הגיע הזמן לטפל בחוליגנים האדומים

למצולמים אין קשר לכתבה
למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: עדי אבישי

ה"אוהדים" מטילים אימה, אך תקשורת אדומה וגם הפוליטיקאים מעלימים עין

(גודל טקסט)

כבר למעלה מעשור שהחוליגנים של הפועל תל אביב, חלקם מאורגנים בקבוצת הטרור שנקראת "אולטראס הפועל" וחלקם סתם מסתובבים פרא, מטילים אימה על ענפי הכדורגל והכדורסל.

 

עשרות עימותים אלימים עם אוהדים של קבוצות אחרות, תקיפת ערן זהבי על כר הדשא בבלומפילד, היריקה שפגעה בסופוקליס שחורציאנס בירידה לחדר ההלבשה – שניהם במהלך משחקי דרבי. החוליגנים האלה גם הפליאו בהקצנת המותר והאסור בכל הקשור לשלטים וקריאות גנאי כגון: "שמעון מזרחי תתאבד כבר" , "איפה אבא" (לרגב פנאן), "שתהיה שואה למכבי". כל אלה הם רק "מבחר" מייצג.

 

 

אמש נרשם עוד פרק מכוער עד להקיא בהיסטוריה האדומה מבושה: תקיפת רכב של אוהדי בית"ר ירושלים בסיום המשחק בין הקבוצות (0:0) וקריאות לרצח כלפי עומר אצילי שהגיעו עד לחדר ההלבשה הצהוב שחור בהפסקת המשחק.

 

למצולמים אין קשר לכתבה (עדי אבישי)

 

יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, קרא לפני כמה חודשים להוציא את ארגון לה פמיליה מחוץ לחוק. לא שבארגון הזה אין חוליגנים, יש והרבה, אבל הרצוג – אוהד מוצהר של הפועל תל אביב – מעדיף לגלגל עיניים לשמיים כשמדובר בפראי המחנה שלו. עד כה, כמעט יממה לאחר המקרה, לא שמענו אף מלה מיו"ר האופוזיציה הנכבד.

 

וזה לא רק הרצוג. תקשורת הספורט, אדומה ברובה, מתייחסת בסלחנות ל"חבר'ה שלנו". הרי אם היוצרות היו מתהפכות – אוהדי בית"ר היו הורסים מכוניות ומאיימים על בן רייכרט בחדר ההלבשה בטדי –  כל מהדורות החדשות, כל כותרות אתרי האינטרנט ולא רק אלה שעוסקים בספורט, היו עוסקים בהבערת הנגע הצהוב.

 

עד כמה מסוכן האולטרס של הפועל תל אביב היה ניתן ללמוד מסגירת תיק תקיפת האוהד שלהם בגרזן. האדומים שהותקפו סירבו לשתף פעולה עם המשטרה בניסיון למצוא את התוקפים. אם למישהו זה מזכיר דפוסים של ארגון פשע הוא לא טועה.

 

מגלגל עיניים כשמדובר במחנה הפראי שלו. הרצוג (gettyimages)

 

שיהיה ברור: גם לבית"ר יש חוליגנים, לה פמיליה לא צדיקים, אבל דווקא האולטראס המסוכן ביותר, ולא מהיום, הוא זה של הפועל תל אביב. ולא, אמיר כבירי לא צריך להלחם בהם לבדו. הוא גם לא יכול. זה עניין לרשויות אכיפת החוק.

 

כל עניין האלימות בספורט מטופל בצורה לא מספקת על ידי משטרת ישראל והדבר חייב להשתנות, לפני שנספור הרוגים. וכשמטפלים, בלי הנחות לכאלה שיש להם מטרייה תקשורתית. או במלים פשוטות: לטפל באוהדי הפועל תל אביב בדיוק כפי שמטפלים בחוליגנים של קבוצות אחרות.    

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי