"בר נתן החליט נכון. כן, יש מחנאות בין שופטים"

קיבל את ההחלטה הנכונה. בר נתן
דניאל בר נתן | דני מרון

יו"ר איגוד השופטים דיבר בכנות ל-103FM: "החלטה אמיצה. נשב איתו"

(גודל טקסט)

יממה לאחר סדרת השריקות השנויות במחלוקת של דניאל בר נתן במהלך התיקו 1:1 של מכבי נתניה והפועל תל אביב, השעה השופט את עצמו משיפוט והוא ינוח בתקופה הקרובה. יו"ר איגוד השופטים, עוזי יצחקי, התראיין ל-103FM ופתח את ליבו בנוגע לסוגייה כולה.

 

"לא שוחחתי עם השופט ב-24 השעות האחרונות", פתח יצחקי. "לפני כשלושה שבועות קיימתי מספר שיחות אישיות עם מספר שופטים והוא היה אחד מהם. דיברתי איתו, אנחנו יודעים מספר נקודות חוזקה ומספר נקודות שצריך לחזק. לצערנו הייתה אתמול תוצאה מאוד לא טובה והתוצאות היו בהתאם"

 

 

"אנחנו סבורים שאי-שיבוץ הוא לא ענישה, גם אם יש הופעה חלשה כמו שיש לכולם", המשיך. "לכולם יש ימים פחות טובים בעבודה, גם לשחקנים לפעמים יש משחקים פחות טובים. אנחנו עובדים עם השופטים ברמה מאוד גבוהה, עם מאמנים אישיים, עם תזונה נכונה ועם הרבה מאוד כושר גופני, והיינו פועלים בהתאם אם הוא לא משעה את עצמו. היינו נותנים לו תקופה מסוימת לנוח, ללמוד מהדברים, אולי לשוב כשופט רביעי או לשוב בהדרגה לליגה הלאומית. נקבל החלטה לגביו בימים הקרובים".

 

"כשאנחנו מנתחים אירועים במהלך השבוע גם בליגת העל אנחנו הרבה פעמים מגלים אי אלו שגיאות שיכול להיות גם חמורות יותר ואינן נגלות לעיני הפרשנים, הטלוויזיה והשחקנים גם", חשף יצחקי. "היו מקרים כאלה שניתחנו וסיפרנו לשופטים. ההופעה המקצועית שלו הייתה לא טובה וזה בלט מאוד גם במקבץ האירועים".

 

"אנחנו ניתן לעניינים להירגע", התייחס יצחקי לבר נתן. "אני מבין את השופט בר נתן, הוא לקח החלטה אמיצה שדרך אגב מעידה על תרבות ארגונית בריאה שאנחנו מטמיעים בארגון השופטים. אני רוצה להזמין את כולם להיווכח בעבודה המאוד ממוקדת שנעשית לגבי כל אחד מהשופטים. אני לא בטוח שלא היינו יושבים איתו, ננתח את הדברים ונראה כיצד נפעל".

 

ישוב בהדרגה, אולי כשופט רביעי. בר נתן (דני מרון)

 

שופטים עולים ליגה

"אנחנו סה"כ בעונה טובה לאיגוד, אם אנחנו מנתחים ומסתכלים על שנים קודמות", אמר יצחקי. "זו עונה שגם מאפשרת לנו לשלב שופטים צעירים מליגה לאומית לליגת העל, כבר חמישה שופטים עשו את בהצלחה רבה. שופטים מליגה א' משולבים בליגה הלאומית. זאת הזדמנות לבוא לשפר עמדות ולקדם שופטים צעירים וזה חלק מהחזון שלי. אנחנו בעונה טובה".

 

"מה שעשיתי זה קודם כל חידדתי את החזון, את איך שאני רוצה לראות את האיגוד בשנים הבאות", סיפר יצחקי. "הדגשתי ואני חוזר ומדגיש את המדיניות של לבנות את הדור הבא, לבנות את העתיד של השיפוט בישראל. לכל שופט יש מאמן אישי, ניתוחי וידאו כל שבוע. אנחנו מנתחים את הביצועים של השופטים. הביצועים של השופטים העונה טובים יותר מבעונה שעברה באופן מוחלט, אנחנו בטוחים ורואים את הנתונים ואת המשובים".

 

"ליו דאלאס יש הרבה מאוד יתרונות", התייחס יצחקי לשופט העבר, שמועסק על ידי האיגוד. "זה ארגון ממשלתי מסודר, אנחנו עובדים לפי הכללים לגבי התקשרויות ומכרזים. הייתי במשוב שהוא נתן לליגה לאומית, ניתן ללמוד ולראות הרבה מאוד דברים. הוא יהיה איתנו גם בכנס החורף. בהחלט, הערך המוסף שהוא מביא לכדורגל הישראלי ולשיפוט בפרט הוא ערך מוסף גבוה".

 

ערך מוסף. יו דאלאס בימיו כשופט (דני מרון)

 

כן, יש מחנאות בין השופטים

"אני בהתאחדות משנת 2008 ובאיגוד השופטים משנת 2010, אני מכיר את השופטים ואנחנו מנסים לנקות ולטהר את האווירה בחדר ההלבשה", הודה יצחקי. "אני מודה שיש עוד הרבה מה לעשות. כן, בהחלט יש מחנאות באיגוד השופטים. זה דבר שגיליתי ישר בהתחלה. אני לא אגיד שזה דבר טבעי, יש תחרות, כולם רוצים להגיע לליגת העל, רוצים להיות בטופ של הכדורגל הישראלי ולשפוט משחקים בחו"ל כפי ששפטו שופטים ישראליים בשבועות האחרונים".

 

"בהחלט יש תחרות שמעכירה את חדר ההלבשה", המשיך יצחקי "אנחנו מכירים את הבעיה ומטפלים בה. אני באופן אישי יחד עם אחרים קיימנו שיחות אישיות, התרינו באותם שיחות שלדעתנו הם המוקדים לאווירה הזאת. אני מצהיר בזאת שאנחנו נמשיך לטפל בעניין הזה. יש כזה דבר תחרות בריאה אבל עם אווירה טובה"

 

"אני לא הולך להרחיק אף אחד מאיגוד השופטים", שלל. "קיימנו שיחות אישיות, אנחנו מנסים לטהר את האווירה בדרכים שהן דרכים שכל ארגון בא ומתמודד בהם. גם במקומות אחרים יש אווירה כזו לפעמים, זה דבר טבעי בארגון מהסוג הזה למרות שאני לא מקבל הזה, שיש תחרות פנימית כדי להגיע להישגים ולהתקדם הלאה".

 

כל הטעויות הן טעויות אנוש

"אני חולה כדורגל ואני מוצא את הזמן ואת הכוחות גם לטפל באיגוד השופטים עם המנכ"ל המצוין", השיב יצחקי בתגובה לשאלה כיצד הוא משלב את תפקידו עם היותו גם מנכ"ל משרד התחבורה. "אני קובע את המדיניות ורואה שהיא מתקיימת. מתברר שהשופטים לא פחות חסר להם מהוועדים השונים של הנמלים".

 

"אני אומר בלב שלם, כל הטעויות שנעשות על ידי השופטים הן טעויות אנוש", קבע בנחרצות. "אין שופט שעשה דווקא או שניסה להטות או להשפיע על תוצאה. אני רואה את השופטים ורואה את העבודה שלהם. כל כך חשוב להם להצליח, הם כל כך משקיעים, הם עושים שלושה אימונים כל שבוע ועוברים אחת לחודש מבחן כשירות ברמה האירופית הגבוהה. אין מצב כזה ששופט יעשה טעות שהיא לא טעות אנוש. למרות זאת, הם לא עושים בדיקות סמים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי