ממשיכה להסתבך: תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין את אדומים אשדוד

שחקני הפועל אדומים אשדוד | לירון מולדובן

ללא קשר לתקרית המכות במשחק מול ראשון לציון: ניר רשף מאשים את הקבוצה בעבירות תקנוניות ואי הזרמת כספים כנדרש בתקנות. למועדון מונתה נאמנת מטעם הבקרה התקציבית

(גודל טקסט)

קבוצת אדומים אשדוד עלתה לכותרות לפני שבוע בנסיבות עגומות אחרי שאנשי הקבוצה תקפו את מאמן ראשון לציון איסמעיל עאמר לאחר המשחק בין הקבוצות. ללא קשר לתקרית הזו, היום הודיע תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף כי הוא החליט להעמיד את הקבוצה לדין בגין עבירות בענייני כספים בנסיבות מחמירות ועבירה על חוקת תקנוני הוראה של ההתאחדות.

שחקני הפועל אדומים אשדוד
שחקני הפועל אדומים אשדוד | לירון מולדובן

רשף מציין בין היתר כי לא הועברו כספי בעלים בהתאם לדרישות הבקרה התקציבית ובמקביל לא הוזרמו כספים לקבוצה מכוח הסכמי פרסום ולא שולם שכר והוצאות נלוות לעובדים.

בהמשך ישיר לכך, יו"ר הרשות לבקרת תקציבים, רו"ח סיגלית סייג, החליטה על מינוי נאמנת למועדון מטעם הבקרה, עו"ד ליזה חדש, וזאת על פי סעיף מתוך תקנון הבקרה התקציבית שקובע כך: "סבר יושב ראש הרשות כי קיים חשש ממשי שקבוצה מקצוענית לא תעמוד בהתחייבויותיה הכספיות באופן העלול להשפיע על המשך פעילותה הסדירה, רשאי למנות לה חשב מלווה או נאמן מטעמו בעל סמכויות שייקבעו בכתב הוראות כמפורט להלן, לרבות זכות חתימה, מימוש נכסים, העברת והשאלת שחקנים, אף במהלך עונת משחקים, והכל בכפוף להסכמת השחקנים, להסכם ההתקשרות עם השחקנים הרלבנטיים ולאמור בתקנוני ההתאחדות ובתקנוני פיפ"א".

אשדוד, שרק הקיץ העפילה לליגה הלאומית ופתחה את העונה בצורה טובה, עלולה להסתבך ולספוג עונש כבד אם אכן יימצאו ליקויים בהתנהלות הכספית שלה. כזכור, בעונה שעברה הפועל איכסל ביצעה עבירות תקנוניות שונות ובסופו של דבר הורדה לליגה א', מה שאפשר את הישארותה של הפועל פתח תקוה בלאומית.