הפועל ב"ש עשתה צעד גדול קדימה

ברדה וראדי חוגגים. הצהרת העצמאות
ברדה וראדי חוגגים. הצהרת העצמאות | צילום: דני מרון

בניגוד לעבר, הפעם הגיעה לבלומפילד קבוצה מגובשת ומאמן עם שיטה

(גודל טקסט)

צדק אליניב ברדה כשאמר שניצחון בבלומפילד לא יביא להפועל באר שבע אליפות. הוא אולי קירב אותה בחצי מטר, יודעים מה? מטר, נהיה לארג'ים. אבל הניצחון הזה הוא גם לא הצהרת כוונות, הוא יותר בכיוון הכרזת עצמאות. בבלומפילד הקמנו את… השלימו לבד את החסר.

 

אני ראיתי כבר את באר שבע מגיעה למעמדים כאלה ומאבדת את ההכרה. קבוצה פריפריאלית קטנה שהייתה מסתכלת על בלומפילד כמו על קאמפ נואו. שחקנים היו עושים סלפי עם אבי נמני, מחכים לחתימה מאלי דריקס. לא עוד.

 

 

מכבי תל אביב שיחקה בהרבה דקות כדורגל טוב, שוטף, התקפי, היא אפילו הצליחה לצמק ממש לפני הסיום, אבל היא מצאה מולה קבוצה שלא מוכנה שיעקפו אותה בתור. ערן זהבי, שרגיל בליגת ליליפוט להשתעשע עם ארבעה פראיירים בדרך לעוד בונוס, מצא אתמול בערימת הקישור הבאר שבעי את מהראן ראדי, אובידיו חובאן וג'ון הוגו. זה קיר, שמאחוריו קיר ועוד קיר. מי בכלל יכול היה להגיע לדודו גורש?

 

מהראן ראדי. קיר (דני מרון)

 

אז מכבי תל אביב הניעה והניעה והייתה צריכה לחשוש מהדקה הראשונה מהמתפרצות. זו כבר לא הגנת ברזל שמציגה האלופה, זו הגנה עם הרבה סימני שאלה. סלאבישה יוקאנוביץ' השאיר על הספסל את איתן טיבי ובחר להסתמך על קרלוס גארסיה וטל בן חיים הוותיקים. באירופה ראינו מה היכולות של שחקני ההגנה האלה מול חבר'ה איכותיים. באר שבע היא אולי לא צ'לסי או פורטו, אבל למאור מליקסון יש עדיין מהירות ולברדה את הניסיון.

 

השער הראשון עוד היה נסבל מבחינת מכבי תל אביב. קורה, יקרה גם בעתיד. מבצע באר שבעי נאה, אבל השני? מה יהיה עם פרדראג ראיקוביץ', כמה שכר לימוד הצהובים עוד יצטרכו לשלם עד שהפוטנציאל יספר שזהו, סיים את הסטאז'? הלו, עוד רגע אבא יודיע על פשיטת רגל.

 

אבל גם בפיגור של שני שערים, מכבי תל אביב הייתה יכולה לחזור. בבית, עם יותר ממחצית, אבל זהבי צריך לידו עוד שחקנים שיודעים לשים כדור ברשת. מעדן בן בסט אני לפחות כבר התייאשתי. חלוץ טוב צריך לקחת הזדמנויות ובן בסט הוא צל, חושך, על תקן מלווה. מכבי צריכה חלוץ שייתן גולים. לבאר שבע ממול יש את אליניב ברדה כששלומי ארבייטמן יושב על הספסל ובן שהר עדיין מחוץ לסגל ועוד לא הזכרנו את מאור בוזגלו.

 

אוהדי באר שבע. אולי זה הזמן שלהם (דני מרון)

 

מאור נכנס אתמול כמחליף בדקה השמונים כשהוא מבהיר לצהובים שגם הסיפורים על הסגל הכי איכותי בליגה כבר לא תופסים. תשוו שחקן מול שחקן ואתם יודעים מה, לא יודע. באר שבע לא נופלת, בכלל לא.

 

זה היה ניצחון של קבוצה ושל מאמן, מה שלא בטוח שיש כרגע למכבי תל אביב. נכון לכתיבת שורות אלה לא ברור אם סלאבישה יוקאנוביץ' נשאר, או בדרך לדיוטי פרי. אם הוא יעזוב זו תהיה נקודת שפל גדולה ושחורה בעידן ג'ורדי קרויף. אם יישאר, כדאי שיתעורר ומהר. עם כל הדאווין והסטייל הוא עוד ייזכר כמאמן שסימן את תחילת השושלת הבאר שבעית. האמת, הגיע הזמן.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי