השף של בית"ר ירושלים והכוכבים של ברק בכר

מליקסון. איזו עונה
מליקסון. איזו עונה | צילום: דני מרון

אצילי הבריק ונעזר במאטוביץ'. ברדה ומליקסון להטו והבינגו של מכבי פ"ת

(גודל טקסט)

לאחר שהמחזור ה-14 בליגת העל היה בסימן תוצאות מאופסות, המחזור ה-15 פיצה על כך כאשר בכל המשחקים הובקעו שערים. 13 שערים הובקעו בשבעה משחקים מה שנותן לנו ממוצע של כמעט שני שערים למשחק. במוקד כמובן עמד משחק הצמרת בבלומפילד. הנה השחקנים שעשו את המחזור.

 

שוער: מהדי זועבי (עירוני ק"ש)

זה בהחלט מחזור של תגליות והשוער שגדל בטוברוק וסומן כבר בגיל צעיר להיות השוער העתיד של הכדורגל הישראלי, הוא כזה. נכנס להרכב במשחקים האחרונים עקב פציעתו של גיא חיימוב והוכיח לסלאח חסארמה, שחיימוב יכול לקחת את הזמן. השבוע סיפק שתי הצלות גדולות בדקות קריטיות, שהעניקו לעירוני ק"ש ניצחון ביתי על הפועל ת"א.

 

 

מגן ימני: איציק עזוז (בני יהודה)

אומרים שאין תחליף לניסיון ועזוז הוא אחת ההוכחות לכך. מספר לא קטן של מאמנים התחלפו בבני יהודה בשנים האחרונות אך מכנה משותף לכולם: איציק עזוז בהרכב. השבוע, המגן הימני בן ה-30  סיפק משחק התקפי מצוין בניצחון על הפועל עכו כאשר יצר לג'וד נורו מצב שכמעט נגמר בשער ועוד הגבהה שלו הייתה אמורה לזכות את בני יהודה בפנדל.

 

בלם: קסאבייה תומא (מכבי פ"ת)

המחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לבלם הצרפתי הנהדר של מכבי פ"ת היא שהוא מזכיר את מוראד מגמאדוב. ניסיון, שקט ובעיקר משחק ראש מהטובים בליגה שסידר כבר שלושה שערים לזכות המלאבסים בליגה. השבוע, שערו לא הספיק ליותר מ-1:1 מול הפועל חיפה, אבל רן בן שמעון מסמן בינגו ענק במרכז ההגנה שלו.

 

בלם: בן והבה (הפועל רעננה)

עוד צלע בחוליית ההגנה הכל כך מוצלחת של חיים סילבס. יציב, שקט ובעל משחק ראש טוב. עוד שחקן בנבחרת המחזור שהגיע מטוברוק. כמו עידו לוי, הבלם שפותח לצידו במרכז ההגנה, גם והבה מאיים בצורה מתמדת על שער היריבה במצבים הנייחים ולא היה רחוק מלכבוש שער השבוע בניצחון הביתי על סכנין.

 

מגן שמאלי: דושאן מאטוביץ' (בית"ר ירושלים)

המגן השמאלי הטוב ביותר בליגה, ולא צריך להרחיב. שער ניצחון גדול של נתניה, עם קור רוח וטכניקה של חלוץ רחבה קלאסי. שער בכורה העונה שלו מתווסף לשלושה בישולים וזה עוד בגיל 32. אחד הגורמים העיקריים להצלחתה של בית"ר.

 


מאטוביץ' חוגג. המגן הטוב בליגה (דני מרון)

 

קשר: רז כהן (הפועל כפ"ס)

הרבה שנים בהפועל כפר סבא מחפשים שחקן בית דומיננטי, כזה שמהווה מקור גאווה בעיר ואפילו זוכה לזימון לנבחרת. רז כהן, רק בן 21 וכבר אחרי פחות מחצי עונה מועמד לתואר "תגלית העונה". משחק מצוין של הקשר האחורי ב-1:1 של קבוצתו בסמי עופר נגד מכבי חיפה. אם אפילו המאמן שלו בוחר בו למצטיין, מי אנחנו שנתווכח?

 

קשר: מאור מליקסון (הפועל ב"ש)

מי זוכר את הביקורות עליו בשנה שעברה? עונה פשוט אדירה לקשר עם שלושה שערים ושבעה בישולים. המבחן הכי גדול שלו הגיע במאני טיים בבלומפילד ואיך הוא עמד בו? שער ובישול גדולים.

 

קשר: עומר אצילי (בית"ר ירושלים)

השף הרשמי של בית"ר ירושלים עם שבעה בישולים כולל האחרון בניצחון הדחוק על נתניה. אם זה מה שהוא נותן ביום שבו כל הקבוצה הייתה חלשה, אז מה הוא ייתן ביום יותר טוב? בבית"ר מצאו את המנהיג להתחבר אליו ואצילי מחזיר בגדול על המגרש.

 


רז כהן. המנהיג של כפ"ס (ערן לוף)

 

קשר: פדרו גלבאן (בני יהודה)

מישהו עוד זוכר שיוסי אבוקסיס לא רצה אותו עוד בלאומית? אמנם זה לא גלבאן של פעם, אבל שהוא אחראי בדרך זו או אחרת על 16 מתוך 19 הנקודות של קבוצתו העונה בליגה, אף אחד לא יכול להתלונן. שער ניצחון דרמטי נגד עכו, נתן מרחב נשימה מהתחתית ליוסי מזרחי.

 

חלוץ: ברונו קוניה (עירוני ק"ש)

לזה התכוון איזי שירצקי שהביא את הכישרון הצעיר הזה. שער שני בסה''כ העונה לחלוץ בן ה-22 אבל אולי זה יהיה המשחק שיכניס אותו לעניינים. משחק ראש טוב, סיכון מתמיד על ההגנה ובעיקר המון מלחמה לחלוץ הצעיר. אחד המצטיינים בניצחון הביתי המשכנע 0:3 על הפועל ת"א.

 

ברדה חוגג בבלומפילד. מי כמוהו מכיר את המעמדים האלו? (ירון אלפי)

 

חלוץ: אליניב ברדה (הפועל ב"ש)

מנהיג, לוחם, השחקן שמנוסה יותר מכולם במשחקים הללו. השער המהיר שכבש, שסידר לקבוצתו את היתרון בפתיחה, הכניס את מכבי להלם ומשם כבר הכול זרם יותר טוב לב"ש. שחקנים של מאני טיים מספקים אליפויות וברדה הוא כזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי