מכבי חיפה נמצאת בשיא הפאניקה

ההפקרות חוגגת. שחקני מכבי חיפה אמש
ההפקרות חוגגת. שחקני מכבי חיפה אמש | צילום: ערן לוף

ערב הגעת ב"ש לבלומפילד לפגוש את האלופה, כל שנותר לירוקים הוא לקנא

(גודל טקסט)

זו לא תוצאת התיקו, גם לא העובדה שמכבי חיפה צברה מול שתי העולות החדשות בסמי עופר רק נקודה אחת בלבד, ולא בטוח שגם היא מוצדקת. זו בעיקר ההפקרות.

 

החילוף של ניקולה דרינצ'יץ', שירד לחדר ההלבשה תוך שהוא מסנן לספסל כמה מילים, אוסף את חפציו והולך הביתה, כשחבריו יורקים דם כדי לשמור על מקומם בפלייאוף העליון; ואחר כך החבר הסרבי הבכיר, אלכסנדר סטויקוביץ', שלא זו בלבד שחטף שער בבעיטה מ־25 מטר, לוקח את הכדור בדקה ה־94 ומחליט שהוא דייגו מראדונה, ולא חסר שמאיבוד הכדור שלו גם היה מתפתח פיאסקו שלם.

 

 

שני הסרבים הם רק הריאקציה. ההפקרות חוגגת. מתברר כי הניצחונות בשבועות האחרונים היו מקריים. אין שום התקדמות. אין הרכב שרץ, יש יותר מדי שחקנים שמתנדנדים, באים והולכים, זרים בסימן שאלה, ועל הכל מנצח הצוות המקצועי. דרינצ'יץ' הוא לא עילוי, אבל להחליף אותו בשלב כל כך מוקדם זו פאניקה. עכשיו הוא גם יילך הביתה, כי אין מנוס, אבל זה משהו שאפשר למנוע אותו.

 

הלחץ של הקהל מכביד? אתמול הייתה כמות הקהל הכי נמוכה של מכבי חיפה מאז שעברה לסמי עופר (כ-17,1000). אם במועדון כל כך מעוטר ומכובד כמו מכבי חיפה לא יכולים לעמוד בלחץ, מישהו צריך לקחת החלטות חותכות. אחרי הכל, בעונה כל כך חלשה של הליגה, שבה חוץ משתי הראשונות ובית"ר ירושלים אין קבוצה שאפילו יכולה לדגדג בתיאוריה את מכבי חיפה, הקבוצה של יעקב שחר מתקרבת לעונה שלישית ברציפות בלי אירופה. זה הזוי.

 

זה היה משחק מחפיר, בכלל. כדורגל לא מתוכנן, על משטח דשא מזעזע, עם קבלת החלטות של שחקנים שעושים מה שבראש שלהם. טאלב טוואטחה בועט בפתיחה מזווית אפס לשער, שחקנים בועטים מכל מצב או שלא בועטים בכלל. הפועל כפ"ס כבשה שער מרהיב – שחלקו באשמת סטויקוביץ' – אבל לא הייתה רחוקה מלכבוש עוד, והיו רגעים שטיילה בסמי עופר כאילו היא משחקת נגד קבוצת ליגה לאומית.

 

סטויקוביץ'. החליט שהוא דייגו מראדונה בתוספת הזמן (ערן לוף)

 

הערב יישבו במכבי חיפה ויצפו במשחק העונה. יהיו שם שתי קבוצות יותר מאורגנות, עם סגל הרבה יותר עמוק ואיכותי, עם סגנון משחק מובהק ומסודר, עם שחקני קלאץ' שיכולים לקחת אותם רחוק, ועם קהל שיתמוך ולא שילחיץ. הדבר המדהים הוא שעד לפני ארבע שנים, מכבי חיפה הופיעה שם ושתי הקבוצות האלה צפו בה בעניין. עולם הולך ונעלם.

 

**

 

עבור הפועל באר שבע זו פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה. 32 נקודות מ-42 במאזנם של האדומים, נקודה יותר ממה שהיה להם בשלב הזה לפני שנתיים.

 

מעבר לכך, יש לה 9 משחקים רצופים ללא הפסד. לפני שנתיים היו לה 14 משחקים רצופים ללא הפסד, שנקטעו, ממש כך, במשחק ההפסד בבלומפילד למכבי ת"א…

 

זהבי מכניע את ב"ש בסיבוב הראשון העונה (אסף קליגר)

 

מה שמדהים אצל ב"ש זה שהיא צברה בתשעת המשחקים האחרונים 25 נקודות, וזה גם ענין חסר תקדים: 8 ניצחונות ותיקו ב-9 במשחקים. הכי קרוב לזה היא הייתה בעונת 96/7, אז היא ניצחה 7 מ-8 משחקים ואת השמיני היא הפסידה…

 

***

 

מכבי ת"א מגיעה למשחק הזה בראש הטבלה. בארבע העונות האחרונות הוליכה מכבי 86 פעם את הטבלה לעומת 36 של קבוצות אחרות, בהן גם הפועל ב"ש. מדובר ב-70 אחוז ומעלה מסך המחזורים ששוחקו בארבע העונות האלה. זה אמנם עולה על אחוז השליטה של הפועל פ"ת בעונות האליפויות הרצופות האחרונות שלה, בין 1960 ל-1963, אז הוליכה ב-65 אחוז מהמחזורים, אבל נופל ממכבי חיפה. שימו לב. בין עונת 2002/3, בה לא זכתה באליפות, לעונת 2005/6, בה זכתה באליפות שלישית ברציפות, הוליכה מכבי חיפה 108 מחזורים מתוך 132 המחזורים ששוחקו – 82 אחוז! וזה כולל שיא בלתי נתפס של 65 מחזורים רצופים במקום הראשון.

 

ערן זהבי, "המפלצת", ממשיך במסע הכיבושים האינסופי שלו, אבל שימו לב. מעבר לעובדה כי טיפס למקום ה-31 בכל הזמנים, כשהוא חולף בערב אחד על פני גיורא שפיגל ואסי טובי, הוא הגיע במחצית הראשונה בסכנין למחצית הדרך לאלון מזרחי בראש הטבלה, אלא שהוא עשה זאת בפחות ממחצית המשחקים שאלון מזרחי עשה. כלומר, הממוצע המדהים של זהבי – 0.545 שערים למשחק, עולה על זה של מזרחי, 0.535. רק שני שחקנים מעליו – שייע גלזר (0.606) ושלמה לוי ז"ל (0.587) החזיקו בממוצע טוב יותר.

 

זהבי. "הפיו-פיו" בקצב טוב משל "האווירון" (ערן לוף)

 

אגב, יחד עם 36 הבישולים שלו, מתברר כי זהבי היה מעורב ישירות ב-140 שערים ב-191 משחקים הליגה שלו, ממוצע של 3 שערים ב-4 משחקים, בערך. ממוצע מטורף. זהבי חלף גם על פני ויקי פרץ והתייצב במקום השביעי בכל הזמנים בין כובשי מכבי ת"א בכל המסגרות, עם 103 שערים.

 

זהבי מדורג שביעי בין מבשלי הליגה הטובים ביותר שמשחקים באופן פעיל, עדיין לפני מאור מליקסון, מלך המבשלים העונה, שעומד על 34 בישולים. לזהבי 36, ומי שראשון הוא מאור בוזגלו עם 64, אחריו מהראן ראדי עם 59 ושלישי אסי בלדוט עם 56. יוסי בניון וגילי ורמוט חולקים יחד את המקום הרביעי עם 51 בישולים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי