"האלימות בספורט תיפתר רק בהחלטת ממשלה"

אסור לאוהדים לחצות את הקווים ולהתערב בניהול. דמאיו
אסור לאוהדים לחצות את הקווים ולהתערב בניהול. דמאיו | צילום: עדי אבישי

דמאיו בכנס: "תפקידו היחיד של הקהל הוא לעודד את הקבוצה"

(גודל טקסט)

המסלול האקדמי של המכללה למנהל אירח פאנל בנושא שיווק בספורט בו השתתפו בכירים בכדורגל הישראלי כמו גם בוועד האולימפי הישראלי. מי שהרצו לפני הקהל היו בעלי בני יהודה, משה דמאיו, מנכ"ל הפועל ת"א (כדורגל) עו"ד ניר ענבר ושחקן העבר של הפועל ת"א (כדורסל) שמעון אמסלם.

 

כמו כן, העבירו דברים מנהל המסחר של מכבי ת"א (כדורגל) דניאל שומן, היועץ הארגוני למועדוני ספורט ניב נחליאלי ודוברת הוועד האולימפי ברוריה ביכמן.

 

הדובר המרתק מכולם היה דמאיו, שתקף בדבריו גורמים רבים, מקהל האוהדים ועד ממשלת ישראל: "בעיית האלימות בספורט תיפתר רק על ידי החלטה ממשלתית שתשים יעד למיגור האלימות", הצהיר. "בניגוד למה שנאמר, המשטרה עושה את תפקידה מצוין, הבעיה היא בשיפוט המתפרעים. השופטים בישראל מקלים על האוהדים האלימים. יש צורך להקים בית דין לאלימות בספורט שבו ישפטו המתפרעים בפני שופט ספורט אשר מבין בתחום".

 

המשטרה דווקא עושה את תפקידה מצוין. דמאיו בכנס (עידן גרוס)

 

"היו מקרים רבים שמועדונים גדולים בישראל קיבלו החלטות תחת לחץ של האוהדים", המשיך דמאיו והתייחס להתערבותם הגוברת של אוהדים בניהול קבוצותיהם. "אני בדעה שתפקידו היחידי של הקהל הוא לעודד את הקבוצה, אסור לאוהדים לחצות את הקווים ולהתערב בניהול הקבוצה".

 

"לבני יהודה יש ערך מוסף שאין לקבוצות אחרות", סבר הבעלים. "שחקן נוער יודע שיש לו סיכויים רבים להגיע לקבוצה הבוגרת. בקבוצות גדולות שחקני נוער תמיד חוששים שיוצנח לסגל כוכבים מבחוץ".

 

ניר ענבר, מנכ"ל הפועל תל אביב, תקף בחריפות את עניין האבטחה בכדורגל: "הפועל תל אביב מפסידה כסף בדרבי, שאמור להיות אחד ממוקדי ההכנסה שלה. הכל בגלל עלויות אבטחה, זה לא הגיוני".

 

הפסד כסף בדרבי אינו הגיוני. ענבר, שני משמאל (עידן גרוס)

 

"הספורט העולמי הופך להיות ענף של גלאדיטורים, כלומר כוכבים שיותר גדולים מקבוצתם, לדוגמא מסי או לברון ג'יימס", סבר ענבר והוסיף: "בישראל ספורטאים מקבלים הכרה רק כשהם מצליחים בזירה הבין לאומית".

 

דניאל שומן, המנהל המסחרי של מכבי תל אביב, בחר להתייחס לתפקיד ההולך וגדל של הרשתות החברתיות בספורט, ועל החיבור שהן מאפשרות לקבוצות עם הקהל: "הרשתות החברתיות מאפשרות לנו קשר יומיומי עם האוהדים. אנחנו יודעים בוודאות ש-90% מהאוהדים שלנו הפכו לכאלה לפני שמלאו להם 10 שנים. תפקידנו הוא לערב אותם בשיח".

 

ברוריה ביגמן, דוברת ההתאחדות האולימפית התייחסה למאבק התקציבי בין ענפי הספורט בישראל והבהירה :"ספורטאי אולימפי עובד הרבה יותר קשה משחקן כדורגל או כדורסל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי