הכוכב הדחוי חילץ את מכבי חיפה

בניון. מי לא מאמין בסיפורי אגדות?
בניון. מי לא מאמין בסיפורי אגדות? | צילום: עוזי גל

הקפטן המסוכסך עם האוהדים, נכנס ללא חימום וגרם אפילו ליענקל'ה לחייך

(גודל טקסט)

1. אתם יודעים כמה סרטים עשו על שער הניצחון של יוסי בניון? אני ראיתי לפחות חמישה, חלק מהם בשחור לבן.

 

הכוכב הדחוי, זה שרב עם האוהדים, שעומד על סף פרישה, שכל הזמן נפצע, פתאום כשאין סיכוי והמשחק הולך ל-0:0 קלאסי, דווקא אז המאמן מחליט להרים אותו מהספסל. להרים? אפילו בלי שנייה אחת של חימום. כאילו "יאללה, יאללה, שים חולצה וכנס". הכי שכונה שיש.

 

 

ואז, בהתקפה השנייה של מכבי חיפה, כזו שהיה רשום עליה 'מסוכנת', בניון בעט כדור מהאוויר, ממצב קלוש עד אנוש. אם זה לא היה סרט, הכדור היה מסיים את חייו ליד דגל הקרן, או שעף קילומטר מעל המשקוף, אבל רק בסרטים הוולה מתלבש בול על הרגל ונכנס כמו ענק פנימה.

 

בתסריט אחר, הכדור של הקפטן היה פוגע בדגל הקרן (ערן לוף)

 

הקהל בטירוף והמאמן שרק שלשום רב איתו, מחובק איתו עכשיו כפיות. הנשיא, חמוץ הפנים ביציע, סוף סוף מחייך. מי אמר שאין האפי-אנד בכדורגל, מי לא מאמין בסיפורי אגדות? קטני אמונה שכמותכם, קומו על הרגליים ומחאו כפיים.

 

רק שבסרטים שאני ראיתי השער הזה הביא אליפות, או לפחות גביע ולא חילץ את הקבוצה מאזור הקו האדום. נו, שוין. ככה זה סרט ישראלי בינוני ולא ממתק הוליוודי, מועמד לאוסקר.

 

2. לנתניה לא הגיע לנצח, אבל גם לא להפסיד. ראובן עטר שלח לדשא קבוצה נחושה שהייתה ראשונה לכל כדור, סיכלה התקפות וגם עלתה למעלה. רק ששם, באיזור הרחבה של סטויקוביץ', האמבוש נגמר. די ברור למה נתניה הבקיעה עד עכשיו רק שבעה שערים. אין לה את זה.

 

אי אפשר לנצח בלי למצוא את הרשת (ערן לוף)

 

אז למוטיבציה עטר מצא פתרון, היכולת גם לא רעה, אבל בלי איזה סקורר הקבוצה תמשיך לשקוע. כבר עכשיו היא רואה את הקו האדום עם משקפת. רבותי, הליגה בורחת וזו אזעקת אמת.

 

3. עושה רושם שקריית שמונה נפרדת משאיפותיה להיות העונה קבוצת צמרת אמיתית ויש כמה סיבות טובות לכך. הנה היא אחרי שניים עשר מחזורים עם אותו מספר נקודות כמו מכבי חיפה, שזה רע מאוד, ואתמול זה היה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון.

 

זה היה יכול להיות נסלח אם בתוך הרשימה היו מכבי ת"א, או הפועל ב"ש, אבל לא. בין מחלצות הנקודות ניתן למצוא את סכנין, עכו והפועל כפ"ס. איזי שירצקי צריך לעשות חושבים.

 

חסארמה. מספר הנקודות של קבוצתו זהה לשל מכבי חיפה, וזה לא טוב (איתן הנסברגן)

 

שירצקי ראה את שני האקסים שלו לוקחים נקודות חשובות בדרך למעלה. טוב, ברק בכר ובאר שבע היו חייבים לנצח את כפ"ס בכדי להמשיך במרדף אחרי מכבי ת"א והמקום הראשון. 0:3, כולל שער מנבדל. לעומת זאת, רן בן שמעון ומכבי פ"ת עצרו דהירה רצינית של בית"ר ירושלים ואחרי ארבעה ניצחונות רצופים, הנחילו לה הפסד כואב. למי שהחמיץ, השער של עידן שמש היה מרהיב – גם בהשוואה לשוס של בניון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי