הכדורגל הישראלי: "לצערי או לצערנו, התדמית של הכדורגל שלנו פחות טובה והמון אנשים טובים שנכנסים לכדורגל נפגעים ממנו, מהאוהדים, מהתקשורת או מכל מיני גורמים. זה רק יוצר יותר בעיות, וזה רק עוצר את הספורט שלנו מלהתקדם. חלק ממה שראינו אתמול זה חלק ממה שמוציא את החשק. כן חקירה או לא, זה מבאס. אנשים לא עומדים בתור, הנושא הכלכלי של הכדורגל הוא קשה כמעט בכל העולם, המון מועדונים בארץ סובלים מתקציבים נמוכים ובעיות כלכליות. תקציב השחקנים שלנו היה בין הגבוהים בליגה, אבל לא הצלחנו לבחור את השחקנים הנכונים בזמן הנכון, ויותר מזה לא הצלחנו לחבר את הקבוצה מהר מספיק כדי להעמיד קבוצה שיכולה לנצח. מבחינה הגנתית הקבוצה הייתה חזקה, אנחנו הקבוצה השלישית או הרביעית בטיבה בליגה הגנתית. מבחינה התקפית סבלנו מאוד, הבקענו 22 שערים בכל העונה, זה מאוד קשה".

אבי יחיאל, אייל ברקוביץ' | יוטיוב הפועל פתח תקווה

בניית הסגל לעונה הבאה: "אחרי שנדאג לתקציב אנחנו צריכים להחליט על הצוות המקצועי. יש לנו שחקנים צעירים ומוכשרים שיישארו במועדון, אין לנו הרבה מושאלים. כמעט על כל השחקנים יש לנו אופציות, ובהתאם לתקציב ולאסטרטגיה של איך אנחנו רוצים לבנות את הקבוצה אנחנו נחליט את מי אנחנו רוצים להשאיר. מבחינת שחקני בית, בנוסף לשחקנים שעשו התקדמות טובה השנה, אנחנו רוצים שיישארו, הם צריכים להוות את השלד של הקבוצה לשנים הבאות. הטעויות שלנו בשנים האחרונות הן שוויתרנו על שחקנים שלנו מהר מדי, הפועל פתח תקווה תמיד הייתה יותר טובה כשהיו לה שחקני בית, וצריך להסתכל על המודל הזה יותר מעל המודל של ללכת להביא שחקנים מבחוץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי