נעצר חשוד בתקיפת אוהדי בית"ר ירושלים

הרכב המנופץ ביפו
הרכב המנופץ ביפו | צילום: הבמה המרכזית, בית"ר ירושלים

המשטרה הודיעה כי בידיה תושב מרכז הארץ בן 34 החשוד במעורבות באירוע

(גודל טקסט)

תקיפת אוהדי בית"ר ירושלים ביפו לאחר המשחק מול הפועל תל אביב קיבלה תפנית נוספת בעלילה. דובר מרחב יפתח במשטרת ישראל מסר בהודעה לתקשורת: "בהמשך לאירוע תקיפת אוהדי בית"ר ירושלים סמוך לשוק הפשפשים ביפו, נעצר על ידי המשטרה לפני זמן קצר חשוד תושב מרכז הארץ יליד 1981. החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה וצפויים מעצרים נוספים".

 

"בושה שבשנת 2016 קורים דברים כאלה", אלה הדברים שאמר בשבת מאמן בית"ר ירושלים סלובודאן דראפיץ' על התקרית בה קיללו אוהדי הפועל תל אביב את הירושלמים דרך פתח האיוורור של חדר ההלבשה. גורם במועדון סיפר: "לא ציפינו להתקבל בבלומפילד בפרחים אבל גם לקללות יש גבול. כאשר אוהדים צועקים 'חבל שלא הלכתם בפיגועים בירושלים' צריך להבין שנחצה כאן קו אדום".

 

 

בקבוצה לא שכחו לגנות את קריאות הגנאי מצד אוהדיהם כלפי אוהד הפועל תל אביב שנפגע כתוצאה מתקיפה שנעשתה ככל הנראה על ידי אוהדי בית"ר.

 


הרכב שהותקף (הבמה המרכזית בית"ר ירושלים)

 

במישור המקצועי בקבוצה יצאו מאוכזבים מהתוצאה. דראפיץ הסביר: "צריכים להתרגל למציאות חדשה בה אנחנו הקבוצה הפייבוריטית וקבוצות יגיעו נגדנו כדי להסתגר". במועדון בוחנים אפשרות לצרף חלוץ זר בינואר, כאשר על הפרק שיחרורו של הקשר פאבלו דה לוקאס.

 


דראפיץ'. מציאות אחרת (דני מרון)

 

אלעד גבאי מצא את נקודות האור: "שלטנו לכל אורך המשחק ולא הלך לנו בפעולה האחרונה. יש משחקים כאלה ונצטרך לדעת לתקן את זה".

 

הקבוצה עשויה לעמוד לדין בגין הדלקת האבוקה ביציע כשהשופט ארז פפיר יציין זאת בדו"ח. המועדון התייחס לתקרית בה הותקפו אוהדי הקבוצה כשעה לאחר המשחק נגד הפועל תל אביב: "אנחנו מגנים ומזדעקים כשקהל האוהדים שלנו מתפרע, יוצא בקריאות ששום אוזן אינה יכולה לסבול. אנו מגנים ומבקשים טיפול מחמיר באם מישהו מאוהדי בית"ר השתמש או רצה להשתמש באמל"ח. אנו אף הסרנו שלט אשר נתלה במתחם האימונים שלנו, שמבחינתנו עבר את גבול הטעם הטוב למרות לחצים וקללות שספגנו. אבל אנו מבקשים ואף דורשים טיפול הולם, חמור ושוויוני כאשר אוהדי הקבוצה שלנו מותקפים לאחר משחק ורכבם מושבת בעקבות התנפלות אלימה. שלושה אוהדים "מבלים" לילה שלם בבית חולים איכילוב ואף גורם רשמי (משטרה) לא מסייע ולא נותן מענה הולם. שהצדק ירים ראשו גם כשמדבר באוהדי ביתר כצד נפגע ולא להיפך. את מה שחווינו בחדר ההלבשה במחצית המשחק כבר שמעתם (וזה רק החלק העדין)". 

 

בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א הורחק מדליק האבוקה ל-30 יום מגרשי הספורט, החשוד בתקיפת מאבטחים הורחק ל-45 יום. החשוד המרכזי בהחזקת רימון ההלם יישאר במעצר עד יום שלישי, ה-15 בדצמבר, ושותפיו שוחררו למעצר בית עד אותו תאריך. כל המעורבים הורחקו אף הם ל-30 יום מהמגרשים.

 


אבוקה ביציע בבלומפילד. תעלה לבית"ר ביוקר? (דני מרון)

 

בעניין אחר, ביום שישי בצהריים יצאו השחקנים וצוות הקבוצה לבית המלון אורכידאה בתל אביב. אחד השחקנים סיפר: "זו הייתה חוויה מצוינת להיות כקבוצה שבת שלמה בבית המלון. זה חיבר אותנו מאוד".

