גול עצמי: להפועל תל אביב יש בעלים חדש וצרות ישנות

כבירי. מה עם התכנית להבראת המועדון?
כבירי. מה עם התכנית להבראת המועדון? | צילום: עדי אבישי

כבירי העביר מיליוני שקלים לטובת רכש, הצוות המקצועי השביח עבור ברקוביץ' שחקן צעיר ולבעלי המניות יש בטן מלאה. ומה עם התכנית להבראת המועדון?

(גודל טקסט)

"כאשר לקחתי על עצמי את הבעלות על המועדון, עמד הגרעון הכולל על כ-21 מיליון שקל. לאחר שנתגלו חובות עבר נוספים ולאחר שהזרמתי כספים רבים, הצלחנו לצמצם את הגרעון לכ-16 מיליון בלבד תוך פחות מחצי שנה. עד סוף העונה יצומצם הגירעון לכ-10 מיליון שקל בלבד, זאת בזכות התכנית הכלכלית שהתווינו, בנוסף לכסף שהוצאתי על רכישת הקבוצה, תשלומים נוספים שנותרו מהעונה הקודמת, בניית הסגל העונה, כספים לשיפוץ המתחם ועוד".

 

כך כתב בפייסבוק רק לפני חודש ימים הבעלים של הפועל ת"א, אמיר כבירי, אחרי שאתרי האינטרנט פרסמו על עיכוב תשלום משכורות חודש אוקטובר. בסיום פנייתו לאוהדים הוסיף כבירי: "ישנם גורמים אשר מנסים לערער את יציבות המועדון תוך הפעלת כלי תקשורת מסוימים והזנתם באופן קבע במידע שגוי מוטה ומעוות, אך אני מבקש מכם שלא לייחס חשיבות לדבריהם, שכן כל מטרתם היא לפגוע במועדון ובצוות המנהל, ואני לא אתן לאף אחד לפגוע במועדון וביציבות שלו".

 

 

אפשר היה להתייחס ברצינות לדבריו של מי שהגיש להתאחדות לכדורגל דו"ח עושר המצביע על הון עצמי של 88 מיליון דולר, אבל אחרי אותה מסיבת עיתונאים מעונבת באדום שקיימה הפועל ת"א ביום הראשון של חודש יולי במלון "הרודס" בתל אביב, שבה חזר ואמר הבעלים הצעיר שלא תהיה חריגה ממסגרת התקציב שנקבעה, אפשר כבר בהחלט להטיל ספקות. להפועל ת"א, או למען הדיוק לכבירי, יש אולי חוסן כלכלי לא מבוטל, אבל ההבטחה על אי חריגה בתקציב כבר מזמן נעלמה במצולות מתחם וולפסון.

 

כבירי בפתיחת העונה. כבר אפשר להטיל ספקות (עדי אבישי)

 

המהפכה שבוצעה העונה בסגל של הפועל ת"א לא זכורה מעולם בשום קבוצה ישראלית. למעלה מ-20 שחקנים שהגיעו מכל עבר, מול למעלה מ-20 שחקנים ששוחררו לכל דורש. ככה לא בונים קבוצה, כך כן הורסים מועדון.

 

רק השבוע פורסם שכבירי העביר ארבעה מיליון שקל וחצי לטובת רכש – בין השאר להשלמת העברתו של טוטו תמוז – וזאת אחרי שכל המיליונים שנשפכו עד כה מרחיקים את אחת מאגודות הפאר של הכדורגל הישראלי רק שתי נקודות מהמקום ממנו צונחים אל הליגה השנייה.

 

שלשום שוחרר אחד השרידים האחרונים מהעונה שעברה. המגן מוחמד אבו אל היג'א, שהגיע לקבוצת הנערים של המועדון לפני שלוש שנים, שיחק שנתיים בקבוצת הנוער, בעונה שעברה נטל חלק ב-17 משחקי ליגה בקבוצה הבוגרת וכעת עבר לקבוצה של אייל ברקוביץ', הפועל ראשל"צ. מהעונה שעברה נותרו רמזי ספורי, שגיב יחזקאל, דודו ביטון ומשה אוחיון, שגם לגביו היו ספקות עד שהוחזר והתחיל לשחק ביום האחרון של אוקטובר.

 

אבו אל היג'א. ברקוביץ' שוב יהנה ממנו (מני בן ארי)

 

אבו אל היג'א קיבל קרדיט ענק בתקופת אסי דומב וגם הצדיק את מקומו בהרכב, אבל אצל אלי כהן ראה את המשחקים מהספסל במקרה הטוב ומהיציע במקרה הפחות טוב. המגן, שבעוד שבועיים יהיה בן 21, היה אחד משלושת נציגי הפועל ת"א בנבחרות הצעירות תחת אלי אוחנה ויחד עם ספורי ויחזקאל היווה סוג של עתיד. ועכשיו? שברקו ייהנה ממנו.

 

רק מעטים זוכרים את עדי קריספין שאמור היה להיות שותפו של כבירי. קצת יותר זוכרים את בארי בן זאב. אבל השניים כבר מזמן לא שייכים לצוות המנהל, כמו גם בעלי המניות בתקופתו של חיים רמון. גם הם "התאיידו" בתקופת כבירי, אם כי לכל אחד מהם יש בטן מלאה, ורק העובדה שהם אוהדי הקבוצה משאירה אותם עם הכאבים מחוץ למתחם. אין להם מושג ממה שקורה, אף אחד מהם לא מתקרב לאזור.

 

האדומים בק"ש. נשארים מחוץ למתחם (איתן הנסברגן)

 

אתמול סיפר אחד מהם שמאז בואו של כבירי לא התקיימה אפילו ישיבת דירקטוריון אחת. מה שיותר מדהים, הוא שעמותת האוהדים – המחזיקה ב-20% ממניות הקבוצה ובעידן חיים רמון הובטחו לה שני חברי דירקטוריון ועוד משקיף – לא קובלת על כך.

 

ותביעות? עדיין קיימות, גם אחרי תשלום 100 אלף הדולרים לדני עמוס. צריך כמובן להדגיש שכל התביעות המונחות עדיין על שולחן הבוררים אינם מהתקופה של כבירי, אבל הוא נטל אותן על עצמו. התביעה הגדולה ביותר היא זו של המאמן רן בן שמעון, שהתחילה עם שני מיליון, ירדה מעט, ואחרי הקיזוז משכרו במכבי פ"ת היא נעה סביב 1.2 מיליון שקל. גם סלים טועמה, שמאז עזב את הקבוצה הספיק לשחק בהפועל בני לוד ועכשיו במכבי שעריים, מחכה לבוררות בסכום שנע סביב 200 אלף דולר. על תביעות נוספות, קטנות בהרבה, איש כבר לא מדבר.

 

את אוהדי הקבוצות מדאיגות נקודות הליגה בקופה הרבה יותר מאשר השטרות החסרים בקופה, אבל לטווח הארוך זה יבוא לידי ביטוי ישירות גם בנושאים המקצועיים. כשמשלמים מיליון יורו עבור בן רייכרט, כשמעבירים לקבוצה טורקית 650 אלף יורו עבור ליביו אנטל וכשמזרימים 4.5 מיליון שקל כדי לסגור את עסקת תמוז, מישהו צריך להבין שהכסף אומנם עונה לעתים על הכל, אבל במקרים מסוימים הוא גם פוגע בגול.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי