העונה השנייה של קנגוואה הפתיעה אפילו את סילבס

קנגוואה. מספרים יפים והשמיים יהיו הגבול
קנגוואה. מספרים יפים והשמיים יהיו הגבול | צילום: אסף קליגר

המאמן רצה לוותר עליו, אך התבדה. התוצאה: 6 שערים. התחזית: מאיוקה 2

(גודל טקסט)

הפועל רעננה הפכה העונה להיות הקבוצה שאף אחת לא רוצה לפגוש. בטח כשמדובר במכבי תל אביב שתופיע למשחק הערב  (17:00, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) ללא מאמן קבוע, לאחר עזיבתו של סלבישה יוקאנוביץ'.

 

נכון שמדובר בטרבליסטית, בקבוצה עם הסגל הטוב ביותר ועם התקציב הכי גבוה אבל מנגד רעננה היא אחת הקבוצות המאומנות ביותר בליגה. זאת  ועוד, שחקניו של חיים סילבס כבשו לא פחות מ-21 שערים העונה ורק הצהובים והפועל באר שבע כבשו יותר מהם.

 

 

את התקפת רעננה מוביל הזמבי אוונס קאנגווה עם שישה שערים בעונתו השנייה בקבוצה. "השנה הראשונה של אוונס לא הייתה קלה, הוא התקשה להתרגל לשפה שונה, לאוכל ולכדורגל אחר", מודה המאמן חיים סילבס ומפתיע: "בסיום העונה חשבתי להיפרד ממנו".

 

היה זה אשר אלון, הבעלים, ששכנע את סילבס לתת צ'אנס נוסף לחלוץ והמאמן לא מצטער: "אוונס נותן עונה נהדרת והוא סיפור סינדרלה אמיתי". סיבה נוספת לדשדוש של קנגוואה הייתה הצפיפות בחוד שכלל פרט אליו את טוני ווקאמה וממאדו צ'אם.

 

קנגוואה בן ה-23 הגיע לרעננה מאנקנה הזמבית וכבש לא פחות מ-18 שערים שסייעו לקבוצתו לזכות באליפות. "יכולות אישיות לא חסרו לו", מספר סוכנו של השחקן ניר קרין, "אבל אחרי העונה הראשונה הוא הבין שהוא צריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי להביא את היכולות הטכניות שלו ואת המהירות לידי ביטוי. אם הוא ימשיך לתת את הכל, אני צופה לו עתיד ורוד".

 

הזמבי חוגג את השער מול מכבי תל אביב בסיבוב הקודם (עדי אבישי)

 

קאנגווה כבש בסיבוב הקודם מול מכבי תל אביב בבלומפילד בניצחון 1:2 כשהוא מנצל את המהירות המסחררת שלו שבאה לידי ביטוי נגד קבוצות עם קו הגנה גבוה. "אוונס יכול להגיע לרמות הכי גבוהות", מסכם סילבס, "אבל תחילה עליו להמשיך להוכיח את עצמו כאן ברעננה".

 

ומילה אחרונה לסוכן קרין: "קנגוואה מזכיר את מוסא קונאטה ועמנואל מאיוקה ששיחקו בישראל והפכו לשמות חמים באירופה עם הוא יסיים עונה עם מספרים יפים, השמיים יהיו הגבול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי