5 שנים למותו של אבי כהן. תמיר: כואב ומתגעגע

אבי כהן זל במדי מכבי תא
אבי כהן זל במדי מכבי תא | צילום: עדי אבישי

הכדורגל מציין את מועד הליכתו של אחד השחקנים הגדולים. גינצבורג: "לא נתפס"

(גודל טקסט)

היום מלאו חמש שנים לאחד האסונות הגדולים שידע הספורט הישראלי, התאונה של אבי כהן שרכב על אופנוע בדרך ז'בוטינסקי ליד הבורסה וספג פגיעת ראש קשה שהביאה למותו. השבוע שוחחנו עם האנשים הקרובים לו ביותר ושאלנו לשלומם.


דר' דוד אלג'ם, הכיר היטב את אבי מפעילותו בכדורגל"כשקיבלתי אותו במיון לא ידעתי שזה אבי כהן", אמר לנו. "הוא הגיע אליי חבוש בראש ובפנים ואי אפשר היה להכיר אותו, וגם בפרטים שלו היה כתוב אברהם כהן ולא קישרתי בכלל, לא תיארתי לעצמי שאראה את אבי כהן בסיטואציה הזו למרות שהכרתי אותו מצוין, טיפלתי בו כמישהו אנונימי".

 

אז מתי ידעת שזה אבי כהן?
 

"נורא מוזר, משה סיני התקשר אליי, אחרי שעזבתי את בית חולים, ושאל אותי אם ראיתי את אבי כהן, ואז פתאום נפל לי האסימון שזה שטיפלתי בו היה אבי כהן".
 

ומהתחלה ידעת שאין לו סיכוי.
 

"כן מהתחלה. עשינו לו סיטי ראש וראינו מה הולך שם, זה היה די ברור שמשהו טוב לא יכול להיות". שאר המערכות שלו תפקדו אבל המוח לא, לקח זמן עד שהוא מת אבל היה ברור שאין לו סיכוי עם סיטי כזה, הדיאגנוזה הייתה ברורה".


הבן תמיר כהן כועס כשמדברים איתו על אבא: "אני מרגיש את אותו כאב וגעגוגע כמו ביום הראשון, שום דבר לא שונה. חמש שנים זה מספר עגול, אבל אנחנו לא צריכים את זה בשביל להרגיש ולזכור אותו".

 

תמיר כהן. געגועים לאבא (עדי אבישי)


עשו מספיק להנציח אותו?
 

"כל אחד עשה מה שהוא חושב לנכון, אם זה מספיק או לא, אני לא נכנס לזה".


למה אתה לא חוזר לשחק?
 

"נמאס לי מהכדורגל. אני עוד מעט בן 32. אנחנו לא יכולים לדעת אם אבא היה רוצה שאמשיך. השגתי את המטרות שלי, הגעתי ליעדים שלי ועכשיו נמאס לי. יש לי גן אירועים בחוף בת ים בשותפות עם גל ניר שגם הוא אקס כדורגלן, וזה הרבה יותר טוב מהכדורגל".
 

דורית כהן, אשתו של אבי כהן ז"ל, אמרה: "חמש שנים זה מרגיש לנו כמו חמישים שנה, זה חתיכת פרק זמן בחיים, נולדו לנו שני נכדים, לבן הקטן של תמיר קוראים שני אברהם. הלכתי עם הנכד הקטן שלי לג'ימבורי, ראיתי שם ילד עם סבא שלו, אמרתי וולאק אבי היה צריך להיות פה עכשיו עם הנכד שלו. הנכדים שלי מפסידים בגדול סבא כמו אבי, וגם אבי מפסיד את הנכדים. הוא היה אבא מדהים ובטח היה יכול להיות סבא עוד יותר מושלם"


את כועסת על אבי שלא סגר את הקסדה של האופנוע?
 

"אני חמש שנים אחרי, מה יש לי לכעוס? כעסתי בהתחלה. מה יש לי לכעוס עכשיו? הכאב שורף, הוא כל כך אהב את החיים וכל כך היה לו מה לתרום לכדורגל, למשפחה שלו. בחמש שנים האלה אמא שלו נפטרה וההורים שלי נפטרו, רציתי שהוא יחווה איתי את זה ויהיה לי על מי לשים את הכתף".

 

 

דורית ותמיר כהן מכבדים את שחקני מחלקת הנוער בטקס לזכרו של אבי ז"ל #יאללהמכבי #מכביאימפריה #אביכהן

A video posted by Maccabi Tel Aviv FC Official (@maccabitlvfc) on

 

מכבי ת"א שכחה אותו?
 

"לא, הם באים כל שנה לאזכרה ודואגים לי לכל דבר. בסוף הכאב נשאר של המשפחה והחברים הכי קרובים, שאני בקשר עם כולם. לא רק מכבי, כשהבן שלי הקטן נסע לליברפול הוא קיבל שם כבוד מלכים בתור הבן של אבי כהן, כי הם אהבו את האישיות של אבי ז"ל".
 

בוני גינצבורג. "אי אפשר להבין את זה" (עדי אבישי)

 

בוני גינצבורג, חברו הקרוב ביותר של אבי כהן ז"ל: "הצער והעצב נשארו במלוא עוצמתם. המוות שלו בלתי נתפס. עד היום אי אפשר להבין את זה. בהרבה מאוד רגעים אני אומר שחבל שהוא לא איתנו. הוא היה איש מקסים חבל על הזמן, חבר ואח אמיתי. יש קשר עם המשפחה, לא רצוף, אבל בהחלט קשר. מדהים שזה חמש שנים כי זה נראה כאילו זה קרה אתמול. אשכרה טרגדיה, שנדע רק דברים טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי