בני יהודה ניצחה ברמת השרון, רביעייה לרויזמן בבית"ר תל אביב

המבשל והכובש של השער השני. אלמוג בוזגלו עם עמית זנטי | אריאל שלום

זהבי (64) נתן לכתומים 0:1, הכוכב הצעיר להט ב-0:4 על הפועל רמת גן. רעננה הפתיעה את כפר קאסם, ריינה פספסה הזדמנות לעלות לפסגה וכפר סבא הפסידה בנצרת

(גודל טקסט)

המחזור ה-14 בליגה הלאומית נפתח אתמול (שני) עם 1:2 של הפועל פתח תקוה על הפועל ראשון לציון, אך היום הגיעה המנה המרכזית עם לא פחות משבעה משחקים. במוקד, בני יהודה ניצחה 0:1 את הפועל רמת השרון, השיגה ניצחון חוץ שלישי ברציפות וצימקה את הפער מהמקום השני לארבע נקודות. בנוסף, מ.ס. כפר קאסם הופתעה על ידי הפועל רעננה ואור רויזמן להט עם רביעייה ב-0:4 של בית"ר תל אביב בת ים על הפועל רמת גן.

אופק אושר שחקן הפועל פתח תקוה
סידר ניצחון להפועל פתח תקוה. אופק אושר | קובי אליהו

הפועל פתח תקוה – הפועל ראשון לציון 1:2

המלאבסים חיברו שני ניצחונות רצופים לראשונה העונה, ועם 10 נקודות מ-12 האחרונות הם במקום השביעי ובמרחק שלוש נקודות בלבד מהכרטיס לליגת העל. אחרי הזדמנויות בשני הצדדים, הפועל פתח תקוה עלתה ליתרון בדקה ה-39 עם הרמה חדה של אביב סלם מצד שמאל ונגיחה של ירדן כהן אל הרשת אחרי חולמנות של אבו דוסו. הקשר שכבש גם במחזור הקודם בנגיחה, נפצע במהלך השער והוחלף מיד. מתאוס לימה איזן חמש דקות לאחר מכן ויכול היה גם להשלים מהפך בדקה ה-48, אבל בעט פנדל רע מעל המשקוף ואחרי שתי דקות ראה את המחליף אופק אושר מכריע מתוך הרחבה. ריימונד אטפלד הגיע כדי להחזיר את הפועל ראשון לציון למאבק על העלייה, אבל הקבוצה ספגה צמד בכל אחד משלושת המשחקים איתו, השיגה בהם רק נקודה ונמצאת במקום ה-12.

מ.ס. כפר קאסם – הפועל רעננה 2:0

המוליכה אמנם הצליחה לשמור על הפסגה בזכות איבוד הנקודות של הדולקות אחריה, אך היא לא יכולה לצאת מרוצה אחרי הפסד מפתיע במיוחד. המארחת הבקיעה לפחות פעמיים בכל משחקי הבית שלה עד הערב, והיום ההתקפה פשוט לא הצליחה להבקיע. הקבוצה של אלי כהן השיגה ניצחון שלישי ברציפות בזכות שערים של בן אז'ובל (34) וגולן בני (79) וכעת היא רחוקה שש נקודות מהקו האדום.

הפועל עכו – מכבי בני ריינה 1:1

האורחת עלתה זמנית לפסגה אחרי שריף מסיקה הבקיע כדור חופשי נהדר בדקה ה-37, אך ריינה תאלץ להסתפק גם במחזור הנוכחי במקום השני אחרי שגיאה קשה של גולן אלקסלסי. בדקה ה-57 הגביה ג'פרי ניסמבאום כדור לרחבה, השוער לא הצליח לתפוס את הכדור ואפשר לו להיכנס לרשת. עכו, לעומת זאת, ירדה למקום החמישי בעקבות הניצחונות של סקציה נס ציונה ואום אל פאחם.

מכבי אחי נצרת – הפועל כפר סבא 1:2

הפועל כפר סבא המשיכה בכושר הירוד והיא סופרת כבר משחק ליגה חמישי ללא ניצחון. האורחת לא הצליחה להסתדר ללא מאמנה המורחק אורי גוטמן, והמארחת ניצלה זאת כדי לנצח בביתה את כפר סבא לראשונה מאז נובמבר 2014. טל מכלוף שגה ואפשר לאליאן רוחנא להבקיע בקלות את השער הראשון בדקה ה-22, אחמד עאבד הכפיל מהנקודה הלבנה בדקה ה-72. גיל יצחק צימק עם פנדל משלו בדקה ה-83, אך זה לא הספיק כדי לחלץ נקודה.

אחמד עאבד שחקן מכבי אחי נצרת
אחי נצרת לא רוצה עוד עונה בפלייאוף התחתון. אחמד עאבד | מאור אלקסלסי

הפועל אום אל פאחם – הפועל אדומים אשדוד 0:2

המארחת השיגה ניצחון שני ברציפות והנחילה לאורחת הפסד רביעי ברציפות מחוץ לביתה. בר ירוחם בעט מחוץ לרחבה בדקה ה-63 וראה כיצד הכדור פוגע בשחקני ההגנה ומטעה את השוער בדרך לרשת. המשימה הושלמה בדקה ה-88, כאשר נור אלאדין ג'בארין שלח בעיטה נהדרת לקורה ופנימה.

סקציה נס ציונה – הפועל עפולה 0:4

הקבוצה של ניר ברקוביץ' סופרת כבר 11 משחקים ללא הפסד, והפעם, בניגוד לשלושת המשחקים הקודמים, זה גם הסתיים עם ניצחון. עומרי שקל כבש ראשון בדקה ה-32, ליאל צ'אנה הכפיל בדקה ה-55 עם נגיחה לרשת מכדור הקרן. דודו ביטון בעט בנגיעה לפינה הרחוקה וקבע 0:3 מול האקסית בדקה ה-74, כאשר ג'ימי אלכסיס קינח את הערב המוצלח עם שער משלו בדקה ה-83. ברקוביץ' השתווה לבני ריינה במקום השני בטבלה, בעוד עפולה נועלת את הטבלה עם שש נקודות בלבד.

דודו ביטון שחקן סקציה נס ציונה חוגג שער
מלך שערי הליגה לא נכשל מהנקודה הלבנה. דודו ביטון | אודי ציטיאט

הפועל רמת השרון – בני יהודה 1:0

אמנם שני משחקי הבית האחרונים של הזהובים הסתיימו ב-0:0, אך מחוץ לבית היורדת מליגת העל סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים. אור אוסטוינד הורחק אצל המארחת בדקה ה-54, מהאורחת ניצלה זאת כעבור עשר דקות ועלתה ליתרון. אלמוג בוזגלו הגביה קרן, אור זהבי עלה מעל כולם ונגח לרשת את שער הניצחון. יוסי אבוקסיס, שהחל רע מאוד את העונה, רחוק כעת ארבע נקודות בלבד מהמקום השני שמוביל לליגה הבכירה.

אור רויזמן שחקן בית"ר תל אביב בת ים
משחק חייו. רויזמן | אודי ציטיאט

הפועל רמת גן – בית"ר תל אביב בת ים 4:0

שחקן המחזור בליגה הלאומית הוא ללא ספק אור רויזמן. הכישרון הצעיר של האורחת סידר לקבוצתו ניצחון ראשון מזה כחודשיים עם תצוגה בלתי נשכחת. רויזמן התעלל במארחת עם רביעייה אדירה (39, 66, 79 ו-89) וחילץ את קבוצתו מהמקום האחרון. כעת, הפער מהפועל רמת גן שנמצאת מעל הקו האדום עומד על שלוש נקודות בלבד.

לאחר המשחק והתבוסה המשפילה, הודיעה הפועל רמת גן על פיטוריו של המאמן ליאור זאדה.

תוצאות יום שישי:

בני יהודה – מכבי אחי נצרת 0:0
הפועל רמת גן – מ.ס. כפר קאסם 1:0
בית"ר תל אביב בת ים – הפועל פתח תקוה 2:1
הפועל כפר סבא – הפועל אום אל פאחם 2:1
מכבי בני ריינה – הפועל ניר רמת השרון 0:2
הפועל אדומים אשדוד – סקציה נס ציונה 0:0
הפועל ראשון לציון – הפועל עכו 2:0
הפועל עפולה – הפועל רעננה 2:1