הכישרון של ריאן התפרץ, ראיקוביץ' שווה מיליונים

איסמעיל ריאן
איסמעיל ריאן | צילום: ערן לוף

הקשר הוביל את מכבי חיפה לניצחון, השוער סיפק קבלות. הכל כאן

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בליגת העל היה בסימן קבוצות החוץ: מלבדמבית"ר ירושלים אף קבוצה לא שמרה על ביתה ובסה''כ כ-14 שערים הובקעו בשבעה משחקים (בדרבי החיפאי הובקעו כמעט ממחצית השערים). זוהי נבחרת המחזור ה-13 והאחרון בסיבוב הראשון בליגת העל.

 

שוער: פרדראג ראיקוביץ' (מכבי ת"א)

אחרי לא מעט הרמות גבה, השוער ושלושה מיליון היורו מתחיל להראות טיפה את הפוטנציאל הגלום בו. שער חובה אחד בחמשת המשחקים האחרונים והצלה גדולה ב-0:0 נגד כפ''ס בשבת, שמנעה מהצהובים הפסד מביך מעניקים לו את המקום בנבחרת.

 

 

מגן ימני: דור אלו ( מכבי פ"ת)

כשמדברים על הקבוצתיות וההגנה המוצלחת שייצב רן בן שמעון במלאבס, לאלו הצעיר חלק גדול בכך. לא רבים הכירו את שמו של המגן בן ה-22 עד השנה שעברה. השבוע עשה המגן הימני עבודה מצוינת מול ליביו אנטל וכמעט אף בישל שער.

 

בלם: דינו שקוורץ (הפועל כפ"ס)

אחרי קדנציה פחות מוצלחת בבית"ר ירושלים לפני שנתיים, חזר השנה הבלם הקרואטי להפועל כפ"ס והשבוע סיפק משחק מצוין שעזר לקבוצתו לשמור על שער נקי מול האלופה מכבי ת"א. מפתיע בהחלט.

 


דקל קינן. הקפיץ את חיפה למעלה (ערן לוף)

 

בלם: דקל קינן (מכבי חיפה)

הבלם הבלתי נגמר של מכבי חיפה. אחראי כמעט בלעדי על שניים משלושת הניצחונות האחרונים של הירוקים. אם לא השערים הללו, כנראה שבכרמל היו מחשבים עדין את המרחק מהקו האדום.

 

מגן שמאלי: דושאן מאטוביץ' (בית"ר ירושלים)

עוד משחק מצוין לסרבי של בית"ר ירושלים. מאטוביץ' כבר לא ילד ובכל זאת סוגר סיבוב יציב מבחינתו שכולל שלושה בישולים. בית"ר מבחינתה מסיימת סיבוב עם 12 ספיגות בלבד (המקום השלישי בטבלת הספיגות בליגה) ולמגן חלק לא קטן בכך.

 

קשר: מהראן ראדי (הפועל ב''ש)

גם השבוע, כמו ברוב השבועות האחרונים ראדי זוכה במקום מוצדק בנבחרת. קצב כיבוש גבוה, ועוד שער ניצחון במשחק החוץ הקשה בסכנין. חמישה שערים וארבעה בישולים זה מאזן שמספקים בדרך כלל קשרים התקפיים.

 


ראדי מסתכל למעלה. מאזן מרשים (ערן לוף)

 

קשר: חמזה בארי (מכבי נתניה)

אולי השחקן היחיד שמתפקד במכבי נתניה, שמדורגת במקום האחרון בטבלה. הגמבי בן ה-21 היה אחראי השבוע לרוב המצבים שהגיעה קבוצתו ב-0:0 נגד עכו ואף היה קרוב לכיבוש. מעורב בחמישה מתוך שבעת השערים שכבשה קבוצתו בסיבוב בראשון ואם ראובן עטר מאמין בסיכוייה של נתניה לשרוד, זה הרבה בזכות חמזה.

 

קשר: מאור מליקסון (הפועל ב"ש)

כזה בישול לא רואים בכל יום. גם במשחק לא מרשים של קבוצתו, מליקסון יודע לעשות את ההבדל הקטן שהופך תיקו לניצחון. סוגר סיבוב ראשון אדיר עם שני שערים ושישה בישולים (מלך הבישולים של הליגה). אחד הגורמים המרכזיים לשיפור של ב"ש השנה, אותו שיפור שאמור לספק לקבוצה את הכוח ללכת השנה עד הסוף.

 

קשר: איסמעיל ריאן (מכבי חיפה)

אחד האחראים העיקריים לקאמבק המדהים של הירוקים בדרבי. בישול פנטסטי לאלירן עטר ועוד שער מזווית בלתי אפשרית סידרו לחיפה את השוויון עוד לפני ההפסקה. הרבה שנים מדברים במועדון על הקיצוני הצעיר ככישרון הגדול. משחק המפנה שיזניק אותו למעלה?

 


סוויסה. נקודת אור אחרי עונת חושך (ערן לוף)

 

חלוץ: תומר סוויסה (הפועל חיפה)

כרגיל, סוחב את הפועל חיפה על הגב שלו. צמד גדול שלו בדרבי נתן לקבוצתו יתרון כפול שלא הספיק לבסוף, אך סוויסה, שעבר שנה מסויטת בבית"ר ירושלים אשתקד, סוגר סיבוב עם נתונים סטטיסטים מרשימים: ארבעה שערים וחמישה בישולים.

 

חלוץ: אוואנס קנגאווה (הפועל רעננה)

הפועל רעננה היא ללא ספק הפתעת הסיבוב. הזמבי, שהיה רגיל להיות בצילו של טוני נוואקמה בשנה שעברה, לקח את העניינים לרגליים השנה עם עזיבתו של האחרון וסוחב את החלק ההתקפי של הקבוצה מהשרון על גבו עם חמישה שערים ובישול אחד, שמציבים את קבוצתו במקום החמישי בסוף הסיבוב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי