החלומות האדומים: הפועל חילצה 1:1 בדרבי ועזרה לב"ש

לדרבי יש מנצחת - קוראים לה באר שבע
לדרבי יש מנצחת – קוראים לה באר שבע | צילום: עדי אבישי

מכבי ת"א הגיעה כפייבוריטית, היריבה הרסה לה. שוינפלד ומיכה כבשו. הפער: 5 נקודות

(גודל טקסט)

לדרבי התל אביבי יש מנצחת, קוראים לה הפועל באר שבע. מכבי והפועל תל אביב נפרדו ב-1:1 בתום דרבי סוער וגשום, תוצאה שמשרתת כמעט אך ורק את הקבוצה של ברק בכר, שפתחה פער של 5 נקודות מהאלופה המכהנת. התוצאה, כמובן, טובה יותר לאדומים של אלי גוטמן, שעלו מעל לקו האדום (אותו מספר נקודות כמו לעכו, אך יחס שערים עדיף) ועל הדרך קילקלו ליריבה המרה את התכניות.

 

מכבי ת"א הגיעה כפייבוריטית ברורה לדרבי השני העונה בליגה, אבל כבר בדקה השנייה היה זה ארון שוינפלד שבנגיעה הראשונה שלו כאדום הימם את בלומפילד. מכאן, הצהובים השתלטו לחלוטין על העניינים, והשיגו שער שיוויון מרגלי דור מיכה בדקה ה-24, אבל המהפך לא הושלם (דור פרץ היה קרוב מאוד בדקה ה-94). אפשר להניח שהשריקה האחרונה של אלון יפת הביאה לחגיגות גדולות בבירת הנגב.

עם כל הכבוד לעליה של הפועל ת"א מעל לקו ולכך שעמדה ביעדה – להרוס ליריבה המושבעת – הסיפור הוא קודם כל מכבי ת"א. האלופה נמצאת בעמדה לא מוכרת, כזו שמאלצת אותה לרדוף אחרי באר שבע, ומציבה אותה בלי מקום לטעויות נוספות. האם השליטה האבסולוטית של הצהובים בליגת העל בדרך להסתיים?


הצהובים עם הראש באדמה, בבאר שבע מרוצים (עדי אבישי)

הקהל הצהוב סיפק תפאורה נהדרת (עדי אבישי)

 

 


חגגו כבר בפתיחה. אוהדי הפועל (עדי אבישי)

 

הרכבים

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ'; אלי דסה, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש; האריס מדוניאנין, גל אלברמן, ברק יצחקי (דור פרץ/69), דור מיכה (עדן בן בסט/80), טל בן חיים; ערן זהבי.

 

הפועל תל אביב: אריאל הרוש; עופר ורטה, אדי גוטליב, איעד אבו עביד, לוקאס וינטרה; אביחי ידין, נמניה ניקוליץ', קלאודיו בומבה (אלון תורג'מן/72), חמזה בארי, שגיב יחזקאל; ארון שוינפלד (סיראז' נסאר/80).

 

מהלך המשחק

דקה 2

0:1 להפועל ת"א! איזו פתיחה מדהימה לדרבי. בארי שלח כדור ארוך לעברו של שוינפלד, שניצל חור בהגנה ויציאה רעה של ראיקוביץ' והקפיץ לרשת מכ-20 מטרים. שער בכורה בהופעת בכורה לחלוץ.


הימם את בלומפילד. שוינפלד (עדי אבישי)

דקה 15

האריס מדוניאנין סובב כדור קרן לעבר השער של אריאל הרוש, וכמעט מצא את הרשת. מזל גדול לאדומים.

דקה 20

הגבהה של דור מיכה מצאה את הראש של טל בן חיים שפספס במעט את המסגרת של הרוש.

דקה 24

1:1 בדרבי! דור מיכה ניסה למצוא את זהבי עם הגבהה מצד שמאל, אבל במקום זאת מצא את הרשת. מלך השערים קפץ לכדור אך לא נגע בו, דבר שהטעה את הרוש.


הפעם, לשם שינוי, זה לא היה זהבי שכבש (עדי אבישי)

דקה 38

שגיב יחזקאל תפס מאחור את עומרי בן הרוש, המגן של מכבי ת"א הגיב במרפק לעבר הגוף של קשר הפועל. השופט? הוא לא שלף אפילו כרטיס צהוב.

דקה 44

בן חיים נפל ברחבה אחרי מגע עם גוטליב, אלון יפת בחר להתעלם.

דקה 63

כמעט מהפך. זהבי הצליח סוף סוף להשתחרר מהשמירה ובעט מצוין מ-18 מטרים לכיוון החיבורים, הכדור פספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים.

דקה 90+4

במהלך האחרון במשחק, כמעט 1:2 למכבי. מדוניאנין הגביה כדור חופשי למרכז הרחבה, ההגנה האדומה חלמה ופרץ החמיץ מקרוב. מזל גדול מאוד להפועל ת"א.


הרוש, טעות שלו עלתה ביוקר להפועל (עדי אבישי)


חזר ללבוש צהוב. מדוניאנין (עדי אבישי)


תמונה שכיחה במשחקי הדרבי (עדי אבישי)


שלטון הצהובים בדרך להסתיים? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי