יוקאנוביץ', ברירת מחדל של פולהאם

הוא רצה את פולהאם הרבה יותר מאשר ההיפך. יוקאנוביץ'
הוא רצה את פולהאם הרבה יותר מאשר ההיפך. יוקאנוביץ' | צילום: Gettyimages

על פי מקורות באנגליה, הסרבי היה רק החמישי ברשימה. ועדיין נטש את מכבי

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)

סלבישה יוקאנוביץ' טען מעל כל במה אפשרית שהוא עזב את מכבי תל אביב בגלל האתגר הגדול שמצפה לו באנגליה, בה התבקש על ידי פולהאם לבוא ולהציל את הקבוצה. מבלי למצמץ, הסרבי גם סיפר שהוא ניהל מו"מ עם האנגליים לאורך תקופה, והוא זה שהיה מעוניין בהתקשרות יותר מאשר הצד הלונדוני.

 

ההצהרות של יוקאנוביץ' צריכות להעמיד אותנו בפרופורציה הנכונה לגבי מיקומה של הליגה שלנו ולגבי מעמדה האירופאי של קבוצה כמו מכבי תל אביב, שהגיעה להישגים יפים בשנים האחרונות. יחד עם זאת, במקרה של הסרבי האמת חייבת להיאמר: האיש לא רצה להיות בישראל מהדקה הראשונה. הוא הגיע אלינו לזמן שאול ועמד עם שעון חול כדי לבדוק מתי ואיך יוכל לברוח מהכדורגל הישראלי.

 

 

תחזיקו חזק: מבירורים שערכתי כאן עם עיתונאים אנגליים, מסתבר שיוקאנוביץ' היה רק המועמד החמישי ברשימה של פולהאם. למעשה, הסרבי, שלא הרבה לחייך בארץ, לא היה סחורה מבוקשת כל כך אצל הקוטג'רים כפי שהוא נהנה לצייר זאת.

 

בפולהאם בכלל רצו אותו. פירסון (gettyimages)

 

בואו ניתן, אם כן, לעובדות לדבר: תחילה רצתה פולהאם להחתים את סטיב קלארק, שלבסוף נמלך בדעתו ונשאר ברדינג. נייג'ל פירסון, שהעלה את לסטר לפרמיירליג היה השני ברשימה, אבל מכיוון שדרש בחוזהו להביא עמו את כל צוות האימון שלו לפולהאם הקבוצה ניתקה איתו את הקשר אחרי דיונים ארוכים.

 

עוד סופר לי שאחריו ברשימה היה מנג'ר ברמינגהאם גארי רואט, והמועמד הרביעי היה מאמן גלזגו ריינג'רס מארק וורבארטון, שלמרות דבריו כאילו הוא לא היה עוזב את הליגה הסקוטית (השנייה) המגעים מולו קרסו רק מכיוון שהוא התעקש להגיע יחד עם עוזרו פראנק מקפארלנד, שדרש משכורת של 30 אלף ליש"ט לעונה שלא הייתה מקובלת בקראבן קוטג'. בשל העובדה שיוקאנוביץ' היה לא יותר מברירת מחדל, העיתונאים כאן בלונדון עמם שוחחתי מסרבים להתלהב ממנו, ומתעקשים כי הוא חיזר אחרי אנשי פולהאם ולא ההיפך.

 

נכון, ברזומה של המאמן הסרבי קיימים שני הישגים יפים. הוא העלה את ווטפורד לפרמיירליג, אבל מסתבר שהייתה סיבה מדוע לא קיבל את הרשות להמשיך לאמן אותה גם בליגה העליונה: היום ווטפורד משחקת כדורגל שונה והרבה יותר אטרקטיבי. ההצלחה השנייה שלו הייתה העלייה עם מכבי לליגת האלופות, אבל בשלב הבתים הוא נכשל לחלוטין ולא הציג אף לא הבזק אחד של גאוניות כמאמן.

 

לא סתם הוא לא המשיך עם ווטפורד לפריימרליג (gettyimages)

 

במסיבת העיתונאים שקיים כבר כמאמן הלונדונים הוא סיפר שהכדורגל האנגלי מלהיב, והדגיש את חשיבותה של פולהאם כאחת הקבוצה המרכזיות בכדורגל הזה. הוא גם טען שהיה הבחירה הראשונה לתפקיד, אבל מסתבר שהוא כנראה "חי בסרט".

 

צריך גם להסתכל על הצד השני במשוואה. לא האנגלית, אלא הישראלית. נטישה של קבוצה באמצע העונה, בייחוד קבוצה עם מטרה מוצהרת של זכייה בדאבל ורצון לבנייה ועונה הבאה, מראה שיש גם משהו לקוי גם בניהול של הצהובים.

 

הגיע הזמן שג'ורדי קרויף יחתים במכבי מאמן שמחויב לכמה שנים, ולא אחד שחושב שהוא מגיע לקבוצה על זמן שאול של לא יותר מ-12 חודשים. מצד שני, עזיבתו של יוקאנוביץ' היא אבידה גדולה כל כך, ואולי הגיע הזמן לתת צ'אנס גם למאמן ישראלי.

 

אולי יש גם משהו לקוי בניהול של מכבי? ג'ורדי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי