עוזרים בעיקר לעצמם, גם על חשבון המאמן

בן מרגי. האם חתר תחת טל בנין?
בן מרגי. האם חתר תחת טל בנין? | צילום: ערן לוף

ניסים מנתח את חילופי המאמנים, המעידים על רצון העוזרים להתקדם בכל מחיר

(גודל טקסט)

כל מי שקשור לכדורגל הישראלי מטיף לנו, ולכם ולכולם להיות קודם כל בני אדם, ורק אחר כך אנשי מקצוע – שחקנים, מאמנים, שדרים, כותבים וכו'. האמת? בצדק.

 

לא פעם שמענו מאמנים מתלוננים על הנושא, אבל המקרה של מאיר בן מרגי בהפועל חיפה – וגם כמה דוגמאות נוספות השבוע – הביא אותי לשאול מהם ערכיו של האיש והאם הוא בכלל ראוי להוביל ולהנהיג קבוצה.

 

 

כולכם שמעתם את הדברים של בן מרגי בסיום המשחק הבכורה שלו מול הפועל עכו. הוא אמר שהוא מרגיש בשל לתפקיד מאמן הפועל חיפה, וכי כל עוזר מאמן שואף להיות מאמן. כל זאת, עוד לפני שהמאמן המושעה טל בנין בכלל קיבל הודעה על סיום עבודתו.

 

בתכל'ס, בן מרגי צודק. כל עוזר מאמן מרגיש צורך ותשוקה לאמן, ואם הוא מרגיש בשל להיות אחד כזה, מי אני שאחלוק עליו. אבל הבעיה הגדולה של בן מרגי היא ערכים. אולי הוא היה שיכור מהניצחון ושכח שיש כבר מאמן ראשי למועדון, לפחות על הנייר. בן מרגי פשוט רקד על הדם של המאמן שלו. אין דרך אחרת להסתכל על הדברים. זו הייתה חתרנות לשמה ויריקה לבאר שממנה שתה. זו התנהגות פסולה ואסורה על אדם שאמורים להיות לו ערכים של מקצועיות, מקצוענות ומנהיגות. וגם אם בן מרגי ינצח עשרה משחקים רצופים ויוכיח שהוא מאמן ענק, הכתם הזה לא יימחק.



בן מרגי על הקווים (ערן לוף)

 

הוא לא לבד, אגב. אייל לחמן פוטר השבוע מאשדוד. עוזר המאמן שלו היה רוני אווט, בטח לא שמעתם את השם ולא בכדי, כי את ההזדמנות להיות חלק מצוות האימון של קבוצה בוגרת הוא קיבל לראשונה מלחמן עצמו. נחשו מה? הוא אפילו לא טרח לחייג למאמן המפוטר בימים הראשונים שאחרי הפיטורים, אבל את התפקיד הוא דווקא כן לקח. בשתי ידיים.

 

רוצים עוד? אלי כהן פוטר מבני סכנין, עוזר המאמן שהביא דווקא נשאר. ואני גם לא שוכח את אחד המאמנים המצליחים בליגה שהתחייב למאמנו בעבר שאם יפוטר, הוא יעזוב איתו. מישהו רוצה לנחש איך זה נגמר? 

 

כל כך הרבה נכתב בחודשים האחרונים על היחסים בין עוזר המאמן למאמן, גם בכדורגל ובמיוחד בכדורסל. המאמנים מאשימים שהעוזרים אינם לויאלים ושברגע הראשון הם תוקעים סכין בגב. אבל לפני שהמאמנים באים בטענות – מוצדקות – לאותם עוזרים, הם צריכים להסתכל קודם כל על עצמם.



טל בנין. מרגיש נבגד? (ערן לוף)

 

עוזר מאמן הוא כמו עוזר אישי בכל תפקיד ניהולי. זוהי משרת אמון, ואם המאמן לא יודע לבחור את העוזר שלו כך שברגע של קושי הוא לא יצטרך כל הזמן להסתובב לאחור כדי לבדוק מי נושף בעורפו, אז הבעיה היא קודם כל אצלו.

 

המאמנים מתפתים אולי לבחור עוזרים שהם לא ממש מכירים, כאלה שאין להם מושג ממקור ראשון מה סולם הערכים שלהם, אלא נשענים על המלצות, שמועות וחברים. אז לפני שאתם מתלוננים, בחרו בקפידה את העוזרים שלכם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי