בשיא הפריחה: "לאלה היה יכול לעזור להפועל ת"א"

מהראן לאלה. מה שחסר לאדומים?
מהראן לאלה. מה שחסר לאדומים? | צילום: דני מרון

בנין מפרגן לחלוץ בן ה-33 וגם אבוטבול ושטרית בטוחים: "יודע לתת גולים"

(גודל טקסט)

ג'יאנלואיג'י בופון, אלסנדרו דל פיירו, פרנצ'סקו טוטי וקרלס פויול הם רק חלק ממאגר של שחקנים שגם כשעברו את גיל 35, עדיין היו בשיאם והיו לבולטים בקבוצותיהם. בישראל לעומת זאת, כשיוסי בניון חזר ארצה בגיל 33 הוא נחשב לזקן, אליניב ברדה חזר בגיל 32 ארצה וטענו שאין לו מה לתת. והנה עוד אחד, שהיום מוקדם להספידו.

 

בגיל 34 ודווקא שנראה היה, עד לפני שנה, שהקריירה של מהראן לאלה בדעיכה, הוא נמצא בשיא הפריחה ומוכיח אחרת. החלוץ מעוספיה סוחב את הפועל חיפה כמעט לבדו (ועם עזרה קטנה מתומר סוויסה) על גבו עם שבעה שערים ב-16 מחזורי ליגה בלבד. פורח מחדש, כבר אמרנו?

 

 

אהוב הקהל: "תמיד כבש נגד מכבי ובית"ר"

בואו נחזור אחורה. גם הכניסה של לאלה לתודעת האוהד הישראלי הממוצע התרחשה רק בגיל 27. לאלא, עד אז חלוץ ליגה לאומית סימפטי קיבל את הצ'אנס בהפועל ת"א של גוטמן ואבוקסיס והחזיר בריבית דריבית: שבעה שערי ליגה בעונה הראשונה ושישה בשנייה כולל שער קריטי במשחק העונה מול מכבי חיפה בקרית אליעזר. אוהדי הפועל ת"א תמיד יזכרו גם את השערים כמעט בכל משחק נגד בית"ר ירושלים או מכבי ת"א היריבות השנואות. כל אלו הפכו את לאלה האלמוני לאהוב הקהל בבלומפילד באותם ימים מוצלחים שהסתיימו בדאבל היסטורי.

 

שי אבוטבול, אחד מהסמלים הגדולים ביותר של הפועל ת"א לדורותיה ומי ששיחק עם לאלה לאורך כל שנותיו בהפועל מפרגן: "מהראן הוא בחור משכמו ומעלה. בחור שקט שאוהב לעבוד קשה ובחור חיובי בחדר ההלבשה.  הוא תמיד אהב לכבוש בדרבים ונגד בית"ר. כולם אוהבים אותו כי הוא גבר אמיתי. הוא תמיד רוצה שהקבוצה תצליח גם שהוא לא משחק ונמצא על הספסל ושחקן כזה בריא לקבוצת כדורגל".  

 


לאלה והחברים בתקופה אחרת (דני מרון)

 

דווקא בשיא ההצלחה ורגע לפני שלקח חלק עם הפועל בהופעה היסטורית בשלב הבתים של ליגת האלופות, נפצע לאלה בדרבי גביע הטוטו של פתיחת העונה וסבל מקרע ברצועה הצולבת- פציעה שהשביתה אותו לאורך מרבית שלבי העונה. כשקיבל את האישור לחזור, כבר היה לחלוץ קושי לחזור להיות אותו השחקן שלפני הפציעה. למרות 20 שערים בשתי העונות הבאות בכל המסגרות, שוחרר בתחילת עונת 2013-2014 ע"י המאמן רן בן שמעון מסגל האדומים והיה נראה שהמומנטום נעצר והדעיכה בדרך.

 

לאלה שתק, המשיך לעבוד קשה וחתם בהפועל חיפה. בעונה הראשונה תחת שלומי דורה, עוד התקשה וכבש שלושה שערים בלבד. אך בעונה וחצי האחרונות, פרח חזרה כאילו לא נפצע וכבש עשרה שערי ליגה אשתקד ועוד שבעה העונה, שעוד לא הגענו למחציתה.

 

"יש לו ערך מוסף, דוגמה בחדר ההלבשה"

בגיל 33 ורגע לאחר שכולם הספידו אותו, לאלה הפך לאחד החלוצים החמים בליגה. "קודם כל גיל 33 זה עדיין גיל לגיטימי לשחקן. רק אצלנו בארץ אומרים שזה גיל מתקדם. יש פלוסים ומינוסים. כשאתה צעיר אתה משתמש יותר במהירות, כשאתה יותר מבוגר יש לך המון ניסיון, אתה יותר רגוע ויודע איפה לעמוד", העיד חלוץ העבר ואקס הפועל ת"א נוסף, עופר שטרית. "לאלה חלוץ ליגה טוב מאוד שהוכיח את עצמו גם כשהיה צעיר ובמיוחד בתקופה הזאת. הייתה לו תקופה פחות טובה אבל הוא חזר לעצמו ונותן את הגולים שלו. צריך לקחת בחשבון שהוא משחק בקבוצה שנאבקת בחלק התחתון של הטבלה ומן הסתם הם מייצרים פחות מצבים, כך שהגולים שלו יותר משמעותיים והוא ראוי להערכה".

 


לאלה. מקצוען ברמות הגבוהות (עדי אבישי)

 

שטרית שפרש גם הוא בגיל מאוחר הוסיף: "בגיל כזה אתה צריך להתאמן קשה, לשמור על עצמך, כי כשהגיל יותר מתקדם ההתאוששות יותר קשה והוא צריך לנוח ולהתאמן נכון. יש לו ערך מוסף".

 

גם טל בנין, מאמנו עד לאחרונה בהפועל חיפה שופע מחמאות: "מהראן הוא לפני הכל אישיות נעימה וחיובית עם ערכים ודרך ארץ. מקצוען ברמות הגבוהות, דוגמה למופת בחדר ההלבשה ומחוצה לו. ענד אצלי את סרט הקפטן ולא סתם. הוא היה באנקר בהרכב מלבד פעמים בודדות של פציעות או עייפות. אני מאחל לכל מאמן לעבוד עם אנשים מסוגו".

 

כשהפועל תל אביב, האקסית המיתולוגית אותה יפגוש ב-20:15 (ישיר בספורט1 וב-HD), מתקשה לכבוש, נשאלת השאלה אם לא הוא היה האיש הנכון לעזור לה ולפתור את בעיות הכיבוש הללו.

 


"גם מכבי הביאו את פריצה בגיל כזה" (אסף קליגר)

 

"ברור שלאלה יכול לעזור להפועל ת"א", ציין שטרית. "אין להם בקושי חלוץ טבעי אחד. אני לא יודע רק אם בגילו, הפועל תצא להרפתקה כזאת. אם אני הייתי הפועל כמועדון שצריך חלוץ ולאלה היה פנוי, הייתי מביא אותו. אם הפועל הולכת לכיוון של לבנות קבוצה לטווח ארוך אז אולי הוא פחות רלוונטי, אבל גם מכבי הביאו את פריצה לפני שנתיים שהוא היה בגיל כזה והוא עזר להם באליפויות".

 

אבוטבול, שבעצמו שוחרר במהלך שספק אם הוכיח את עצמו מסכים: "כיום לאלה פורח בהפועל חיפה ואין לי ספק שהוא יכול לעזור להפועל ת"א. להפועל יש כיום אנשים שמקבלים החלטות אבל אני בטוח שהוא יכול לתרום לכל קבוצה ולא רק להפועל. הוא יודע לתת את הגולים שלו גם שהוא מגיע להזדמנות אחת או שניים. הוא חד ומרוכז מול השער". אז האם הפועל תל אביב פיספסה דווקא את המושיע שלה בתקופה כזו? ב-20:15: התשובות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי