מדוניאנין חתם במכבי ת"א: "המועדון השתנה"

מדוניאנין. קדנציה שנייה במכבי תא
מדוניאנין. קדנציה שנייה במכבי תא | צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

הבוסני הצטרף לעונה וחצי. פטר בוס: "חיפשנו קשר עם אוריינטציה התקפית"

(גודל טקסט)

הקשר הבוסני האריס מדוניאנין, חוזר לקדנציה נוספת במכבי תל אביב. הבוסני שוחרר מלה קורוניה ביום שישי האחרון, עבר בדיקות רפואיות וחתם לעונה וחצי. הוא צפוי ללבוש את החולצה מספר 4.

 

מדוניאנין בן ה-30 יחליף את ניקולה מיטרוביץ' ששוחרר לא מכבר וחתם בליגה הסינית. הבוסני שרשם 48 הופעות ו-7 שערים במדי נבחרת בוסניה, שיחק במכבי ת"א ב-2010-12 ועבר בהשאלה לגזיאנטפספור הטורקית.

 

 

מנכ"ל המועדון מרטין ביין, אמר לאתר הרשמי: "האריס כידוע שיחק בעבר במכבי ת"א, אך מאז גם השחקן וגם המועדון התפתחו והתקדמו. אנו שמחים ומחכים לקבל את פניו בחזרה".

 


מדוניאנין ומרטין ביין לאחר החתימה (מכבי ת"א, רשמי)

 

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרוייף הוסיף על הרכש החדש: "בחיפושים שלנו אחר מועמד ראוי לחיזוק הקבוצה אהבנו מאוד את העובדה שהאריס הוא שחקן כשרוני ובוגר עם ניסיון בין לאומי במדי נבחרת בוסניה. העובדה שמדוניאנין שיחק בעבר בישראל מקלה על ההתאקלמות שלו ואנו רוצים אישיות חזקה כמו שלו בחדר ההלבשה ומרגישים כי מדובר בתזמון המתאים עבור שני הצדדים".

 

מדוניאנין עצמו אמר לאתר הרשמי: "אני שמח להיות כאן ומאושר שהמועדון נתן לי הזדמנות לעשות את מה שלא הצלחתי בפעם הקודמת כאן וזה לזכות בתארים עבור מכבי ת"א. שמעתי שהמועדון עבר שינוי גדול מאז שהיתי כאן ואני מחכה לפגוש בחברי החדשים וגם כמה מחברי הוותיקים לקבוצה".

 


מדוניאנין חוגג במדי מכבי. בקרוב שוב? (דני מרון)

 

בוס: מדוניאנין יתאמן ונראה באיזה כושר הוא

"לא הייתי פה ב-2010 ואני לא יודע מה היה פה פעם שעברה איתו", הגיב להחתמה מאמן הצהובים, פטר בוס, במסיבת עיתונאים. "אני מכיר את חאריס מהולנד, הוא היה שחקן נהדר והייתה לו קריירה נהדרת. יש לו כישורים, הוא טכני ומביא משהו נוסף למשחק".

 

"הוא יתאמן איתנו ואני אראה באיזה כושר הוא", התייחס המאמן לעובדה שהבוסני לא שיחק העונה", "הוא שיחק הרבה משחקים עם הנבחרת. זה לא קל והרמה גבוהה, אתה צריך להיות בכושר טוב בשביל לשחק ברמות האלה. כשהוא יהיה כשיר הוא יביא משהו נוסף למועדון".

 

"כשאני בוחן את הקישור של הקבוצה אני רואה שיהיו קשיים", הסביר בוס את ההחתמה. "יש את גל אלברמן שהוא שחקן עם אוריינטציה הגנתית. מדוניאנין הוא שחקן מסוג שונה: יצירתי שיכול לייצר דברים. חיפשתי קשרים מסוג שונה, מהסוג שאין לנו".

 

שחקנים במכבי צריכים להיות כשירים לשני משחקים בשבוע. בוס (האתר הרשמי)

 

"השחקנים שישחקו נגד בית"ר ירושלים לא פצועים", התייחס המאמן למשחק הקרוב נגד בית"ר ירושלים ביום שני (20:55). "שיחקנו משחק לא פשוט נגד ראשון לציון, משחק לא קל שעלה לנו בהרבה אנרגיות. לא כל השחקנים שיחקו, דומת קרלוס ונוסא, והם יוכלו לשחק נגד בית"ר. השחקנים שישחקו יהיו כשירים, שחקנים ברמה של מכבי צריכים לדעת לשחק שני משחקים במכבי באופן קבוע. אורלנדו לא ישחק בטוח. אבי ריקן חולה כבר שלושה ימים וגם הוא לא ישחק".

 

"קרלוס גרסיה? אני שמח שהוא פה, הוא ווינר, הוא שחקן חשוב והוא עוזר לקבוצה", הבהיר המאמן. "הסיבה שהוא לא היה בסגל לראשון לציון היא שהוא שיחק בכל משחק מאז שהגעתי לכאן. יש לנו עוד שחקנים טובים בעמדה הזו: ריקן, טל, טיבי יכולים לשחק שם. גם דור (פרץ) יכול לשחק שם. לא זכור לי שבהולנד היו לי בלמים איכותיים כמו קרלוס ואני שמח שהוא פה. מי שכותב משהו אחר לגביו פשוט ממציא את זה. אני שמח שנשאלתי את השאלה הזו כי מדובר בעניין טפשי".

 

לא הולך לשום מקום. גרסיה (אודי ציטיאט)

 

"אני רוצה להודות למאמן על מה שהוא אמר עלי. אני מקווה שבסוף העונה הוא יחשוב אותו הדבר", אמר קרלוס גרסיה, בתגובה לגיבוי שהעניק לו בוס. "אחרי שהפסדנו 4:2 לבית"ר זה טבעי שנרצה לנצח אותם, אז לא צריך שום הכנה מנטאלית מיוחדת".

 

"אנחנו צריכים לנצח כל משחק, גם ידידות וגם באימונים. באר שבע לא מעניינת אותנו, גם אם הם היו 4-5 נקודות מאחורינו היינו צריכים לנצח כל משחק", סיכם הבלם.

 

אמבולה וקנגאווה על הכוונת

בנוסף, מכבי עוקבת מקרוב אחרי שני שחקניה של הפועל רעננה, המגן השמאלי עמנואל אמבולה והחלוץ אוונס קנגאווה, מהסגל הרחב של נבחרת זמביה.

 

במקביל, מכבי תל אביב ממשיכה בהכנותיה למשחק נגד בית"ר , כשפער ארבע הנקודות שפתחה הפועל באר שבע ממנה מוביל לדריכות גדולה, בעיקר לאור העובדה שבמחזור הבא היא תארח בדרבי את הפועל תל אביב.

 


אמבולה. ילבש צהוב? (אלוני מור)

 

ג'ורדי קרויף הציב בעדיפות עליונה את החתמתו של המגן השמאלי אמבולה, עמדה בה לוקה קבוצתו וזקוקה בדחיפות לחיזוק, כשהכוונה היא לסגור את העסקה לפני סיום מועד ההעברות ביום רביעי. אם המהלך לא יבשיל עד לסיום חלון ההעברות השניים או אחד מהם יהיה בתוכניות לקיץ. בין שני המועדונים קיימת מערכת יחסים טובה, שהתבטאה בין היתר בהעברתם של החלוצים דיאן ראדוניץ' וברק בדש לקבוצה מהשרון, וכמו גם בפרסומים השונים על כך ששני המועדונים מקדמים הקמת אצטדיון חדש.

 

בינתיים אין הצעות. ורמוט (ערן לוף)

 

הקשר הניגרי נוסא איגיבור מתלונן לאחרונה על כאבים בברך, לאחר שכזכור בעבר הוא יצא לטיפולים בברצלונה במשך מספר שבועות. על כל פנים, איגיבור אמור לשחק נגד בית"ר ירושלים. יובל שפונגין צפוי להיות מתורגל בעמדת המגן השמאלי בשל הרחקתו של עומרי בן הרוש במשחק הגביע נגד עירוני ראשון לציון.

 

הצהובים עדיין לא קיבלו שום פנייה רשמית בנוגע לגילי ורמוט, והבהירו כי שום שחקן כולל עדן בן בסט לא ישוחרר ללא תמורה. כמו כן, הובהר כי לא תהיה כל השתתפות מצד המועדון בשכר שלהם. אי קבלת ההצעות והתקרבות חלון ההעברות מפחיתים את הסיכויים שהשניים יעברו לקבוצה אחרת, ומסתמן כי הם יישארו בקרית שלום לפחות עד תום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי