האתגר הבא של זהבי: שיא כיבושים בעונה אחת

זהבי. בדרך להיסטוריה
זהבי. בדרך להיסטוריה | צילום: דני מרון

כוכב מכבי ת"א עשוי להגיע לציון דרך היסטורי. הקבוצה תעמוד לדין

(גודל טקסט)

בצל עזיבתו של סלבישה יוקאנוביץ' בתום ה-0:5 על עירוני ק"ש, נדחק במקצת היום הגדול של ערן זהבי. הכוכב הצהוב הפגיז לראשונה במכבי תל אביב, רביעייה והעלה מאזנו ל-18 שערי ליגה העונה. זהבי הספיק לקחת את כדור המשחק הביתה.

 

הכוכב הבלתי מעורער התייחס לעזיבה בינואר ולכך שג'ורדי קרויף הצהיר כי הוא יישאר צהוב: "מישהו קבע שאני הולך לקבוצה אחרת? אם ג'ורדי אמר את זה, זו זכותו".

 

 

על הפרידה מיוקאנוביץ' אמר: "זה לא נעים, במיוחד כשזה בא באמצע העונה. המועדון לקח החלטה ביחד עם המאמן. כנציג השחקנים רק רוצה לומר ליוקאנוביץ' תודה רבה על רגעי אושר. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך. רק בסיום המשחק ידענו שזה הסוף".

 

אוהדים וותיקים בהם שחקני עבר של המועדון החמיאו לכובש המצטיין והשוו אותו לשילוב של שני אגדות עבר בקבוצה – גיורא שפיגל ו-ויקי פרץ.

 

יחד עם זאת, לא מעט שחקנים של מכבי תל אביב כבר כבשו שישיות וחמישיות לבדם וכמובן שגם ארבעה שערים. האחרון שעשה זאת בבלומפילד היה שלום שקווה ב-1969 בניצחון 0:7 על בית"ר תל אביב. מנהל הקבוצה בני טבק הזכיר כי ויקי פרץ והוא עצמו כבשו ארבעה שערים במשחק אחד, אבל עשו זאת באצטדיון רמת גן ולא בבלומפילד.

 


זהבי חוגג. לא עוזב את העיר (דני מרון)

 

לערן זהבי 18 כיבושים ב–16 מחזורים והאתגר הבא שלו הוא לקבוע שיא כיבושים חדש ולנפץ את שיאו ההיסטורי של חלוץ בית"ר תל אביב ניסים אלמליח ז"ל שכבש 30 שערים בעונה אחת, 1954/55.

 

במקביל, תובע ההתאחדות החליט להעמיד את הקבוצה לדין לאחר שהושמעו קריאות גזעניות במהלך המשחק נגד קריית שמונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי