דרוש מאמן מתמיד: מבט מקרוב על משחק הפרידה של יוקאנוביץ'

יוקאנוביץ'
יוקאנוביץ' | צילום: דני מרון

הרביעיה של זהבי, ההיסוס הסדרתי של ראיקוביץ' וגם התגובה לב"ש פינו את הבמה לפסטיבל נטישה נוסף. אייל לוי על רכבת המאמנים

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הבקיעה בשבת את שערה העשירי העונה בזכות דם, יזע ודמעות, פרי מאמץ של קבוצה שלמה, אחרי מסע כומתה מפרך. ערן זהבי, לעומת זאת, כבש הפעם רביעיה בדרך ל-18 שערים עד עכשיו. חכו, הפנקס שלו פתוח והרגל עדיין רושמת.

קשה לקלוט את קצב ההבקעה. כמה שתנסו לנתח, הוא לא טבעי ולא אנושי. הבחור מגיע מול שוער ורואה רק מספר. הכדור אפילו לא שוקל לפגוע בקורה או לעלות ליציע. הוא גם לא רואה את השוער. סוויש ורק רשת. 

חשבנו שהאלופה מגיעה במצב רעוע, אחרי סטירת הלחי מבאר שבע ובעקבות הטלנובלה שהסתיימה בעזיבה של יוקאנוביץ'. חשבנו שהיא תהיה מוכנה לעקיצה מתחת לחגורה, אבל איזו התפוצצות זו הייתה. חוץ מזהבי היא קיבלה גם את ראדוניץ', חלוץ מרכזי כמו שכתוב בספר, ואת דור מיכה בגודל טבעי.

מיכה אחרי תקופה בפריזר, אחרי שראה לא מעט משחקים עם טרנינג וכובע צמר, פיזר אבק של כשרון על הדשא בבלומפילד. שני שערים שנבעו מבישול ישיר שלו ועל עוד אחד הוא חתום כמהנדס. זה חוזק של קבוצה, שיכולה להוציא מהמחסן כלים כבדים שמוכנים להפעלה.


זהבי, הכוונת נעולה על השער (דני מרון)

רק שלמרות התוצאה המרשימה, אם לקרית שמונה היה קאליבר כמו זהבי בשפיץ, הוא היה מעניש את האלופה על כל טעות. והייתה שם רשימת מכולת שכל מאמן שיעמוד השבוע על הקווים, יצטרך להתעכב עליה.

כבר ב-12 הדקות הראשונות עמדה קרית שמונה בפני שתי הזדמנויות לכיבוש בגלל מתנות שהשאירה לה ההגנה הפרוצה. בראשונה הבלמים סיבכו את ראיקוביץ', שמסר כדור לקוניה, אבל גארסיה היה שם בכדי לתקן. אחרי זה עאבד כמעט ניצל עוד חרופ, אבל הרמת רגל מסוכנת הובילה לפסילת השער שהבקיע.

יותר מדי טעויות היו הפעם בעורף של מכבי ת"א. הן היו תוצאה ישירה לכבדות של גארסיה, לירידה בכושר של טיבי ועוד פעם להיסוסים של ראיקוביץ'. מחיר כבד משלמת האלופה על השוער הצעיר שלה. מול ק"ש היו לו פאשלות של חוסר ניסיון וחוסר בטחון. בתחילת המחצית השניה בעט עאבד כדור שהוא היה חייב לקלוט, אבל השוער הטוב בעולם לגילו שמט על הקו וקוניה, במזל גדול, לא כבש.

זו הייתה מתנת הפרידה של יוקאנוביץ' ממכבי ת"א. כמו שהבנו בסיום, החדשות היו ידועות עוד לפני שריקת הפתיחה. מיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף יצטרכו לא רק לבחור מאמן שיריץ את הקבוצה קדימה, אלא גם אחד שיישאר – ולא רק עד הטלפון הראשון מפולהאם. הרכבת שהייתה בעמדה הבכירה בשנים האחרונות רחוקה מלהחמיא למועדון.


מחכים לבא בתור (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי