ערעור אדומים אשדוד התקבל: הפחתת שתי הנקודות בוטלה

נענשו בחומרה. שחקני אדומים אשדוד | אריאל שלום

בית הדין העליון של ההתאחדות החזיר את הנקודות לקבוצה, שבמקום זה נענשה בשני משחקי רדיוס, קנס של 35 אלף שקלים והפסקת פעילות על תנאי במקרה של עבירת אלימות נוספת. בראשון זעמו: "נותנים הכשר לכל אדם לנהוג באלימות במגרשים"

(גודל טקסט)

בשורות טובות לקבוצת אדומים אשדוד: בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל את הערעור בגין הפחתת שתי הנקודות והחזיר לקבוצה את הנקודות שנלקחו לה בעקבות אירועי המשחק נגד הפועל ראשון לציון. כזכור, הקבוצה נענשה בעקבות האירועים האלימים שהיו בסיום המשחק נגד ראשון לציון, כאשר אנשיה תקפו את מאמן הכתומים איסמעיל עאמר.

שחקני הפועל אדומים אשדוד חוגגים, עופר ורטה במרכז
חגיגה של אדומים אשדוד בבלומפילד | אריאל שלום

אלא שבית הדין העליון החליט להמתיק את העונש ובמקום הפחתת נקודות להשית על הקבוצה שני משחקי רדיוס, קנס של 35 אלף שקלים והפסקת פעילות אם היא תורשע שוב בעבירת ביצוע מעשה אלימות על ידי בעל תפקיד.

בפסק הדין של בית הדין נכתב בין היתר כי: "המערערת אינה חולקת על כך שאטלן שלח בעיטה לכיוונו של מאמן ראשון לציון, אולם הבעיטה החמיצה את המאמן ופגעה דווקא בחמזה שנכנס בין השניים". אגב, בעקבות החזרת הנקודות אדומים אשדוד עקפה את ראשון לציון כשבמאזנה יהיו 36 נקודות והיא רחוקה כעת רק נקודה מהמקום בפלייאוף העליון.

בראשון לציון, שמתמודדת עם אשדוד על מקום בפלייאוף, לא אהבו את ההחלטה הזו ומסרו בתגובה: "מדובר בהחלטה מופרכת, מנותקת, כזו שלא מבינה את חומרת הארוע ואת ההכשר שהיא נותנת לכל אדם לנהוג באלימות במגרשים. שעה שקברניטי הענף, שר הספורט ומשטרת ישראל יוצאים מגדרם בכדי למצוא את הדרך למגר את האלימות בספורט, בא בית הדין ומכשיר, פשוט כך, מעשי אלימות מזעזעים על כר הדשא כנגד מאמן קבוצה ועוד בידי בעלי תפקיד בקבוצה מקצוענית ואנשים השוהים בזירת המשחק באישור. ידעו כל מאמני הקבוצות בישראל שאל להם לחוש בטוחים גם לא בתחומי המגרש".

"המועדון מצפה מההתאחדות לכדורגל, היועץ המשפטי והתובע לפעול מיידית כנגד ההחלטה ולדרוש דיון נוסף בדיוק כשם שעשו לפני פחות מ-10 שנים בעניינה של מכבי פתח תקוה, אשר בסופו של דבר ספגה הורדה של 3 נקודות ואף נשרה לליגה הלאומית."