 

עמותת אוהדי בית"ר: "שתיקת הפועל ת"א? סגנונם כבודם"

 

עמותת אוהדי בית"ר רואה בחומרה רבה את רצף האירועים האלימים בבלומפילד של קהל אוהדי הפועל תל אביב, בהם הותקפו שחקני הקבוצה באופן מילולי קשה כפי שניתן היה להיווכח בהקלטה שהתפרסמה, הותקפה באופן פיזי צלמת המועדון, התקפה שזכתה לצידוד ממנהל האבטחה באצטדיון ומהנהלת הפועל (כן אתם לא טועים) וכן התקפה כנגד אוהדי הקבוצה אשר עשו דרכם חזרה לבית תוך הפעלת אלימות קשה באמצעות אלות ואבנים מחוץ לתחומי האצטדיון, אירוע שהסתיים בפצועים שאושפזו בבית החולים איכילוב – במזל לא נגרמה פגיעה בנפש!!!. חמורה מכל היא השתיקה של כל הגורמים האחראים החל מהנהלת הפועל שנאלמה דום ועובר לכל הגופים האחראים, משטרת ישראל, מנהלת הליגה, ההתאחדות לכדורגל וכן הועדה למניעת אלימות וגזענות בספורט. אילו היו אלה מעשיהם של אוהדי בית"ר וודאי היינו נוכחים לפתיחת מהדורות החדשות עם סיקור מקיף בדבר האירועים האלימים אולם נראה כי כשמדובר באוהדי והנהלת הפועל תל אביב נתפסים הדברים בקלות ראש וכשהנפגעים הם שחקני ואוהדי הקבוצה אזי בטחונם הפקר.

 

אנו קוראים להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה למצות עם מועדון כדורגל הפועל תל אביב את הדין ולא להניח לתופעות כאלו לעבור לסדר היום, יחד עם זאת, אנחנו דורשים ממשטרת ישראל לעשות מלאכתה ולהביא את כל הפוגעים לדין.

 

ולשתיקת מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב נאמר – סגנונם כבודם! אין להתפלא כי כך נוהג קהל שזאת היא ההנהלה שלו".

 

עופר עיני: נצטרך למצוא פתרונות

 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, מסר את תגובתו לאירועים הקשים:

 

"לצערי, האלימות בכדורגל הרימה ראש בסוף השבוע, ולא בפעם הראשונה. מדובר בנגע חברתי, שכמעט אינו פוסח על אף תחום ועל אף מגזר. זאת בעיה שמאיימת על כולנו, ואל יטעה איש לחשוב כי הדבר אינו אמור להטריד אותו. לכן, נדרש שיתוף פעולה אמיתי, עקבי ואפקטיבי מצד כל הרשויות, ובכלל זה ההתאחדות לכדורגל. כאשר סוף שבוע מוליד אירועים אלימים קשים בליגת העל, בליגות הנמוכות ובליגות הנוער.

 


רכב האוהדים שהותקף ביפו (הבמה המרכזית בית"ר ירושלים)

אסור לנו לטמון את הראש באדמה ולחשוב שיש פתרון קסם לבעיה שורשית כל כך או שעסקינן באירועים נקודתיים וחד פעמיים. במסגרת ההתאחדות נבחן את כל האפשרויות שיש בידינו, כולל פעולה משמעותית יותר נגד מועדונים שמעורבים באופן קבוע באירועים אלימים או הליך משמעתי נגד הורים שאחראים למחזה מביש כמו זה בהרצליה, בו ילדים צופים במי שאמורים להוות מודל לחיקוי מנבלים את הפה וחובטים אלה באלה.

 

הכדורגל אינו הזירה היחידה במדינת ישראל בה האלימות הפכה לאיום כה גדול על מרקם החיים התרבותי של כולנו כאן, אבל זאת חלקת האלוהים הקטנה שלנו ונצטרך למצוא פתרונות".

 

המנהלת מפנה אצבע מאשימה לבתי המשפט:

 

גם במנהלת הליגות הגיבו לאירועים החמורים, ושם החליטו להאשים בראש ובראשונה את מערכת בתי המשפט, שלטענתם לא מענישה ומרתיעה את הנעצרים. לשון ההודעה:

 

"מנהלת הליגות לכדורגל רואה בחומרה רבה את התפרעויות האוהדים במשחק אמש בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים. לצערנו, למרות עבודת חקיקה ופעילות משטרתית ענפה, כאשר מובאים אותם עבריינים לבתי המשפט השופטים בוחרים שלא להעניש ולהרתיע כפי שמחייב בחוק הספורט, ובכך לא מסייעת במלחמה הדרושה כנגד האלימות בספורט.

 

כל עוד ומערכת האכיפה לא תפנים, ותפעל כנגד אותם עבריינים – לדאבוננו נהיה עדים לעוד מקרים כאלה. עד שלא יקום בית משפט עם התמחות לעבריינות בספורט אנו חוששים כי התופעה לא תמוגר. מנהלת הליגה קוראת לכל הגורמים הרלוונטיים, להכשרה של שופטים המתמחים באלימות בספורט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי